Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 49
1 2 3 4 5 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Autolakýrník (23-61-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola automobilní, Brno, Křižíkova 1523-61-H/01Jihomoravský krajOdborný výcvik
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy automobilní Brno ve spolupráci s Dopravním podnikem města Brna, a. s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Jsou přesně stanoveny kompetence žáků, které žák v průběhu odborného výcviku získá. Při odborném výcviku je kladen důraz na individuální hodnocení jednotlivých žáků, a to především na: přístup a zodpovědnost při plnění úkolů, manuální zručnost a dovednost, kvalitu odvedené práce, dodržování technologických postupů a BOZP, samostatnost žáků při procvičování daných témat. Odborný výcvik žáků probíhá v moderně vybavené lakovně pro osobní, nákladní a drážní vozidla. Žáci vykonávají samostatnou komplexní činnost také v rámci produktivní činnosti.</p>
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov26-41-M/01Karlovarský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov, ve spolupráci s firmami z regionu. Stav informací je platný ke dni 5.9.2014. Cíle odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s reálným pracovním prostředím a konkrétním pracovištěm ve firmě. Žáci se seznamují s pracovními postupy při opravách, montážích a údržbě elektrických zařízení v hlavní výrobní činnosti jednotlivých firem. Možnost žáků upevnit a rozšířit si v praxi kompetence získané ve školní výuce. Získat potřebné návyky pro výkon budoucího povolání - zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání. Při odborné praxi žáci v reálném pracovním prostředí vykonávají tyto činnosti: orientace v elektrotechnických výkresech, normách a odborném textu, čtení a kreslení jednopólových schémat ovládacích obvodů, práce s vodiči, klasifikace vodičů podle barvy, atd. Budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání díky rozvoji orientace v pracovně právních vztazích během odborné praxe.
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzděláváníZobrazit/skrýt anotaci
PS
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostOdborný výcvik
Příklady dobré praxe byly zpracovány k doplnění systémových doporučení projektu Pospolu. Ukazují na to, že mnohá doporučení jsou funkční a realizovatelná již za současných podmínek, ovšem pouze tehdy, jestliže existuje dobrá vůle příslušných aktérů k překonání existujících bariér. Publikace obsahuje 19 příkladů dobré praxe z 8 škol. Publikaci sestavil autorský tým projektu Pospolu na základě podkladů jednotlivých škol.
Otevřít Příklad dobré praxe - Ukončování studia ve spolupráci s firmamiZobrazit/skrýt anotaci
PS
Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín23-55-H/02, 23-45-L/01, 23-52-H/01, 23-56-H/01, 23-51-H/01Olomoucký krajOdborný výcvikodborný výcvik ve firmě, zadání ke zkouškám
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje ukončování studia ve spolupráci s firmami. To znamená provázat průběžné a závěrečné hodnocení žáků prostřednictvím portfolia kompetencí (Portfolio jako součást hodnocení závěrečné zkoušky a profilové části maturitní zkoušky.), revidovat podmínky jednotného zadání závěrečné zkoušky (JZZZ) a konání profilové části maturitní zkoušky (profilová část MZ) tak, aby byla metodicky i finančně podpořena realizace praktické části těchto zkoušek ve firemním prostředí: - metodická podpora firem při tvorbě firemních zadání; - metodická i finanční podpora účasti odborníků z praxe při vedení samostatné odborné práce; - metodická i finanční podpora odborníků z praxe (vedoucí, oponenti) při spolupráci na profilové části MZ formou maturitní práce s obhajobou nebo praktické zkoušky. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Mechanik opravář motorových vozidel (23-68-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Kladno, Dubská23-68-H/01Středočeský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Kladno, ve spolupráci s firmou KD servis Kladno. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Při odborném výcviku žáci vykonávají většinou méně nebo středně náročné opravy. Na opravdu náročných opravách pracují výjimečně a to pod přímým dohledem instruktora nebo pověřeného mechanika. Tímto způsobem se snažíme zamezit tomu, aby si žák způsobil úraz a také tomu, aby nedošlo k poškození zařízení nebo vozidla. Nábor nových žáků škola provádí na akcích, které sama pořádá, na akcích organizovaných základními školami a na akcích, pořádaných jinými organizacemi. Důležité jsou pro nás dny otevřených dveří, na kterých škola prezentuje všechny své úspěchy. Zájemce o studium na naší škole seznamujeme s výsledky žáků ve středoškolské odborné činnosti, na soutěžích odborných znalostí a dovedností i na sportovních soutěžích. Nejen u výše jmenovaného oboru, ale i u většiny ostatních oborů středního vzdělání s výučním listem vyučovaných na naší škole, konají žáci závěrečnou zkoušku dle JZZZ již několik let. Všechny tři části závěrečné zkoušky, písemná, praktická i ústní, se uskutečňují v učebnách a dílnách naší školy. Samostatnou odbornou práci naši žáci, v rámci závěrečné zkoušky, nekonají.
Stáhnout Cukrář (29-54-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Kladno, U Hvězdy 227929-54-H/01Středočeský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a středního odborného učiliště Kladno ve spolupráci s SPV – Střediskem praktického vyučování, s. r. o. Stav informací je platný ke dni 21.3.2014. Odborný výcvik je realizován ve výrobních prostorách (učňovské cukrářské dílny) firmy SPV – Středisko praktického vyučování. Žáci jsou zařazeni do učebně-výchovných skupin. Žáci jsou rozděleni tak, aby v každé skupině bylo maximálně 12 žáků. Výuku odborného výcviku zajišťuje v každé skupině učitel odborného výcviku. Aby byla zajištěna výrobní funkčnost každé skupiny, jsou do jedné skupiny zařazeni žáci z nižšího i vyššího ročníku. To zajišťuje zastoupení žáků s různými stupni praktických dovedností ve skupině a umožňuje to, aby žáci mohli kompletně dohotovovat cukrářské výrobky.
Stáhnout Operátor skladování (66-53-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Mladá Boleslav, Jičínská 76266-53-H/01Středočeský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a středního odborného učiliště Mladá Boleslav ve spolupráci s OBI Česká republika a Penny Market Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 19.3.2014. Na odborném výcviku si žáci ověří teoretické znalosti daného oboru v praxi a jejich další rozvoj se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Práce s konkrétním sortimentem zboží (stavebniny, dřevo, nářadí, sanita, barvy a laky, domácí potřeby, elektro, autodoplňky, vnitřní a venkovní zahrada). Rozvoj pracovních dovedností a návyků, práce v kolektivu, uvědomění si náplně a návaznost jednotlivých činností ve skladech.
Stáhnout Elektrikář-silnoproud (26-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola Josefa Sousedíka Vsetín26-51-H/02Zlínský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Josefa Sousedíka Vsetín ve spolupráci s firmou TES Vsetín, s. r. o. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je vyčerpávající probrání příslušných témat, seznámení s problematikou ve výrobě a na trhu práce. V reálném pracovním prostředí se provádí činnosti dle tematického plánu – výroba elektrických strojů. Žáci se podílí přímo na zakázkách. Práce odpovídají tématům, která se probírají v jednotlivých ročnících. Pracují s instruktorem i ostatními zaměstnanci.
Otevřít Příklad dobré praxe - Kvantitativní rozšíření odborného výcviku/odborné praxeZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola mediální grafiky a polygrafie, Rumburk, příspěvková organizace34-57-H/01, 34-41-M/01, 34-53-H/01, 34-53-L/01, 34-52-H/01, 34-52-L/01Ústecký krajOdborný výcvik
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zařadit alespoň 12 týdnů odborného výcviku (OV) v reálném nebo modelovém pracovním prostředí, umožnit souvislejší bloky OV ve firmách a souvislé období OV ve 2. pol. 3. ročníku oborů vzdělání kategorie dosaženého vzdělání H a oborů vzdělání v kategorii dosaženého vzdělání L0; konkrétní délku praktického vyučování řešit vždy dle oborových specifik v RVP. U oborů vzdělání kategorie dosaženého vzdělání M doporučuje rozšířit možnosti realizace praktického vyučování v reálném nebo modelovém pracovním prostředí na alespoň 8 týdnů za celou dobu vzdělávání. Do tohoto období lze zahrnout i učební praxi konanou v reálném prostředí. Konkrétní délku praktického vyučování řešit vždy dle oborových specifik v RVP. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.