Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 36
1 2 3 4 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajZávěrečná zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Kráčíme Pospolu k efektivnější spolupráci škol a firemZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouškaECVET, velké firmy, malé a střední firmy, standardy odborného výcviku
<p>Publikace byla vytvořena a vydána v projektu Pospolu &ndash; Podpora spolupráce škol a firem, který je realizován v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Publikace shrnuje principy rozvoje spolupráce řešené v modelech spolupráce škol a zaměstnavatelů. Jejím hlavním smyslem je usnadnění a případné zkvalitnění aktivní spolupráce škol a zaměstnavatelů v procesech odborného vzdělávání tam, kde je tato spolupráce již určitým způsobem navázána. Zároveň přináší potenciální metodické návody a postupy v oblasti spolupráce pro subjekty, které se k navázání spolupráce teprve připravují nebo o ní uvažují. Více informací o projektu najdete na www.projektpospolu.cz. Autorský kolektiv: Mgr. Petr Naske, Ing. Taťána Vencovská, - Ing. Eva Rathouská Grmelová, Ing. Filip Vencovský, PhDr. Helena Denková, Mgr. František Brož. Konzultace: PhDr. Viola Horská. Oponentura: Ing. Jiří Zajíček, Ing. Petr Jadrný, PhDr. Ludvík Vomáčka, CSc., Ing. Drahoslav Matonoha, RNDr. Jana Krauseová. Editor: Mgr. František Brož. Jazyková korektura: PhDr. Pavla Brožová. Grafická úprava: Michaela Houdková. Redakce: Lucie Šnajdrová Vydal Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) Praha 2015 ISBN 978-80-7481-099-2</p>
Stáhnout Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzděláváníZobrazit/skrýt anotaci
PS
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouška
Příklady dobré praxe byly zpracovány k doplnění systémových doporučení projektu Pospolu. Ukazují na to, že mnohá doporučení jsou funkční a realizovatelná již za současných podmínek, ovšem pouze tehdy, jestliže existuje dobrá vůle příslušných aktérů k překonání existujících bariér. Publikace obsahuje 19 příkladů dobré praxe z 8 škol. Publikaci sestavil autorský tým projektu Pospolu na základě podkladů jednotlivých škol.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání HZobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouška
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely spolupráce byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelůZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostZávěrečná zkouška
Publikace Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelů vznikla jako informativní materiál na podporu spolupráce mezi školami a firmami ve středních a odborných školách. Zabývá se problematikou zajištění činností mezi školami a firmami z pozice koordinátora, možnostmi financování této pozice ve škole a formami spolupráce.
Otevřít Příklad dobré praxe - Ukončování studia ve spolupráci s firmamiZobrazit/skrýt anotaci
PS
Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín23-55-H/02, 23-45-L/01, 23-52-H/01, 23-56-H/01, 23-51-H/01Olomoucký krajZávěrečná zkouškaodborný výcvik ve firmě, zadání ke zkouškám
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje ukončování studia ve spolupráci s firmami. To znamená provázat průběžné a závěrečné hodnocení žáků prostřednictvím portfolia kompetencí (Portfolio jako součást hodnocení závěrečné zkoušky a profilové části maturitní zkoušky.), revidovat podmínky jednotného zadání závěrečné zkoušky (JZZZ) a konání profilové části maturitní zkoušky (profilová část MZ) tak, aby byla metodicky i finančně podpořena realizace praktické části těchto zkoušek ve firemním prostředí: - metodická podpora firem při tvorbě firemních zadání; - metodická i finanční podpora účasti odborníků z praxe při vedení samostatné odborné práce; - metodická i finanční podpora odborníků z praxe (vedoucí, oponenti) při spolupráci na profilové části MZ formou maturitní práce s obhajobou nebo praktické zkoušky. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín23-56-H/01Olomoucký krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Sigmundovy střední školy strojírenské Lutín s firmou Edwards, s.r.o. Lutín, firmou SIGMA GROUP a.s. Lutín a firmou Jaroslav Vraštil Horka nad Moravou. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>
Stáhnout Kuchař-číšník (65-51/H01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Beroun - Hlinky, Okružní 140465-51-H/01Středočeský krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ a SOU Beroun - Hlinky s hotelem Grand Beroun, Hotelem Koruna Karlštejn, hotelem Na Ostrově Beroun, restaurací Na ranči Hořovice a hotelem Zelený strom Hořovice. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>
Stáhnout Prodavač (66-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Beroun - Hlinky, Okružní 140466-51-H/01Středočeský krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ a SOU Beroun - Hlinky s firmou POGRR s.r.o. a firmou ROSSMANN, spol. s r.o. Praha. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>
Stáhnout Mechanik opravář motorových vozidel (23-68-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Kladno, Dubská23-68-H/01Středočeský krajZávěrečná zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Kladno, ve spolupráci s firmou KD servis Kladno. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Při odborném výcviku žáci vykonávají většinou méně nebo středně náročné opravy. Na opravdu náročných opravách pracují výjimečně a to pod přímým dohledem instruktora nebo pověřeného mechanika. Tímto způsobem se snažíme zamezit tomu, aby si žák způsobil úraz a také tomu, aby nedošlo k poškození zařízení nebo vozidla. Nábor nových žáků škola provádí na akcích, které sama pořádá, na akcích organizovaných základními školami a na akcích, pořádaných jinými organizacemi. Důležité jsou pro nás dny otevřených dveří, na kterých škola prezentuje všechny své úspěchy. Zájemce o studium na naší škole seznamujeme s výsledky žáků ve středoškolské odborné činnosti, na soutěžích odborných znalostí a dovedností i na sportovních soutěžích. Nejen u výše jmenovaného oboru, ale i u většiny ostatních oborů středního vzdělání s výučním listem vyučovaných na naší škole, konají žáci závěrečnou zkoušku dle JZZZ již několik let. Všechny tři části závěrečné zkoušky, písemná, praktická i ústní, se uskutečňují v učebnách a dílnách naší školy. Samostatnou odbornou práci naši žáci, v rámci závěrečné zkoušky, nekonají.