Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 15
1 2 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Ekologie a životní prostředí (16-01-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola pro ochranu a obnovu životního prostředí - Schola Humanitas, Litvínov, Ukrajinská 37916-01-M/01Ústecký krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí – Schola Humanitas ve spolupráci s firmami Marius Pedersen, a.s. Sběrný dvůr IV Litvínov, Správa CHKO České středohoří a Městská policie Litvínov. Stav informací je platný ke dni 17.6.2014. Při náboru nových žáků firma Marius Pedersen společně se školou organizuje propagační akce k tématice třídění odpadů. Akce probíhá v „Den životního prostředí“ – 5. června. Žáci diskutují s občany města Litvínov o problematice třídění, ale i ukládání či využití odpadů. Je připraven program pro předškoláky, žáky prvního stupně ZŠ a žáky druhého stupně ZŠ. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci Správy CHKO České středohoří, se vzděláním v oboru a několikaletou praxí na Správě CHKO. Akce, které pracovníci pořádají pro školu, nejsou zpoplatněny. Jednotlivé realizované aktivity jsou exkurze do CHKO České středohoří, přednášky či stáže a dlouhodobé praxe. Volnočasové aktivity školy jsou realizovány formou kroužků. Tyto aktivity vznikly na základě zájmu žáků a probíhají druhým rokem v prostorách psího útulku nebo v učebně školy – přednáška, beseda, promítání. Realizace kroužku probíhá mimo jiné v prostorách psího útulku v Litvínově. Účast je dobrovolná na základě zájmu. Kroužek probíhá pravidelně jednou týdně v odpoledních hodinách v rozsahu dvou hodin. Volnočasovou aktivitu vede pracovník Městské policie Litvínov na pozici vedoucího psího útulku.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Informační technologie (18-20-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška18-20-M/01Královéhradecký krajVolnočasové aktivity
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav - Pracoviště Kvasiny. Stav informací je platný ke dni 27.8.2014. Další vzdělávání učitelů ve firmě je smluvně zajištěno v rámci smlouvy o praxi žáků. Učitelé se vzdělávají podle potřeb firmy, kterou navštěvují a komunikují se zástupci. Mohou kdykoli požádat o přednášku a také o exkurzi. Této aktivity se účastní 3 učitelé a to ve dvoudenních školících blocích: 16 hodin sledování, 16 hodin přednáška a 16 hodin praktická cvičení. Stáž je realizována ve firmě i ve škole. Ve firmě přímo na pracovištích, kde výroba probíhá a ve škole na cvičných pracovištích s cvičným programem, který firma poskytla škole pro výuku. Náborové akce jsou realizované pod záštitou zřizovatele &ndash; &bdquo;Podorlického sdružení zaměstnavatelů&ldquo;. Konají se dny otevřených dveří školy a firmy, návštěvy v ZŠ s motivačním programem nebo jsou k dispozici různé letáky, články v tisku a inzerce. Zmiňované akce se uskutečňují v prostorách školy, firmy nebo v okresních městech v zařízeních jako tělocvičny. Aktivit se účastní zástupci firmy z propagačního oddělení a za školu prezentují všichni pedagogové a žáci.</p>
Stáhnout Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelůZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Publikace Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelů vznikla jako informativní materiál na podporu spolupráce mezi školami a firmami ve středních a odborných školách. Zabývá se problematikou zajištění činností mezi školami a firmami z pozice koordinátora, možnostmi financování této pozice ve škole a formami spolupráce.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání HZobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely spolupráce byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání L0Zobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání MZobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola Třineckých železáren23-56-H/01Moravskoslezský krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Třineckých železáren ve spolupráci s firmou Strojírny a stavby Třinec, a. s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je zvýšení odborných kompetencí učitelů odborných předmětů a odborného výcviku. Další vzdělávání učitelů na pracovištích firmy se provádí formou stáže na specializovaných pracovištích firmy: laboratoř metrologie, technologický úsek, úsek programování. Během volnočasových aktivit jsou žáci motivováni k zodpovědnému přístupu ke vzdělávání kreditním systémem hodnocení. Během studia obdrží kredity nejen za celkový prospěch, ale velkou část kreditů mohou získat za výsledky v odborném výcviku a také za účast v soutěžích, za reprezentaci školy a další školní aktivity. Dosažení stanovené úrovně kreditů jim zajistí po absolvování školy postavení kmenového zaměstnance firmy. Proto žáci mají zájem se dobře odborně připravit a svůj um porovnat s ostatními v soutěžích.
Stáhnout Oční optik (69-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Brno, Merhautova 1569-42-M/01Jihomoravský krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Brno, ve spolupráci s Oční optikou Apia, Očním studiem Brno, Optikou Richter a Očním centrem Visual. Stav informací je platný ke dni 22.9.2015. Cílem odborné praxe je naučit žáky aplikovat získané odborné vědomosti, dovednosti a pracovat jako člen týmu. Odborná praxe přispívá k získání základních dovedností organizace práce a rozšíření komunikačních dovedností. Připravuje žáky na výkon povolání očního optika v provozních podmínkách oční optiky. Žáci poznají podmínky reálného pracoviště, zapojují se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávají zadané pracovní činnosti. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi, přístroji a vybavením v oční optice. Lépe se orientovat v produktech nabízených v oční optice. Seznámit se s novými optickými programy a softwarem. Firma se účastní náboru nových žáků formou prezentace na dnu otevřených dveří a poskytuje propagační materiály. Zájemci se mohou přijít podívat přímo do oční optiky a prohlédnout si i dílenskou část. Odborník z praxe vyučuje na škole praktický předmět zhotovování brýlí, zejména ve vyšších ročnících trénuje s žáky obchodní dovednosti a simulovanou obsluhu zákazníka. Někteří odborníci z praxe seznamují žáky s novými trendy v oční optice v rámci jednorázových seminářů (téma: orientace v katalozích firem, reklamace v oční optice, prodejní dovednosti, centrovací systém v oční optice, optické programy aj.). Žáci vytváří ze seminářů prezentace pro nižší ročníky nebo pro opakování v hodinách. Profilová část MZ je realizována formou praktické zkoušky a probíhá v optických laboratořích školy. Odborník z praxe se účastní celé praktické maturitní zkoušky a dohlíží a klasifikuje hlavně prodejní část a obsluhu fiktivního zákazníka. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou volitelného předmětu. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku oboru oční optik na škole a schvaluje ji ředitelka školy. Při této aktivitě se žáci připravují na výkon povolání očního optika v provozovnách oční optiky. Navazuje svým charakterem na odbornou praxi.
Stáhnout Ošetřovatel (53-41-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary53-41-H/01Karlovarský krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické škola a Vyšší odborné školy zdravotnické Karlovy Vary ve spolupráci s Karlovarskou krajskou nemocnicí, Farní charitou a Mateřským centrem Karlovy Vary. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Další vzdělávání učitelů probíhá formou seminářů a kongresů, kterých se vyučující účastní dle zájmu. Dbá se na kontinuální vzdělávání všech vyučujících na úseku ošetřovatelství. Seznámení s novinkami na úsecích ošetřovatelské péče (na odděleních) probíhá jako jednodenní stáž před zahájením výuky. Stáže na oddělení se účastní maximálně 2 vyučující a konají se v období srpen – září v karlovarské nemocnici. Škola se účastní náboru nových žáků formou prezentace na krajské výstavě Škola, na dnech otevřených dveří a poskytuje propagační materiály, letáčky. Jedná se o jednorázové akce, vždy dvakrát během školního roku. Výstava je v měsíci říjnu a dny otevřených dveří v měsíci lednu. Při praktické zkoušce z odborného výcviku žáci plně využívají vybavení oddělení. Pracují s dokumentací, s pomůckami k prevenci vzniku a šíření infekčních onemocnění nebo s pomůckami k ošetřování nemocných. Odborníkem z praxe jsou vrchní sestry oddělení interna, chirurgie a neurologie. Vyučující s vrchní sestrou společně vyberou téma, které může být pro žáky obtížné, nebo které je v současné době aktuální. Vyučující se ukázky, kterou provádí odborník z praxe, taktéž účastní. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou kroužku. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku žáků, jako příprava pro budoucí povolání. Volnočasové aktivity vedou vyučující školy a veškeré kroužky jsou pro žáky školy zdarma.