Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 49
<< < 1 2 3 4 5 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Mechanik opravář motorových vozidel (23-68-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Kladno, Dubská23-68-H/01Středočeský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Kladno, ve spolupráci s firmou KD servis Kladno. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Při odborném výcviku žáci vykonávají většinou méně nebo středně náročné opravy. Na opravdu náročných opravách pracují výjimečně a to pod přímým dohledem instruktora nebo pověřeného mechanika. Tímto způsobem se snažíme zamezit tomu, aby si žák způsobil úraz a také tomu, aby nedošlo k poškození zařízení nebo vozidla. Nábor nových žáků škola provádí na akcích, které sama pořádá, na akcích organizovaných základními školami a na akcích, pořádaných jinými organizacemi. Důležité jsou pro nás dny otevřených dveří, na kterých škola prezentuje všechny své úspěchy. Zájemce o studium na naší škole seznamujeme s výsledky žáků ve středoškolské odborné činnosti, na soutěžích odborných znalostí a dovedností i na sportovních soutěžích. Nejen u výše jmenovaného oboru, ale i u většiny ostatních oborů středního vzdělání s výučním listem vyučovaných na naší škole, konají žáci závěrečnou zkoušku dle JZZZ již několik let. Všechny tři části závěrečné zkoušky, písemná, praktická i ústní, se uskutečňují v učebnách a dílnách naší školy. Samostatnou odbornou práci naši žáci, v rámci závěrečné zkoušky, nekonají.
Stáhnout Malíř a lakýrník (39-41-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola stavební Pardubice39-41-H/01Pardubický krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslová škola stavební Pardubice, ve spolupráci s Petr Posledník, P & P group. Stav informací je platný ke dni 27.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je ověření teoretických znalostí v praktickém užití, výuka spolupráce se zákazníkem při řešení zakázky. Firma obdrží výtah ŠVP ohledně činností, které musí žáci u nich v provozu zvládnout. Kromě toho žáci vykonávají další složitější práce nad rámec ŠVP podle požadavků firmy spolu s ostatními zaměstnanci firmy.
Stáhnout Kuchař-číšník (65-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s. r. o.65-51-H/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, ve spolupráci s Clarion Kongress Hotelem Ostrava. Stav informací je platný ke dni 3.11.2014. Cílem odborného výcviku na pracovišti je vést žáky oboru kuchař-číšník k naplňování činností daných oborem, a to vše v podmínkách reálného prostředí. Cílem je také naučit žáky pracovat v běžném pracovním kolektivu, samostatnému plnění zadaných úkolů a převzetí zodpovědnosti za dané úkony. Praxe v tomto vysoce prestižním prostředí má žáky přimět k vytříbenému jednání s klienty hotelu, stejně jako k personálu hotelu. Žáci zde praktikují na úseku technologie přípravy pokrmů a na úseku obsluhy v restauraci. Cílem odborného výcviku je seznámit žáky se všemi úseky hotelu, jejich provozem.</p>
Stáhnout Klempíř (23-55-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-55-H/01Královéhradecký krajOdborný výcvik
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra Dobruška ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření a rozšíření kompetencí získaných ve školní výuce daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Jde o poznání podmínek reálného pracoviště. Žáci jsou vedeni pracovníkem v dílnách lisovny a svařovny a dalších pro výrobu karoserií. Stáže a další vzdělávání učitelů probíhá ve firmě, kdy si pedagogové projdou veškeré provozy formou exkurze, poté mají přístup na pracoviště a mohou konzultovat postupy, vyzkoušet si je. Závěrečná zkouška je v kompetenci školy, při ní se sleduje náročnost, přesnost zpracování a hodnocení směřuje ke kvalitě žáků, zejména z prestižních důvodů školy.</p>
Stáhnout Karosář (23-55-H/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Centrum odborné přípravy technické Kroměříž23-55-H/02Zlínský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy - Centra odborné přípravy technické Kroměříž ve spolupráci s Autoeden Zedník. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Žák si během odborného výcviku osvojuje a rozvíjí tyto konkrétní odborné kompetence: získává potřebné informace z technické dokumentace, zhotovuje potřebné dílenské náčrty částí karoserií a skříní, vypočítává rozměry dílů, spotřebu materiálu pro jejich výrobu, rozlišuje druhy materiálů, rozměřuje a orýsovává plechy, stanovuje rozvinuté tvary součástí, ručně zpracovává jemné plechy a profily, volí a používá k tomu nástroje, nářadí, ruční mechanizované nářadí, měřidla, seřizuje a obsluhuje základní druhy klempířských strojů. Při nové závěrečné zkoušce má forma na starosti materiálně technické zabezpečení zkoušky, včetně technologického vybavení. Členem komise je i pracovník z firmy, jenž byl vyučen v oboru a žáka dlouhodobě připravoval na závěrečnou zkoušku.
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Chemik (28-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Otrokovice28-52-H/01Zlínský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslová škola Otrokovice, ve spolupráci s firmou Continental Barum s. r. o. Stav informací je platný ke dni 24.7.2014. Cílem odborného výcviku je vytvoření praktických návyků a dovedností při obsluze strojů a zařízení v gumárenském průmyslu a ověření si teoretických znalostí získaných při výuce. Žáci se také seznámí s organizací práce ve firmě a naučí se pracovním návykům stejně jako stálí zaměstnanci (dodržování pracovní doby, plnění výkonové normy a dodržování zásad BOZP a PO). Na stážích se učitelé zaměřují především na tato témata: analýza výztužných materiálů a pryžových polotovarů, technologie úpravy plášťů, zkoušky v pryžové a textilní laboratoři. Realizace praktické části závěrečné zkoušky probíhá ve firmě Continental Barum s. r. o. podle jednotného zadání. Realizace písemné a ústní závěrečné zkoušky probíhá ve škole podle jednotného zadání. Odborníci z praxe seznamují žáky s novými metodami a technologiemi, které jsou zaváděny ve společnosti Continental Barum formou odborných přednášek. Žákům se rozšiřují teoretické a praktické znalosti a vědomosti, které uplatní v praxi.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov26-41-M/01Karlovarský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov, ve spolupráci s firmami z regionu. Stav informací je platný ke dni 5.9.2014. Cíle odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s reálným pracovním prostředím a konkrétním pracovištěm ve firmě. Žáci se seznamují s pracovními postupy při opravách, montážích a údržbě elektrických zařízení v hlavní výrobní činnosti jednotlivých firem. Možnost žáků upevnit a rozšířit si v praxi kompetence získané ve školní výuce. Získat potřebné návyky pro výkon budoucího povolání - zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání. Při odborné praxi žáci v reálném pracovním prostředí vykonávají tyto činnosti: orientace v elektrotechnických výkresech, normách a odborném textu, čtení a kreslení jednopólových schémat ovládacích obvodů, práce s vodiči, klasifikace vodičů podle barvy, atd. Budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání díky rozvoji orientace v pracovně právních vztazích během odborné praxe.