Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 36
1 2 3 4 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Kráčíme Pospolu k efektivnější spolupráci škol a firemZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouškaECVET, velké firmy, malé a střední firmy, standardy odborného výcviku
<p>Publikace byla vytvořena a vydána v projektu Pospolu &ndash; Podpora spolupráce škol a firem, který je realizován v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Publikace shrnuje principy rozvoje spolupráce řešené v modelech spolupráce škol a zaměstnavatelů. Jejím hlavním smyslem je usnadnění a případné zkvalitnění aktivní spolupráce škol a zaměstnavatelů v procesech odborného vzdělávání tam, kde je tato spolupráce již určitým způsobem navázána. Zároveň přináší potenciální metodické návody a postupy v oblasti spolupráce pro subjekty, které se k navázání spolupráce teprve připravují nebo o ní uvažují. Více informací o projektu najdete na www.projektpospolu.cz. Autorský kolektiv: Mgr. Petr Naske, Ing. Taťána Vencovská, - Ing. Eva Rathouská Grmelová, Ing. Filip Vencovský, PhDr. Helena Denková, Mgr. František Brož. Konzultace: PhDr. Viola Horská. Oponentura: Ing. Jiří Zajíček, Ing. Petr Jadrný, PhDr. Ludvík Vomáčka, CSc., Ing. Drahoslav Matonoha, RNDr. Jana Krauseová. Editor: Mgr. František Brož. Jazyková korektura: PhDr. Pavla Brožová. Grafická úprava: Michaela Houdková. Redakce: Lucie Šnajdrová Vydal Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) Praha 2015 ISBN 978-80-7481-099-2</p>
Stáhnout Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzděláváníZobrazit/skrýt anotaci
PS
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouška
Příklady dobré praxe byly zpracovány k doplnění systémových doporučení projektu Pospolu. Ukazují na to, že mnohá doporučení jsou funkční a realizovatelná již za současných podmínek, ovšem pouze tehdy, jestliže existuje dobrá vůle příslušných aktérů k překonání existujících bariér. Publikace obsahuje 19 příkladů dobré praxe z 8 škol. Publikaci sestavil autorský tým projektu Pospolu na základě podkladů jednotlivých škol.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání HZobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouška
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely spolupráce byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelůZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouška
Publikace Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelů vznikla jako informativní materiál na podporu spolupráce mezi školami a firmami ve středních a odborných školách. Zabývá se problematikou zajištění činností mezi školami a firmami z pozice koordinátora, možnostmi financování této pozice ve škole a formami spolupráce.
Stáhnout Praktická maturitní zkouška z odborných předmětůZobrazit/skrýt anotaci
UM
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01, 23-41-M/01Ústecký krajZávěrečná zkouškavelké firmy, malé a střední firmy
Materiál obsahuje zadání Praktické maturitní zkoušky z odborných předmětů maturitního oboru Mechanik seřizovač CNC strojů na téma: Technická dokumentace a CAD/CAM systémy, včetně ukázky možného správného vypracování. Zpracoval: Vlastimil Černý.
Stáhnout Strojí mechanik (23-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště, Domažlice, Prokopa Velikého 64023-51-H/01Plzeňský krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště Domažlice s firmou Gerresheimer Horšovský Týn, s.r.o. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>
Stáhnout Klempíř (23-55-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-55-H/01Královéhradecký krajZávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra Dobruška ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření a rozšíření kompetencí získaných ve školní výuce daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Jde o poznání podmínek reálného pracoviště. Žáci jsou vedeni pracovníkem v dílnách lisovny a svařovny a dalších pro výrobu karoserií. Stáže a další vzdělávání učitelů probíhá ve firmě, kdy si pedagogové projdou veškeré provozy formou exkurze, poté mají přístup na pracoviště a mohou konzultovat postupy, vyzkoušet si je. Závěrečná zkouška je v kompetenci školy, při ní se sleduje náročnost, přesnost zpracování a hodnocení směřuje ke kvalitě žáků, zejména z prestižních důvodů školy.</p>
Stáhnout Karosář (23-55-H/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Centrum odborné přípravy technické Kroměříž23-55-H/02Zlínský krajZávěrečná zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy - Centra odborné přípravy technické Kroměříž ve spolupráci s Autoeden Zedník. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Žák si během odborného výcviku osvojuje a rozvíjí tyto konkrétní odborné kompetence: získává potřebné informace z technické dokumentace, zhotovuje potřebné dílenské náčrty částí karoserií a skříní, vypočítává rozměry dílů, spotřebu materiálu pro jejich výrobu, rozlišuje druhy materiálů, rozměřuje a orýsovává plechy, stanovuje rozvinuté tvary součástí, ručně zpracovává jemné plechy a profily, volí a používá k tomu nástroje, nářadí, ruční mechanizované nářadí, měřidla, seřizuje a obsluhuje základní druhy klempířských strojů. Při nové závěrečné zkoušce má forma na starosti materiálně technické zabezpečení zkoušky, včetně technologického vybavení. Členem komise je i pracovník z firmy, jenž byl vyučen v oboru a žáka dlouhodobě připravoval na závěrečnou zkoušku.
Otevřít Příklad dobré praxe - Ukončování studia ve spolupráci s firmamiZobrazit/skrýt anotaci
PS
Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín23-55-H/02, 23-45-L/01, 23-52-H/01, 23-56-H/01, 23-51-H/01Olomoucký krajZávěrečná zkouškaodborný výcvik ve firmě, zadání ke zkouškám
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje ukončování studia ve spolupráci s firmami. To znamená provázat průběžné a závěrečné hodnocení žáků prostřednictvím portfolia kompetencí (Portfolio jako součást hodnocení závěrečné zkoušky a profilové části maturitní zkoušky.), revidovat podmínky jednotného zadání závěrečné zkoušky (JZZZ) a konání profilové části maturitní zkoušky (profilová část MZ) tak, aby byla metodicky i finančně podpořena realizace praktické části těchto zkoušek ve firemním prostředí: - metodická podpora firem při tvorbě firemních zadání; - metodická i finanční podpora účasti odborníků z praxe při vedení samostatné odborné práce; - metodická i finanční podpora odborníků z praxe (vedoucí, oponenti) při spolupráci na profilové části MZ formou maturitní práce s obhajobou nebo praktické zkoušky. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín23-56-H/01Olomoucký krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Sigmundovy střední školy strojírenské Lutín s firmou Edwards, s.r.o. Lutín, firmou SIGMA GROUP a.s. Lutín a firmou Jaroslav Vraštil Horka nad Moravou. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>