Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 124
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Uměleckořemeslné zprac. kamene a keramiky (82-51-L/04) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola, Horní Bříza, U Klubu 30282-51-L/04Plzeňský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy Horní Bříza ve spolupráci s firmou LASSELSBERGER, s.r.o. Horní Bříza. Stav informací je platný ke dni 2.7.2014. Odborná praxe probíhá v laboratoři (zkušebně) a v provozních pracovištích firmy LASSELSBERGER, s. r. o., v Horní Bříze. Podle ŠVP vykonávají žáci odbornou praxi v rozsahu 4 týdnů (3 týdny ve 3. ročníku, 1 týden ve 4. ročníku studia), pracovní doba žáků při výuce odborné praxe činí 7 vyučovacích hodin denně. Materiálně technické zabezpečení je plně v kompetenci firmy LASSELSBERGER, s. r. o. Firma žákům přiděluje školitele (instruktora), zpravidla kvalifikovaného a zkušeného odborníka. Dohled nad obsahem, organizací a průběhem odborné praxe zajišťuje vedoucí učitelka odborného výcviku SŠ.
Stáhnout Umělecký kovář a záměčník (82-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola stavební Pardubice82-51-H/01Pardubický krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy stavební Pardubice ve spolupráci s firmou František A. Bečka, Umělecká kovárna Česká Třebová. Stav informací je platný ke dni 27.6 2014. Odborný výcvik ve firmě obvykle absolvuje pouze 1 žák z 3. ročníku, výjimečně z 2. ročníku. Žáka převezme instruktor a zodpovídá za jeho výuku. V tomto případě je instruktorem majitel firmy. Žák vykonává adekvátně ke svému věku a vzdělání pod dohledem instruktora činnosti odpovídající příslušné pozici zaměstnance. Firma poskytuje k výcviku žákům své technologické vybavení. Žák si tak během vzdělávání osvojí používání většího sortimentu nářadí, pomůcek a zařízení používaných v oboru. Velkou motivací pro žáky je finanční ohodnocení žáků za produktivní činnost. Vedoucí učitel odborného výcviku zajíždí do firmy kontrolovat dodržování dohodnutého plánu odborného výcviku (dle předaného ŠVP) a průběžně konzultuje s instruktorem případné korekce výuky ve firmě a jiné záležitosti související s činností žáka ve firmě.
Stáhnout Technické lyceum (78-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Ostrov78-42-M/01Karlovarský krajOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy Ostrov a firmy Witte Nejdek spol. s r. o. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Sociální činnost (75-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola prof. Zdeňka Matějčka, Ostrava-Poruba, 17. listopadu 1123, příspěvková organizace75-41-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe, Stáže učitelů, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Využití odborníků z praxe, Volnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy prof. Zdeňka Matějčka Ostrava Poruba ve spolupráci s organizacemi Čtyřlístek – centrum pro osoby se zdravotním postižením Ostrava a DOGMA, sdružení pro soužití člověka se psem a zvířaty ve společnosti, Hrabyně. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Odborná praxe je realizována v prostorách zařízení ambulantních, pobytových nebo terénních sociálních služeb. Žáci jsou zařazeni na pozici pracovníka v sociálních službách a každý žák zodpovídá za přidělenou pracovní činnost podle typu zařízení a klientů. Dalšího vzdělávání učitelů se účastní jeden až dva učitelé odborných předmětů. V prvním pololetí školního roku probíhá jednodenní exkurze v zařízení sociálních služeb a vedoucí zařízení při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž. Náboru nových žáků se účastní sdružení DOGMA, které na dni otevřených dveří prezentuje svou činnost. Sdružení předvádí účastníkům ukázku canisterapie pro seniory a děti se zdravotním postižením a znevýhodněním, poskytuje informace o své činnosti a nabízí další propagační materiály o této sociální službě. Součástí profilové maturitní zkoušky pro obor 75-41-M/01 Sociální činnost je praktická zkouška. Praktická zkouška je pojata formou praktického řešení modelového komplexního příkladu sociální situace. Odborníci z praxe ze zařízení Čtyřlístek společně s učiteli školy připraví pro učební praxi exkurzi s výukou v zařízení Čtyřlístek. Odborníci seznámí žáky s posláním centra, sociálními službami, které zařízení poskytuje a nakonec proběhne ukázka poskytování sociálně aktivizační služby pro klienty centra. Mezi volnočasové aktivity organizované školou patří kroužky boccia a florbalu pořádané ve spolupráci se zařízením Čtyřlístek.
Stáhnout Sociální činnost (75-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště a Střední odborná škola SČMSD, Znojmo, s. r. o.75-41-M/01Jihomoravský krajOdborná praxe, Profilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška, propojení školy a firmy
Případová studie popisuje zkušenosti SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo s Domovem pro seniory (Centrum sociálních služeb Znojmo) při zajištění odborné praxe. Dále popisuje záměr spolupráce školy a téhož sociálního partnera pro školní rok 2015/2016 při zajištění profilové části maturitní zkoušky.
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik, Nábor žáků, Závěrečná zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Oční optik (69-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Brno, Merhautova 1569-42-M/01Jihomoravský krajOdborná praxe, Stáže učitelů, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Využití odborníků z praxe, Volnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Brno, ve spolupráci s Oční optikou Apia, Očním studiem Brno, Optikou Richter a Očním centrem Visual. Stav informací je platný ke dni 22.9.2015. Cílem odborné praxe je naučit žáky aplikovat získané odborné vědomosti, dovednosti a pracovat jako člen týmu. Odborná praxe přispívá k získání základních dovedností organizace práce a rozšíření komunikačních dovedností. Připravuje žáky na výkon povolání očního optika v provozních podmínkách oční optiky. Žáci poznají podmínky reálného pracoviště, zapojují se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávají zadané pracovní činnosti. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi, přístroji a vybavením v oční optice. Lépe se orientovat v produktech nabízených v oční optice. Seznámit se s novými optickými programy a softwarem. Firma se účastní náboru nových žáků formou prezentace na dnu otevřených dveří a poskytuje propagační materiály. Zájemci se mohou přijít podívat přímo do oční optiky a prohlédnout si i dílenskou část. Odborník z praxe vyučuje na škole praktický předmět zhotovování brýlí, zejména ve vyšších ročnících trénuje s žáky obchodní dovednosti a simulovanou obsluhu zákazníka. Někteří odborníci z praxe seznamují žáky s novými trendy v oční optice v rámci jednorázových seminářů (téma: orientace v katalozích firem, reklamace v oční optice, prodejní dovednosti, centrovací systém v oční optice, optické programy aj.). Žáci vytváří ze seminářů prezentace pro nižší ročníky nebo pro opakování v hodinách. Profilová část MZ je realizována formou praktické zkoušky a probíhá v optických laboratořích školy. Odborník z praxe se účastní celé praktické maturitní zkoušky a dohlíží a klasifikuje hlavně prodejní část a obsluhu fiktivního zákazníka. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou volitelného předmětu. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku oboru oční optik na škole a schvaluje ji ředitelka školy. Při této aktivitě se žáci připravují na výkon povolání očního optika v provozovnách oční optiky. Navazuje svým charakterem na odbornou praxi.
Stáhnout Veřejnosprávní činnost (68-43-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální, Ostrava-Mariánské Hory, příspěvková organizace68-43-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti OA a VOŠS, Ostrava-Mariánské Hory, ve spolupráci s Notářskou kanceláří JUDr. Josefa Kawuloka, Doléčovacím centrem Renarkon, Úřadem městského obvodu Vítkovice, Odbor sociálních věcí (OSPOD) a Okresním soudem Ostrava. Stav informací je platný ke dni 4.11.2014. Cílem dané odborné praxe je seznámení se s chodem notářské kanceláře, poznání podstaty činnosti notářské kanceláře, získání základních dovedností, které jsou zapotřebí k vykonávání práce asistentky notáře a advokáta, poznání vazeb na činnost správních orgánů, se kterými notářské kancelář spolupracuje či které činnost kanceláře ovlivňují. Cílem odborné praxe v centru Renarkon je propojit teoretické znalosti s praxí. Zabezpečit žákům různorodou administrativní práci v souladu se vzdělávací koncepcí školy, učebními osnovami pro daný obor. Seznámit žáky s organizační strukturou a předmětem činnosti pracoviště. Prevence sociálně patologických jevů. Cílem odborné praxe na Úřadě městského obvodu je propojit teoretické znalosti s praxí. Zabezpečit žákům různorodou administrativní práci v souladu se vzdělávací koncepcí školy, učebními osnovami pro daný obor. Seznámit žáky s organizační strukturou a předmětem činnosti pracoviště. Prevence xenofobie a rasismu. Cílem dané odborné praxe na Okresním soudu Ostrava je seznámení se s kompetencemi, organizací a chodem okresního soudu.
Stáhnout Operátor skladování (66-53-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Mladá Boleslav, Jičínská 76266-53-H/01Středočeský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a středního odborného učiliště Mladá Boleslav ve spolupráci s OBI Česká republika a Penny Market Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 19.3.2014. Na odborném výcviku si žáci ověří teoretické znalosti daného oboru v praxi a jejich další rozvoj se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Práce s konkrétním sortimentem zboží (stavebniny, dřevo, nářadí, sanita, barvy a laky, domácí potřeby, elektro, autodoplňky, vnitřní a venkovní zahrada). Rozvoj pracovních dovedností a návyků, práce v kolektivu, uvědomění si náplně a návaznost jednotlivých činností ve skladech.
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola dopravní, a. s.66-52-H/01, 23-61-H/01, 39-41-L/01, 26-51-H/01, 26-52-H/01, 18-20-M/01, 23-55-H/02, 26-41-L/01, 23-68-H/01, 66-41-L/01, 37-41-M/01, 23-51-H/01Hlavní město PrahaOdborný výcvik, Odborná praxemetodické vedení instruktorů, podnikové standardy, propojení školy a firmy, školní vzdělávací program
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.