Střední odborná škola mediální grafiky a polygrafie, Rumburk, příspěvková organizace
|
|
O nás
Svoji tradici škola odvozuje od Středního odborného učiliště polygrafického, které v Rumburku vzniklo v roce 1981 z bývalé učňovské školy. Jeho zřizovatelem byl n. p. Severografia, jenž ve své době patřil mezi největší polygrafické podniky v tehdejším Československu. Učiliště mělo více než sto zaměstnanců, působilo v šestnácti objektech v pěti obcích Šluknovského výběžku a na výkon polygrafických profesí připravovalo 450 žáků. Po roce 1990, kdy došlo k rozpadu zřizovatelského podniku a privatizaci jeho částí, bylo třeba přistoupit také k restrukturalizaci odborného učiliště, po které v něm zůstalo pouze 35 zaměstnanců a 180 žáků.
V roce 1992 se stalo samostatným právním subjektem a od roku 1994 byla jeho činnost soustředěna do areálu v Rumburku. Za dobu své existence Střední odborné učiliště polygrafické změnilo několikrát také svého zřizovatele. Po Severografii byli jeho zřizovateli postupně Ministerstvo průmyslu ČR, Ministerstvo hospodářství ČR, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR a od roku 1999 se posledním zřizovatelem stal Ústecký kraj. V roce 2005 došlo k další transformaci učiliště na střední odbornou školu a střední odborné učiliště a od března roku 2006 působí pod novým názvem Střední odborná škola mediální grafiky a polygrafie Rumburk, příspěvková organizace.
V současné době navštěvuje rumburskou SOŠ mediální grafiky a polygrafie zhruba 215 studentů ze sedmi krajů České republiky od Chebu až po Hradec Králové. Škola nabízí studium v šesti učebních a studijních oborech (34-53-H/01 Reprodukční grafik, 34-52-H/01 Tiskař na polygrafických strojích, 34-57-H/01 Knihař, 34-53-L/01 Reprodukční grafik pro média, 34-52-L/01 Tiskař na polygrafických strojích – Operátor, 34-41-M/01 Polygrafie).
Praktická výuka na škole probíhá ve dvousměnném provozu, aby mohlo být v maximální možné míře využito naše technologické vybavení, a to nejenom k vlastní výuce, ale současně také k produktivní činnosti, ze které získáváme finanční prostředky na činnost školy a obnovu jejího technologického vybavení.
O úspěšnosti vzdělávací činnosti školy svědčí skutečnost, že přibližně jedna pětina jejích absolventů pokračuje ve studiu na vysoké škole a poměrně vysoké procento absolventů nachází uplatnění ve firmách, ve kterých v průběhu studia vykonávali odbornou praxi.
Pozn. - Anotace zpracována projektem Pospolu dle dostupných informací z webu školy.
Případové studie
- Příklad dobré praxe - Kvantitativní rozšíření odborného výcviku/odborné praxe
- Příklad dobré praxe - Provázanost ŠVP a NSK, Rumburk
- Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, Rumburk
- Příklad dobré praxe - Koordinační řízení odborného vzdělávání, Rumburk
- Příklad dobré praxe - Systém predikcí potřeb trhu práce, Rumburk
- Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému (multioborové třídy), Rumburk
- Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému (druhý výuční list), Rumburk