Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 29
<< < 1 2 3 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzděláváníZobrazit/skrýt anotaci
PS
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVyužití odborníků z praxe
Příklady dobré praxe byly zpracovány k doplnění systémových doporučení projektu Pospolu. Ukazují na to, že mnohá doporučení jsou funkční a realizovatelná již za současných podmínek, ovšem pouze tehdy, jestliže existuje dobrá vůle příslušných aktérů k překonání existujících bariér. Publikace obsahuje 19 příkladů dobré praxe z 8 škol. Publikaci sestavil autorský tým projektu Pospolu na základě podkladů jednotlivých škol.
Stáhnout Provoz a ekonomika dopravy (37-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
ŠKODA AUTO a. s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod37-41-M/01Středočeský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště strojírenského Mladá Boleslav, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. V současnosti jsou přednášky odborníka z praxe realizovány na pracovištích, kam žáci oboru Provoz a ekonomika dopravy docházejí na odbornou praxi. Zástupce oddělení seznámí žáky se strukturou oddělení a s činnostmi, které oddělení vykonává. Žáci tak dostanou cenné informace před zahájením odborné praxe tak, aby chápali chod celého oddělení, a za co jsou jednotlivé osoby (pracovní pozice) zodpovědné. V současnosti odborník (zástupce oddělení) s učitelem OV spolupracoval pouze v rámci konzultace obsahu přednášky.
Stáhnout Ošetřovatel (53-41-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary53-41-H/01Karlovarský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické škola a Vyšší odborné školy zdravotnické Karlovy Vary ve spolupráci s Karlovarskou krajskou nemocnicí, Farní charitou a Mateřským centrem Karlovy Vary. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Další vzdělávání učitelů probíhá formou seminářů a kongresů, kterých se vyučující účastní dle zájmu. Dbá se na kontinuální vzdělávání všech vyučujících na úseku ošetřovatelství. Seznámení s novinkami na úsecích ošetřovatelské péče (na odděleních) probíhá jako jednodenní stáž před zahájením výuky. Stáže na oddělení se účastní maximálně 2 vyučující a konají se v období srpen – září v karlovarské nemocnici. Škola se účastní náboru nových žáků formou prezentace na krajské výstavě Škola, na dnech otevřených dveří a poskytuje propagační materiály, letáčky. Jedná se o jednorázové akce, vždy dvakrát během školního roku. Výstava je v měsíci říjnu a dny otevřených dveří v měsíci lednu. Při praktické zkoušce z odborného výcviku žáci plně využívají vybavení oddělení. Pracují s dokumentací, s pomůckami k prevenci vzniku a šíření infekčních onemocnění nebo s pomůckami k ošetřování nemocných. Odborníkem z praxe jsou vrchní sestry oddělení interna, chirurgie a neurologie. Vyučující s vrchní sestrou společně vyberou téma, které může být pro žáky obtížné, nebo které je v současné době aktuální. Vyučující se ukázky, kterou provádí odborník z praxe, taktéž účastní. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou kroužku. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku žáků, jako příprava pro budoucí povolání. Volnočasové aktivity vedou vyučující školy a veškeré kroužky jsou pro žáky školy zdarma.
Stáhnout Oční optik (69-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Brno, Merhautova 1569-42-M/01Jihomoravský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Brno, ve spolupráci s Oční optikou Apia, Očním studiem Brno, Optikou Richter a Očním centrem Visual. Stav informací je platný ke dni 22.9.2015. Cílem odborné praxe je naučit žáky aplikovat získané odborné vědomosti, dovednosti a pracovat jako člen týmu. Odborná praxe přispívá k získání základních dovedností organizace práce a rozšíření komunikačních dovedností. Připravuje žáky na výkon povolání očního optika v provozních podmínkách oční optiky. Žáci poznají podmínky reálného pracoviště, zapojují se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávají zadané pracovní činnosti. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi, přístroji a vybavením v oční optice. Lépe se orientovat v produktech nabízených v oční optice. Seznámit se s novými optickými programy a softwarem. Firma se účastní náboru nových žáků formou prezentace na dnu otevřených dveří a poskytuje propagační materiály. Zájemci se mohou přijít podívat přímo do oční optiky a prohlédnout si i dílenskou část. Odborník z praxe vyučuje na škole praktický předmět zhotovování brýlí, zejména ve vyšších ročnících trénuje s žáky obchodní dovednosti a simulovanou obsluhu zákazníka. Někteří odborníci z praxe seznamují žáky s novými trendy v oční optice v rámci jednorázových seminářů (téma: orientace v katalozích firem, reklamace v oční optice, prodejní dovednosti, centrovací systém v oční optice, optické programy aj.). Žáci vytváří ze seminářů prezentace pro nižší ročníky nebo pro opakování v hodinách. Profilová část MZ je realizována formou praktické zkoušky a probíhá v optických laboratořích školy. Odborník z praxe se účastní celé praktické maturitní zkoušky a dohlíží a klasifikuje hlavně prodejní část a obsluhu fiktivního zákazníka. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou volitelného předmětu. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku oboru oční optik na škole a schvaluje ji ředitelka školy. Při této aktivitě se žáci připravují na výkon povolání očního optika v provozovnách oční optiky. Navazuje svým charakterem na odbornou praxi.
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.23-56-H/01Zlínský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy MESIT, o. p. s. ve spolupráci s MESIT ronex spol. s r. o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Žáci si v rámci realizace OV upevňují a rozvíjejí především odborné kompetence soustružení, frézování a broušení. Cílem OV je vést žáky k zodpovědnosti a vytvoření pracovních návyků, dodržování bezpečnosti práce a pracovní doby, zařazení do pracovního kolektivu. Žáci 2. a 3. ročníku pracují na pozici univerzální obráběč kovů, to znamená soustružník, frézař, brusič a obsluha CNC, podílejí se na přípravě výroby – dělení materiálu, kontrole a měření výrobků. Nenásilným způsobem se učí samostatnosti, komplexnosti činnosti, zodpovědnosti za vykonanou práci a sociálně se začleňují do pracovní skupiny. Žáci za produktivní práci pobírají odměnu, která závisí na výsledcích práce, pravidelné docházce a stupni hodnocení ze strany instruktora a učitele OV. Cílem vzdělávání učitelů OV a odborných předmětů je zvýšení jejich odborných kompetencí zejména v oblasti soustružení, frézování a obrábění CNC. Odborník z praxe se podílí na přednáškové činnosti pro žáky i učitele, která probíhá přímo ve firmě a je doplněna exkurzí. Výstupem jsou zpětnovazební dotazníky a krátké referáty žáků přednesené a vyhodnocené v OV a prezentace o činnosti firmy, které jsou využity v odborných předmětech.
Stáhnout Mechanik strojů a zařízení (23-44-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA23-44-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti VÍTKOVICKÉ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÉ ŠKOLY ve spolupráci s VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a.s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cíle odborného výcviku vycházejí z cílů jeho třetí etapy realizované ve třetím a čtvrtém ročníku, kdy se vědomosti a dovednosti žáků orientují konkrétním směrem do oblasti zámečnických prací strojírenské výroby, což představuje první fázi profesní specializace. Obsah teoretických odborných předmětů a odborný výcvik je v této etapě směřován, s ohledem na zájmy žáků a potřeby zaměstnavatelů. Cílem vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů je seznámit je s novými technologiemi a pracovními postupy v technologických oblastech výroby ocelových konstrukcí a energetického strojírenství. Odborník z praxe se zapojuje do přípravy a realizace exkurzí zaměřených na nové trendy ve strojírenské výrobě. Žáci po ukončení hodnotí exkurzi s UOV ve smyslu pochopení probírané problematiky s případnými dotazy, které se mohou objasnit při následné exkurzi do provozu.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-45-L/01Královéhradecký krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Další vzdělávání učitelů probíhá stáží ve firmě pro posílení odborné kompetence, které si i učitelé osvojí a rozvíjí a vztahují se k učivu vyučovaných předmětů a oborů. Vzdělávání je realizováno dle smlouvy podle potřeby organizace a to zejména pokud jde o novou techniku, která není zpracována v učivu školy. Firma nabízí škole nové možnosti praktického vzdělávání. Nové poznatky se dále procvičují na cvičném CNC umístěném ve škole. Nábor žáků probíhá několika možnými formami: Dny otevřených dveří školy a firmy &ndash; zde návštěvníci obdrží reklamní předměty a uvidí výstavky výrobků žáků. Prezentační výstavy na burzách škol &ndash; probíhají v okresních městech v zařízeních tělocvičny nebo kulturního domu, i zde se účastníci setkají s ukázkami činností žáků. Pří náboru nových žáků škola kooperuje s firmou rozličnými formami spolupráce.</p>
Stáhnout Informační technologie (18-20-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška18-20-M/01Královéhradecký krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav - Pracoviště Kvasiny. Stav informací je platný ke dni 27.8.2014. Další vzdělávání učitelů ve firmě je smluvně zajištěno v rámci smlouvy o praxi žáků. Učitelé se vzdělávají podle potřeb firmy, kterou navštěvují a komunikují se zástupci. Mohou kdykoli požádat o přednášku a také o exkurzi. Této aktivity se účastní 3 učitelé a to ve dvoudenních školících blocích: 16 hodin sledování, 16 hodin přednáška a 16 hodin praktická cvičení. Stáž je realizována ve firmě i ve škole. Ve firmě přímo na pracovištích, kde výroba probíhá a ve škole na cvičných pracovištích s cvičným programem, který firma poskytla škole pro výuku. Náborové akce jsou realizované pod záštitou zřizovatele &ndash; &bdquo;Podorlického sdružení zaměstnavatelů&ldquo;. Konají se dny otevřených dveří školy a firmy, návštěvy v ZŠ s motivačním programem nebo jsou k dispozici různé letáky, články v tisku a inzerce. Zmiňované akce se uskutečňují v prostorách školy, firmy nebo v okresních městech v zařízeních jako tělocvičny. Aktivit se účastní zástupci firmy z propagačního oddělení a za školu prezentují všichni pedagogové a žáci.</p>
Stáhnout Chemik (28-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Otrokovice28-52-H/01Zlínský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslová škola Otrokovice, ve spolupráci s firmou Continental Barum s. r. o. Stav informací je platný ke dni 24.7.2014. Cílem odborného výcviku je vytvoření praktických návyků a dovedností při obsluze strojů a zařízení v gumárenském průmyslu a ověření si teoretických znalostí získaných při výuce. Žáci se také seznámí s organizací práce ve firmě a naučí se pracovním návykům stejně jako stálí zaměstnanci (dodržování pracovní doby, plnění výkonové normy a dodržování zásad BOZP a PO). Na stážích se učitelé zaměřují především na tato témata: analýza výztužných materiálů a pryžových polotovarů, technologie úpravy plášťů, zkoušky v pryžové a textilní laboratoři. Realizace praktické části závěrečné zkoušky probíhá ve firmě Continental Barum s. r. o. podle jednotného zadání. Realizace písemné a ústní závěrečné zkoušky probíhá ve škole podle jednotného zadání. Odborníci z praxe seznamují žáky s novými metodami a technologiemi, které jsou zaváděny ve společnosti Continental Barum formou odborných přednášek. Žákům se rozšiřují teoretické a praktické znalosti a vědomosti, které uplatní v praxi.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.