Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 15
1 2 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání HZobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely spolupráce byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání L0Zobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Náměty na podporu spolupráce škol a zaměstnavatelů - obecný model spolupráce - kategorie dosaženého vzdělání MZobrazit/skrýt anotaci
AM
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Obecné modely spolupráce představují nástroj, který slouží jako podpora při vymezování obsahu a podmínek spolupráce škol a zaměstnavatelů v obecné rovině. Obsahují nejrůznější aspekty, které je třeba zohledňovat při navazování, průběhu a vyhodnocení spolupráce. Jsou určeny školám i zaměstnavatelům a jsou vhodným vodítkem pro již vytvořená fungující partnerství i pro subjekty, které mají zájem spolupráci teprve navázat. Modely nemají charakter závazných dokumentů, jejich funkce je inspirativní, obsahují náměty k nastavení a rozvoji vlastní spolupráce škol a jejich sociálních partnerů. Náměty a principy uplatnitelné při spolupráci konkrétních partnerství jsou na základě obecných modelů rozpracovány do konkrétních aplikovaných modelů spolupráce. Obecné modely byly vytvořeny zvlášť pro kategorie oborů vzdělání H, M a L0.
Stáhnout Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelůZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVolnočasové aktivity
Publikace Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelů vznikla jako informativní materiál na podporu spolupráce mezi školami a firmami ve středních a odborných školách. Zabývá se problematikou zajištění činností mezi školami a firmami z pozice koordinátora, možnostmi financování této pozice ve škole a formami spolupráce.
Stáhnout Ekologie a životní prostředí (16-01-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola pro ochranu a obnovu životního prostředí - Schola Humanitas, Litvínov, Ukrajinská 37916-01-M/01Ústecký krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí – Schola Humanitas ve spolupráci s firmami Marius Pedersen, a.s. Sběrný dvůr IV Litvínov, Správa CHKO České středohoří a Městská policie Litvínov. Stav informací je platný ke dni 17.6.2014. Při náboru nových žáků firma Marius Pedersen společně se školou organizuje propagační akce k tématice třídění odpadů. Akce probíhá v „Den životního prostředí“ – 5. června. Žáci diskutují s občany města Litvínov o problematice třídění, ale i ukládání či využití odpadů. Je připraven program pro předškoláky, žáky prvního stupně ZŠ a žáky druhého stupně ZŠ. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci Správy CHKO České středohoří, se vzděláním v oboru a několikaletou praxí na Správě CHKO. Akce, které pracovníci pořádají pro školu, nejsou zpoplatněny. Jednotlivé realizované aktivity jsou exkurze do CHKO České středohoří, přednášky či stáže a dlouhodobé praxe. Volnočasové aktivity školy jsou realizovány formou kroužků. Tyto aktivity vznikly na základě zájmu žáků a probíhají druhým rokem v prostorách psího útulku nebo v učebně školy – přednáška, beseda, promítání. Realizace kroužku probíhá mimo jiné v prostorách psího útulku v Litvínově. Účast je dobrovolná na základě zájmu. Kroužek probíhá pravidelně jednou týdně v odpoledních hodinách v rozsahu dvou hodin. Volnočasovou aktivitu vede pracovník Městské policie Litvínov na pozici vedoucího psího útulku.
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola Třineckých železáren23-56-H/01Moravskoslezský krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Třineckých železáren ve spolupráci s firmou Strojírny a stavby Třinec, a. s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je zvýšení odborných kompetencí učitelů odborných předmětů a odborného výcviku. Další vzdělávání učitelů na pracovištích firmy se provádí formou stáže na specializovaných pracovištích firmy: laboratoř metrologie, technologický úsek, úsek programování. Během volnočasových aktivit jsou žáci motivováni k zodpovědnému přístupu ke vzdělávání kreditním systémem hodnocení. Během studia obdrží kredity nejen za celkový prospěch, ale velkou část kreditů mohou získat za výsledky v odborném výcviku a také za účast v soutěžích, za reprezentaci školy a další školní aktivity. Dosažení stanovené úrovně kreditů jim zajistí po absolvování školy postavení kmenového zaměstnance firmy. Proto žáci mají zájem se dobře odborně připravit a svůj um porovnat s ostatními v soutěžích.
Stáhnout Truhlář (33-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola, Litvínov - Hamr, příspěvková organizace33-56-H/01Ústecký krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Litvínov-Hamr, ve spolupráci s truhlářstvím Trunn Bílina a Arco Truhlářství Starý Most. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je prohloubení a rozšíření kompetencí získaných ve školní výuce a zkrácení budoucího adaptačního procesu ve firmě a získání odborných kompetencí v reálném profesním prostředí. JZZZ se koná v dílnách SOŠ Litvínov – Hamr. Odborníci z praxe se spolupodílejí na rozšiřování výukových témat v ŠVP. Jejich dovednosti a poznatky jsou zakomponovány učiteli OV do výuky. Dále jsou využíváni při výuce a to přednáškami a při exkurzích přímo ve firmách. Žáci se tímto zdokonalují ve většině využívaných technik a rozvíjí si tak většinu odborných kompetencí. Výstupem jsou zprávy a fotodokumentace, které se využívají při výuce a výkladech pracovních postupů. Volnočasovou aktivitu si zajišťuje škola sama. Žáci si v ní upevňují a rozšiřují své dovednosti a to formou praktické činnosti. Rozvíjí se tak jejich odborné kompetence. V této aktivitě se firma nepodílí.
Stáhnout Tesař (36-64-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola, Litvínov - Hamr, příspěvková organizace36-64-H/01Ústecký krajVolnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Litvínov-Hamr, ve spolupráci s obchodními zástupci výrobců tesařských strojů a nástrojů. Stav informací je platný ke dni 15.9.2014. Odborníci z praxe jsou využíváni při výuce a to přednáškami a při exkurzích přímo ve firmách. Žáci se tímto zdokonalují ve většině využívaných technik a rozvíjí si tak většinu odborných kompetencí. Výstupem jsou zprávy a fotodokumentace, které se využívají při výuce a výkladech pracovních postupů.
Stáhnout Zpracování usní, plastů a pryže (32-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola polytechnická - Centrum odborné přípravy Zlín32-41-M/01Zlínský krajVolnočasové aktivity
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy polytechnické &ndash; Centra odborné přípravy Zlín ve spolupráci s firmami Continental Barum, s. r. o., Greiner Packaging Slušovice a s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně.<strong> Stav informací</strong> je platný ke dni 14.11.2014. Stáže probíhají dlouhodobě pro učitele praktické výuky a obvykle jednorázově pro ostatní odborné učitele. Firma zprostředkovává pro vybrané učitele odborných předmětů školy studijní stáže a odbornou exkurzi do příbuzných gumárenských závodů na Moravě. Firma sponzorsky podporuje propagaci a náborové činnosti školy. Sponzorsky se podílí na zabezpečení vzniku a vysílání rozhlasových spotů ke dni otevřených dveří školy. Sponzorsky zabezpečila spot o studiu a podpoře technických oborů školy, včetně záruky zaměstnání po vystudování určených oborů, který je umístěn trvale na webových stránkách školy pro oslovení veřejnosti. Na škole je zažitým a osvědčeným způsobem prováděna praktická zkouška v profilové části maturitní zkouška žáků skutečným, propracovaným a samostatným tvůrčím dílem, obsahujícím popisným způsobem vznik výrobku včetně doložení jeho výkresové dokumentace konstrukčních parametrů, materiálových vlastností, zhodnocené ekonomiky, technologie a předložení jeho fyzické podoby ‒ buď modelu, případně vzorku. Tímto samostatným tvůrčím dílem vzniká maturitní práce. Odborník z praxe se podílel na tvorbě učebnic a výukových videí pro výuku ve škole. Učebnice obsahují kromě výkladu technologie výroby pneumatik používané ve firmě i důležité informace a výukové materiály pro žáky k výrobní praxi ve firmě včetně návodů k ovládání strojního zařízení. Učební texty jsou sestaveny jako moduly navazující na sebe technologickým tokem materiálu a vznikajícího výrobku.</p>
Stáhnout Stavebnictví (36-47-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola stavební, Liberec 1, Sokolovské náměstí 14, příspěvková organizace36-47-M/01Liberecký krajVolnočasové aktivity
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslová škola stavební Liberec, ve spolupráci s firmou Stylstav Liberec. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Jedná se o školní, krajské celorepublikové prezentace a soutěže, kterých se účastní žáci pod vedením učitelů odborný předmětů ve svém volném čase. Část těchto soutěžních a prezentačních prací vzniká při založené kroužku &bdquo;Práce s multimédii&ldquo; (PMM). Kroužek vede zkušený odborník z řad učitelů. Těžiště práce spočívá v modelování ve 3D programech. Výstupem jsou vizualizace projektů budov, tisky objektů na 3D tiskárně. Další skupina soutěžních a prezentačních prací vzniká při&ldquo; Výtvarném kroužku&ldquo;. Náplň tvorby kroužku navazuje úzce na vyučovaný předmět Architektura a Odborné kreslení. Žáci se pod vedením učitelů účastní tradičně vypsaných soutěží na dané téma: Výrobce papírových lepenek &ndash; tvorba makety objektu např. nádraží, fotbalový stadion apod.</p>