Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 86
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Provoz a ekonomika dopravy (37-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
ŠKODA AUTO a. s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod37-41-M/01Středočeský krajProfilová maturitní zkouškaprofilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti školy ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod, a firmy ŠKODA AUTO a.s. Pojednává o spolupráci při zajištění profilové části maturitní zkoušky.
Stáhnout Profilová maturitní zkouška v odborných školáchZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ41-41-M/01, 28-44-M/01, 26-41-M/01, 65-42-M/01, 63-41-M/02, 66-41-L/01, 23-41-M/01, 78-42-M/01Celorepubliková působnostProfilová maturitní zkouškametodický inspiromat
<p>Publikace vznikla v rámci národního projektu Kurikulum S &ndash; Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání (2009‒2012), který realizovalo MŠMT ve spolupráci s NÚV, s finanční podporou Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Publikace byla aktualizována v roce 2016 a doplněna o kapitolu o spolupráci se sociálními partnery. Publikace obsahuje návrh profilové části maturitní zkoušky a její možné varianty v osmi oborech vzdělání. Ukazuje na nich, jak koncipovat profilovou část maturitní zkoušky, aby měla komplexnější charakter a prověřovala odborné i klíčové kompetence absolventa. Publikace přináší informaci o řešení a výsledcích úkolu, kterým se zabýval tým odborníků a učitelů z pilotních a dalších škol v rámci projektu Kurikulum S a který se týkal pojetí profilové části maturitní zkoušky ve středních odborných školách ve vztahu k rámcovým a školním vzdělávacím programům.</p>
Stáhnout Profilová část maturitní zkoušky: praktická zkouška, maturitní práce a její obhajobaZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ18-20-M/01Celorepubliková působnostProfilová maturitní zkouškametodické publikace a učební materiály, profilová maturitní zkouška
<p>Publikace je určena školám jako zdroj informací, příkladů a inspirace pro přípravu profilové části maturitní zkoušky. Zabývá se formou praktické zkoušky a maturitní práce a její obhajoby před zkušební maturitní komisí. Kromě obecných informací k profilové části maturitní zkoušky a jejím vybraným formám předkládá konkrétní příklady realizace těchto forem ze škol s rozpracováním organizace, hodnocení a ukázek zadání v návaznosti na ověřované kompetence. Autorský kolektiv: Ing. Jitka Svobodová ‒ vedoucí týmu, Ing. Kateřina Raichová, Mgr. Miroslav Řezáč. Publikace je součástí edice Profilová maturitní zkouška.</p>
Stáhnout Profilová část maturitní zkoušky: Praktická zkouškaZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ36-47-M/01Celorepubliková působnostProfilová maturitní zkouškametodické publikace a učební materiály, profilová maturitní zkouška
Publikace pro obor vzdělání 36-47-M/01 Stavebnictví – Pozemní stavby Publikace je určena školám jako zdroj informací, příkladů a inspirace pro přípravu profilové části maturitní zkoušky v oboru vzdělání zaměřeném na pozemní stavby. Zabývá se formou praktické zkoušky. Kromě obecných informací k profilové části maturitní zkoušky a praktické zkoušce předkládá konkrétní příklady realizace této formy ze škol s rozpracováním organizace, hodnocení a ukázek zadání v návaznosti na ověřované kompetence. Autorský kolektiv: Ing. Hana Fládrová − vedoucí týmu, Ing. Iva Buriánová, Ing. Petr Drbušek − poskytnutí podkladů Publikace je součástí edice Profilová maturitní zkouška.
Stáhnout Profilová část maturitní zkoušky: maturitní práce s obhajobou a její alternativyZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ33-42-M/01Celorepubliková působnostProfilová maturitní zkouškametodické publikace a učební materiály, profilová maturitní zkouška
Publikace pro obor vzdělání 33-42-M/01 Nábytkářská a dřevařská výroba. Publikace je určena školám jako zdroj informací, příkladů a inspirace pro přípravu profilové části maturitní zkoušky. Zabývá se formou maturitní práce a její obhajoby před zkušební maturitní komisí ve srovnání s praktickou zkouškou a kombinací forem. Kromě obecných informací k profilové části maturitní zkoušky a jejím vybraným formám předkládá konkrétní příklady realizace těchto forem ze škol s rozpracováním organizace, hodnocení a ukázek zadání v návaznosti na ověřované kompetence. Autorský kolektiv: Ing. arch. Pavel Kraus, Jaroslav Adam. Publikace je součástí edice Profilová maturitní zkouška.
Stáhnout Profilová část maturitní zkouškyZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ37-41-M/01Hlavní město PrahaProfilová maturitní zkouškametodické publikace a učební materiály, profilová maturitní zkouška
Publikace pro obor vzdělání 37-41-M/01 Provoz a ekonomika dopravy. Publikace je určena školám jako zdroj informací, příkladů a inspirace pro přípravu profilové části maturitní zkoušky. Zabývá se formou praktické zkoušky, maturitní práce a její obhajoby před zkušební maturitní komisí a kombinací forem. Kromě obecných informací k profilové části maturitní zkoušky a jejím vybraným formám předkládá konkrétní příklady realizace těchto forem ze škol s rozpracováním organizace, hodnocení a ukázek zadání v návaznosti na ověřované kompetence. Autorský kolektiv: Ing. Lenka Krylová ‒ vedoucí týmu Ing. Jana Benešová Ing. Radmila Smětáková Ing. Bc. Vítězslav Ilko Ing. Jaroslav Vrchota Publikace je součástí edice Profilová maturitní zkouška.
Stáhnout Profilová část maturitní zkouškyZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ68-43-M/01Celorepubliková působnostProfilová maturitní zkouškametodické publikace a učební materiály, profilová maturitní zkouška
Publikace pro obor vzdělání 68-43-M/01 Veřejnosprávní činnost. Publikace je určena školám jako zdroj informací, příkladů a inspirace pro přípravu profilové části maturitní zkoušky. Zabývá se formou praktické zkoušky. Kromě obecných informací k profilové části maturitní zkoušky a praktické zkoušce předkládá konkrétní příklady realizace této formy ze škol s rozpracováním organizace, hodnocení a ukázek zadání v návaznosti na ověřované kompetence. Autorský kolektiv: Ing. Renáta Humeniuková (vedoucí týmu), Ing. Jitka Nováková, Ph.D. (vedoucí týmu), RNDr. Julie Kvasnicová, Mgr. Jarmila Lavičková, Mgr. Petra Vrtělková Publikace je součástí edice Profilová maturitní zkouška.
Stáhnout Praktická maturitní zkouška z odborných předmětůZobrazit/skrýt anotaci
UM
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01, 23-41-M/01Ústecký krajProfilová maturitní zkouškavelké firmy, malé a střední firmy
Materiál obsahuje zadání Praktické maturitní zkoušky z odborných předmětů maturitního oboru Mechanik seřizovač CNC strojů na téma: Technická dokumentace a CAD/CAM systémy, včetně ukázky možného správného vypracování. Zpracoval: Vlastimil Černý.
Stáhnout Oční optik (69-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Brno, Merhautova 1569-42-M/01Jihomoravský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Brno, ve spolupráci s Oční optikou Apia, Očním studiem Brno, Optikou Richter a Očním centrem Visual. Stav informací je platný ke dni 22.9.2015. Cílem odborné praxe je naučit žáky aplikovat získané odborné vědomosti, dovednosti a pracovat jako člen týmu. Odborná praxe přispívá k získání základních dovedností organizace práce a rozšíření komunikačních dovedností. Připravuje žáky na výkon povolání očního optika v provozních podmínkách oční optiky. Žáci poznají podmínky reálného pracoviště, zapojují se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávají zadané pracovní činnosti. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi, přístroji a vybavením v oční optice. Lépe se orientovat v produktech nabízených v oční optice. Seznámit se s novými optickými programy a softwarem. Firma se účastní náboru nových žáků formou prezentace na dnu otevřených dveří a poskytuje propagační materiály. Zájemci se mohou přijít podívat přímo do oční optiky a prohlédnout si i dílenskou část. Odborník z praxe vyučuje na škole praktický předmět zhotovování brýlí, zejména ve vyšších ročnících trénuje s žáky obchodní dovednosti a simulovanou obsluhu zákazníka. Někteří odborníci z praxe seznamují žáky s novými trendy v oční optice v rámci jednorázových seminářů (téma: orientace v katalozích firem, reklamace v oční optice, prodejní dovednosti, centrovací systém v oční optice, optické programy aj.). Žáci vytváří ze seminářů prezentace pro nižší ročníky nebo pro opakování v hodinách. Profilová část MZ je realizována formou praktické zkoušky a probíhá v optických laboratořích školy. Odborník z praxe se účastní celé praktické maturitní zkoušky a dohlíží a klasifikuje hlavně prodejní část a obsluhu fiktivního zákazníka. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou volitelného předmětu. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku oboru oční optik na škole a schvaluje ji ředitelka školy. Při této aktivitě se žáci připravují na výkon povolání očního optika v provozovnách oční optiky. Navazuje svým charakterem na odbornou praxi.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání MZobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostProfilová maturitní zkouška
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.