Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 23
1 2 3 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Organizace a zajištění odborného výcviku žáků oboru 26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik ve firměZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-41-L/01Plzeňský krajOdborný výcvik
<p>K prohloubení sepětí školní přípravy s reálným výkonem povolání je třeba využít všech možností, které vztahy školy se zaměstnavateli nabízejí: ve vyučování, ve vyhledávání a podpoře talentů i v mimoškolní činnosti. K zvýšení odborných a klíčových kompetencí žáků v reálném pracovním prostředí lze využít i odborný výcvik. Cílem je vhodnými formami spolupráce se zaměstnavateli v rámci odborného výcviku žáků prohloubit sepětí školní odborné přípravy žáků s výkonem povolání v reálném pracovním prostředí.</p>
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov26-41-M/01Karlovarský krajOdborný výcvik, Odborná praxe, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov, ve spolupráci s firmami z regionu. Stav informací je platný ke dni 5.9.2014. Cíle odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s reálným pracovním prostředím a konkrétním pracovištěm ve firmě. Žáci se seznamují s pracovními postupy při opravách, montážích a údržbě elektrických zařízení v hlavní výrobní činnosti jednotlivých firem. Možnost žáků upevnit a rozšířit si v praxi kompetence získané ve školní výuce. Získat potřebné návyky pro výkon budoucího povolání - zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání. Při odborné praxi žáci v reálném pracovním prostředí vykonávají tyto činnosti: orientace v elektrotechnických výkresech, normách a odborném textu, čtení a kreslení jednopólových schémat ovládacích obvodů, práce s vodiči, klasifikace vodičů podle barvy, atd. Budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání díky rozvoji orientace v pracovně právních vztazích během odborné praxe.
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Gymnázium a Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Frenštát pod Radhoštěm, příspěvková organizace26-41-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Gymnázia a Střední průmyslové školy elektrotechniky a informatiky Frenštát pod Radhoštěm, ve spolupráci s Continental Automotive Czech Republic s. r. o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Žáci se během odborné praxe seznámí s většinou výrobních provozů firmy. Získají poznatky z výroby elektronických součástek a účastní se zejména procesu vstupní a výstupní kontroly součástek a zařízení. Cílem odborné praxe v reálném pracovním prostředí je ověření kompetencí získaných ve škole a získání nových v provozu firmy a zkrácení adaptačního procesu ve firmě.
Stáhnout Informační technologie (18-20-M/01) a Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola elektrotechnická, Praha 2, Ječná 3026-41-M/01Hlavní město PrahaOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy elektrotechnické s Českou televizí a Pražskou energetikou. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace26-41-M/01Ústecký krajOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti VOŠ a SŠ Varnsdorf a firem TOS Varnsdorf a.s. a Elektropol, spol. s r. o. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola, Horní Bříza, U Klubu 30226-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy Horní Bříza ve spolupráci s firmou LB MINERALS s.r.o. Horní Bříza a Kaznějov. Stav informací je platný ke dni 21.3.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit se s činnostmi, které nelze v podmínkách školy realizovat, poznat podmínky reálného pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat činnosti obsažené ve ŠVP a převzít za tuto činnost odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích.
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická a zemědělská Mohelnice26-51-H/01Olomoucký krajOdborný výcvik, Nábor žáků, Závěrečná zkouška, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy technické a zemědělské Mohelnice ve spolupráci s firmou Siemens s.r.o, odštěpný závod Busbar Trunking Systems Mohelnice. Stav informací je platný ke dni 23.6.2015. Žáci při odborném výcviku v reálném pracovním prostředí využívají část teoretických znalostí získaných ve škole a v souladu s praxí je dovedou využít. Odborný výcvik v reálném pracovním prostředí přispívá ke zkrácení adaptačního procesu ve firmě, kde někteří žáci po skončení studia najdou zaměstnání. Reálné pracovní prostředí žákům rozšiřuje odborné znalosti získané v teorii a na pracovištích odborného výcviku ve škole. Odborník z praxe se na tvorbě ŠVP nepodílí. Po dohodě učitele odborného předmětu v teoretické výuce ve škole nebo učitele odborného výcviku na dílnách elektro a odborníka z praxe na konkrétní instruktáži, besedě nebo přednášce, kde si žáci během výuky odborného předmětu nebo v praktické výuce rozvíjejí a osvojují výstupy pro uplatnění ve firmě po skončení školního vzdělávání. Odborník z praxe si připravuje pro žáky názornou ukázku nových trendů pracovních a technologických postupů při výrobě sběrnicových systémů. Profesní znalosti odborníka z praxe při výuce naplňují očekávané kompetence žáka.
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/01Plzeňský krajStáže učitelů, Nábor žáků, Závěrečná zkouška, Využití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy. Odborník z praxe se účastní na přípravě a realizaci výuky, provádí formou přednášek seznámení s novými materiály (kabely, vodiče, elektronické součástky, komponenty slaboproudých a silnoproudých rozvodů). Dále dává podněty při tvorbě ŠVP, doplnění výuky žáků, odborné přednášky pro učitele. Je součástí odborné praxe žáků ve firmě.</p>
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola dopravní, a. s.26-51-H/01, 26-52-H/01, 26-41-L/01Hlavní město PrahaOdborný výcvik, Odborná praxemetodické vedení instruktorů, podnikové standardy, propojení školy a firmy, školní vzdělávací program
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studie (2)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/01Plzeňský krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň s firmou Václav Zeithaml &ndash; ELEKTRONN s.r.o.. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>