Hodnocení spolupráce
Nezastupitelné místo v procesu spolupráce škol a zaměstnavatelů má její vyhodnocení. Nejedná se tedy o hodnocení konkrétního žáka, resp. hodnocení výsledků jeho působení ve firmě v průběhu praktického vyučování, předmětem tohoto hodnocení je jiná úroveň spolupráce.
Nástroje hodnocení
a) zpětnovazební dotazník 7)
b) rozhovory zainteresovaných
Následující schémata vyjadřují základní principy užití obou nástrojů:
Kdy a v jakém časovém horizontu hodnocení provádět?
a) po ukončení odborného výcviku / odborné praxe (viz také Slovníček pojmů) každého žáka
b) na konci školního roku
c) za období delší než jeden školní rok.
Kde by se měly výsledky vyhodnocení zobrazit?
- v plánování spolupráce (s kým pracovat nadále, co upravit, řešit …)
- v kontrolní činnosti (na co se zaměřit)
- v lepší informovanosti všech stran (o co jde, co se má žák naučit, jak bude hodnocen…)
- v přístupu k žákům a ke spolupráci s firmou vůbec
- v utužení vztahů školy a firmy
- v případných úpravách školního vzdělávacího programu.
7) Například dotazník pro žáky by měl obsahovat otázky, které se týkají žákova pracovního zařazení během praxe, co se naučil, co se mu líbilo/nelíbilo, zda byla praxe přínosná obsahově, zda byla doba praxe dostatečně dlouhá apod. Naopak zpětnovazební dotazník pro firmy by měl zjišťovat, jak jsou žáci vybaveni v oblasti teorie z hlediska potřeb firmy, jak si žáci při praxi počínali, jakou práci jim lze svěřit a nakolik jsou samostatní atd.
Komentáře
Prozatím nebyly vloženy žádné komentáře
Nový komentář