Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 384
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Realizace odborné praxeZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ63-41-M/01, 63-41-M/02Celorepubliková působnostOdborná praxemetodický inspiromat
<p>Publikace pro vedení škol a učitele odborných vyučovacích předmětů, pro žáky a pro sociální partnery skupiny oborů 63 Ekonomika a administrativa (pracovní verze). Tři samostatné publikace jsou určené: první vedení škol a učitele odborných vyučovacích předmětů, druhá žákům a třetí sociálním partnerům v daných oborech vzdělání. Cílem publikace je metodické a obsahové zpracování vybrané oblasti. Problematika je doplněna i některými názornými přehledy a schématy pro rychlejší orientaci v dílčích oblastech. Autoři publikací: Ing. Olga Kavánková, PaedDr. Josef Rydlo. Publikace jsou součástí edice Metodický inspiromat.</p>
Stáhnout Příprava žáků ke vstupu na trh práceZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ34-56-L/51, 34-57-H/01, 34-42-M/01, 34-41-L/51, 34-41-M/01, 34-53-H/01, 34-53-L/01, 34-57-L/01, 34-52-H/01, 34-52-L/01Celorepubliková působnostOdborný výcvik, Odborná praxemetodické publikace a učební materiály, z praxe škol
<p>Publikace pro skupinu oborů 34 Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie. Publikace zahrnuje dva pohledy na přípravu žáků ke vstupu na trh práce: jeden z hlediska studia v oborech kategorie dosaženého vzdělání H &minus; střední odborné vzdělání s výučním listem a L &minus; úplné střední odborné vzdělání s odborným výcvikem a maturitou, druhý pak z hlediska přípravy žáků v oborech kategorie dosaženého vzdělání M &minus; úplné střední odborné vzdělání s maturitou (bez vyučení). Publikace je určena učitelům odborných předmětů, zástupcům ředitele pro praktické vyučování a dalším zaměstnancům školy, kteří zajišťují praktické vyučování nebo se na něm jiným způsobem podílejí. Zároveň je ale tato příručka určena i sociálním partnerům školy, resp. potenciálním zaměstnavatelům absolventů v oborech vzdělání skupiny oborů 34, protože publikace poskytuje základní vhled do sociálně-pedagogických aspektů, obsahové náplně a organizace odborného vzdělávání. Autorský kolektiv: PaedDr. Jiří Cikán, Vladimír Lukeš. Publikace je součástí edice Z praxe škol.</p>
Stáhnout Příprava a výroba obvodových, vnitřních a stropních panelů a dalších částí dřevostaveb v reálných podmínkách výrobního závodu - TruhlářZobrazit/skrýt anotaci
JVU
Střední odborné učiliště stavební, Plzeň, Borská 5533-56-H/01Plzeňský krajOdborný výcvikECVET, jednotky výsledků učení ECVET
Jednotka výsledků učení je určena pro žáky 2. nebo 3. ročníku, kteří ovládají základní ruční strojní opracování dřeva a zhotovování základních truhlářských spojů. Žáci provádí vybrané technologické operace při opracování a dokončování dřevěných dílů panelu a podílí se na kontrole vzhledu, rozměrů a kvalitě panelu dle technické dokumentace.
Stáhnout Příprava a výroba obvodových, vnitřních a stropních panelů a dalších částí dřevostaveb v reálných podmínkách výrobního závodu - TesařZobrazit/skrýt anotaci
JVU
Střední odborné učiliště stavební, Plzeň, Borská 5536-64-H/01Plzeňský krajOdborný výcvikECVET, jednotky výsledků učení ECVET
Jednotka výsledků učení je určena pro žáky 2. nebo 3. ročníku, kteří ovládají základní ruční strojní opracování dřeva a zhotovování základních tesařských spojů. Žáci provádí vybrané technologické operace při opracování a dokončování dřevěných dílů panelu a podílí se na kontrole vzhledu, rozměrů a kvalitě panelu dle technické dokumentace.
Stáhnout Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzděláváníZobrazit/skrýt anotaci
PS
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostOdborný výcvik, Odborná praxe, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Závěrečná zkouška, Využití odborníků z praxe
Příklady dobré praxe byly zpracovány k doplnění systémových doporučení projektu Pospolu. Ukazují na to, že mnohá doporučení jsou funkční a realizovatelná již za současných podmínek, ovšem pouze tehdy, jestliže existuje dobrá vůle příslušných aktérů k překonání existujících bariér. Publikace obsahuje 19 příkladů dobré praxe z 8 škol. Publikaci sestavil autorský tým projektu Pospolu na základě podkladů jednotlivých škol.
Otevřít Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická, Praha 4, Zelený pruh 129426-57-H/01, 26-51-H/02, 36-52-H/01, 36-54-H/01, 39-41-H/01, 36-57-E/01, 39-41-L/02, 23-68-H/01, 36-66-H/01, 33-42-L/51, 33-42-M/01, 36-59-E/01, 26-41-L/52, 23-43-L/51, 36-44-L/51, 36-47-M/01, 65-51-E/01, 23-51-E/01, 23-51-H/01, 23-65-H/01, 36-64-H/01, 36-64-E/01, 36-67-E/01, 36-67-H/01Hlavní město Prahanadpředmětové projekty, polygony odborného výcviku, společná výuka ve více ročnících, výuka napříč ročníky ve výukových projektech
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje umožnit přijímání žáků do 1. ročníku odborného vzdělávání stejné kategorie dosaženého vzdělání, koncipovaného společně pro více současných oborů vzdělání, podpořit fungování multioborových tříd, umožnit stupňovité ukončování vzdělávání v oborech vzdělání kategorie dosaženého vzdělání H a L0, kde budou existovat odpovídající obory vzdělání, umožnit absolventům oborů kategorie L0 získat výuční list ve svém oboru (EQF4). Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému (multioborové třídy), RumburkZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola mediální grafiky a polygrafie, Rumburk, příspěvková organizace34-57-H/01, 34-53-H/01, 34-53-L/01, 34-52-H/01, 34-52-L/01Ústecký krajmultioborové třídy, přestupy žáků, společná výuka více oborů
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje podpořit fungování multioborových tříd. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému (druhý výuční list), RumburkZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola mediální grafiky a polygrafie, Rumburk, příspěvková organizace34-57-H/01, 34-41-M/01, 34-53-H/01, 34-53-L/01, 34-52-H/01, 34-52-L/01Ústecký krajOdborný výcvik, Odborná praxedruhý výuční list, obousměrná prostupnost, Svaz polygrafických podnikatelů
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje umožnit přijímání žáků do 1. ročníku odborného vzdělávání stejné kategorie dosaženého vzdělání, koncipovaného společně pro více současných oborů vzdělání, podpořit fungování multioborových tříd, umožnit stupňovité ukončování vzdělávání v oborech vzdělání kategorie dosaženého vzdělání H a L0, kde budou existovat odpovídající obory vzdělání, umožnit absolventům oborů kategorie L0 získat výuční list ve svém oboru (EQF4). Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Ukončování studia ve spolupráci s firmamiZobrazit/skrýt anotaci
PS
Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín23-55-H/02, 23-45-L/01, 23-52-H/01, 23-56-H/01, 23-51-H/01Olomoucký krajOdborný výcvik, Odborná praxe, Profilová maturitní zkouška, Závěrečná zkouškaodborný výcvik ve firmě, zadání ke zkouškám
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje ukončování studia ve spolupráci s firmami. To znamená provázat průběžné a závěrečné hodnocení žáků prostřednictvím portfolia kompetencí (Portfolio jako součást hodnocení závěrečné zkoušky a profilové části maturitní zkoušky.), revidovat podmínky jednotného zadání závěrečné zkoušky (JZZZ) a konání profilové části maturitní zkoušky (profilová část MZ) tak, aby byla metodicky i finančně podpořena realizace praktické části těchto zkoušek ve firemním prostředí: - metodická podpora firem při tvorbě firemních zadání; - metodická i finanční podpora účasti odborníků z praxe při vedení samostatné odborné práce; - metodická i finanční podpora odborníků z praxe (vedoucí, oponenti) při spolupráci na profilové části MZ formou maturitní práce s obhajobou nebo praktické zkoušky. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, Uherské HradištěZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.26-51-H/02, 26-51-H/01, 34-57-H/01, 34-57-E/01, 26-41-L/01, 23-44-L/01, 23-56-H/01, 75-41-E/01, 64-41-L/51, 78-62-C/02, 78-62-C/01, 26-41-L/52, 23-43-L/51, 23-51-E/01, 23-51-H/01, 82-51-H/01, 31-62-H/01, 41-52-E/01Zlínský krajOdborný výcvik, Odborná praxe
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.