Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 49
1 2 3 4 5 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Zemědělec - farmář (41-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm41-51-H/01Zlínský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola zemědělské a přírodovědné, Rožnov pod Radhoštěm ve spolupráci s Valašským ZOD Zašová. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s pravidly chovu všech kategorií skotu v souvislosti s ověřením teoretických znalostí získaných ve výuce. Také pochopit vztahy na pracovišti ke spolupracovníkům, nadřízeným a nutnost samostatnosti a zodpovědnosti ke svěřené práci. Žáci 1.‒3. ročníku pod dohledem provádí veškeré základní práce související s chovem skotu všech kategorií. Krmení, ošetřování, získávání mléka, asistence veterinárnímu lékaři, označování zvířat atd. Podílí se na úpravě pracovního a chovatelského prostředí.
Stáhnout Výrobce kožedělného zboží (32-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště obchodní Prostějov, nám. Edmunda Husserla 132-52-H/01Olomoucký krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště obchodního Prostějov, ve spolupráci s podnikem Gala a. s., Prostějov. Stav informací je platný ke dni 30.6.2014. Odborný výcvik je realizován tak, aby žáci získávali představu o reálném pracovním prostředí a rozvinuli návyky související s bezpečností práce a ochranou zdraví při práci na pracovišti, využili technologické vybavení firmy a osvojili si etický kodex ve firmě. Při náboru nových žáků firma poskytuje propagační materiály (letáčky, brožury, samolepky), které se využívají při dnu otevřených dveří. Ve školním roce 2013/2014 se zástupce firmy zúčastnil besedy s žáky 9. tříd, kteří měli zájem studovat tento obor. Praktická zkouška je realizována podle jednotného zadání na OP SOU obchodní Gala Krasice. Členem komise je odborník z praxe z firmy Gala Krasice.
Stáhnout Výrobce a dekoratér keramiky (28-57-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola, Horní Bříza, U Klubu 30228-57-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy Horní Bříza ve spolupráci s firmou LASSELSBERGER, s.r.o. Horní Bříza. Stav informací je platný ke dni 23.5.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit se s činnostmi, které nelze v podmínkách školy realizovat, poznat podmínky reálného pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat činnosti obsažené v ŠVP a převzít za tuto činnost odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Popis činností vykonávaných v reálném pracovním prostředí: odběr a kontrola vzorků surovin a materiálů; obsluha výrobních linek; obsluha glazovací linky pro glazování deskových staviv (obkladačky, dlaždice); třídění výrobků podle kvality; balení a expedice hotových výrobků (skladování).
Stáhnout Umělecký kovář a záměčník (82-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola stavební Pardubice82-51-H/01Pardubický krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy stavební Pardubice ve spolupráci s firmou František A. Bečka, Umělecká kovárna Česká Třebová. Stav informací je platný ke dni 27.6 2014. Odborný výcvik ve firmě obvykle absolvuje pouze 1 žák z 3. ročníku, výjimečně z 2. ročníku. Žáka převezme instruktor a zodpovídá za jeho výuku. V tomto případě je instruktorem majitel firmy. Žák vykonává adekvátně ke svému věku a vzdělání pod dohledem instruktora činnosti odpovídající příslušné pozici zaměstnance. Firma poskytuje k výcviku žákům své technologické vybavení. Žák si tak během vzdělávání osvojí používání většího sortimentu nářadí, pomůcek a zařízení používaných v oboru. Velkou motivací pro žáky je finanční ohodnocení žáků za produktivní činnost. Vedoucí učitel odborného výcviku zajíždí do firmy kontrolovat dodržování dohodnutého plánu odborného výcviku (dle předaného ŠVP) a průběžně konzultuje s instruktorem případné korekce výuky ve firmě a jiné záležitosti související s činností žáka ve firmě.
Stáhnout Truhlář (33-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola, Litvínov - Hamr, příspěvková organizace33-56-H/01Ústecký krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Litvínov-Hamr, ve spolupráci s truhlářstvím Trunn Bílina a Arco Truhlářství Starý Most. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je prohloubení a rozšíření kompetencí získaných ve školní výuce a zkrácení budoucího adaptačního procesu ve firmě a získání odborných kompetencí v reálném profesním prostředí. JZZZ se koná v dílnách SOŠ Litvínov – Hamr. Odborníci z praxe se spolupodílejí na rozšiřování výukových témat v ŠVP. Jejich dovednosti a poznatky jsou zakomponovány učiteli OV do výuky. Dále jsou využíváni při výuce a to přednáškami a při exkurzích přímo ve firmách. Žáci se tímto zdokonalují ve většině využívaných technik a rozvíjí si tak většinu odborných kompetencí. Výstupem jsou zprávy a fotodokumentace, které se využívají při výuce a výkladech pracovních postupů. Volnočasovou aktivitu si zajišťuje škola sama. Žáci si v ní upevňují a rozšiřují své dovednosti a to formou praktické činnosti. Rozvíjí se tak jejich odborné kompetence. V této aktivitě se firma nepodílí.
Stáhnout Truhlář (33-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště stavební, Plzeň, Borská 5533-56-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště stavebního, Plzeň, ve spolupráci s firmou DFH Haus CZ. Stav informací je platný ke dni 16.6.2014. Odborný výcvik ve firmě vykonávají žáci 2. nebo 3. ročníku, kteří již ovládají základní ruční a strojní opracování dřeva a zhotovování základních truhlářských spojů. Žáci jsou po jednotlivcích či malých skupinách začlenění mezi pracovníky firmy na reálná pracoviště a podílejí se na běžné produkci firmy. Odborný výcvik je realizován na výrobních pracovištích firmy: výroba venkovních a vnitřních stěn, výroba štítů, podbití a předstěn, montáž oken a štítů, výroba krovů, výroba balkonů, stropů a nástaveb, přířezovna a nakládka stěn. Využití odborníků z praxe při plánování a realizaci výuky je formou přednášek na témata, která rozšiřují učivo o nový pohled ze stravy výroby a realizace dřevostaveb. Tematické oblasti přednášek jsou: Konstrukce dřevostaveb, Projektování dřevostaveb, Stavební materiály, Příprava výroby a Montážní činnost dřevostaveb. Závěrečné zkoušky se konají dle vyhlášky či zákona v rozmezí měsíce června, tj. od 1. 6. do 30. 6. Veškeré náklady hradí škola s výjimkou prací na zkoušce, které se konají v rámci plnění zakázky (…pouze obor zedník).
Stáhnout Tesař (36-64-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola, Litvínov - Hamr, příspěvková organizace36-64-H/01Ústecký krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Litvínov-Hamr, ve spolupráci s obchodními zástupci výrobců tesařských strojů a nástrojů. Stav informací je platný ke dni 15.9.2014. Odborníci z praxe jsou využíváni při výuce a to přednáškami a při exkurzích přímo ve firmách. Žáci se tímto zdokonalují ve většině využívaných technik a rozvíjí si tak většinu odborných kompetencí. Výstupem jsou zprávy a fotodokumentace, které se využívají při výuce a výkladech pracovních postupů.
Stáhnout Strojní mechanik (23-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola technická Česká Třebová23-51-H/01Pardubický krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy a Střední školy technické Česká Třebová ve spolupráci s firmou CZ LOKO, a. s. Stav informací je platný ke dni 21.3.2014. Odborný výcvik v reálném pracovním prostředí výrobního podniku CZ LOKO, a. s., umožňuje žákům seznámit se s pracovními postupy a technologiemi při výrobě, modernizaci a opravách kolejových vozidel, které nelze realizovat ve školních dílnách. Žáci mají možnost ověřit si teoretické znalosti získané v odborných strojírenských předmětech a rozšířit své praktické dovednosti získané ve školních dílnách. Praxe žáků ve výrobním provozu vytváří podmínky k upevňování vztahu k práci a odpovědnosti a zkracuje adaptační proces po nástupu do zaměstnání. Firma podle svých personálních potřeb nabízí budoucí zaměstnání žákům, kteří se v odborném výcviku osvědčili. Společnost CZ LOKO zaměstnává velký počet absolventů oboru strojní mechanik.
Stáhnout Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzděláváníZobrazit/skrýt anotaci
PS
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostOdborný výcvik
Příklady dobré praxe byly zpracovány k doplnění systémových doporučení projektu Pospolu. Ukazují na to, že mnohá doporučení jsou funkční a realizovatelná již za současných podmínek, ovšem pouze tehdy, jestliže existuje dobrá vůle příslušných aktérů k překonání existujících bariér. Publikace obsahuje 19 příkladů dobré praxe z 8 škol. Publikaci sestavil autorský tým projektu Pospolu na základě podkladů jednotlivých škol.
Otevřít Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému (druhý výuční list), RumburkZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola mediální grafiky a polygrafie, Rumburk, příspěvková organizace34-57-H/01, 34-41-M/01, 34-53-H/01, 34-53-L/01, 34-52-H/01, 34-52-L/01Ústecký krajOdborný výcvikdruhý výuční list, obousměrná prostupnost, Svaz polygrafických podnikatelů
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje umožnit přijímání žáků do 1. ročníku odborného vzdělávání stejné kategorie dosaženého vzdělání, koncipovaného společně pro více současných oborů vzdělání, podpořit fungování multioborových tříd, umožnit stupňovité ukončování vzdělávání v oborech vzdělání kategorie dosaženého vzdělání H a L0, kde budou existovat odpovídající obory vzdělání, umožnit absolventům oborů kategorie L0 získat výuční list ve svém oboru (EQF4). Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.