Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 29
1 2 3 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zemědělská škola, Rakovník, Pražská 122241-41-M/01Středočeský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zemědělské školy Rakovník ve spolupráci se Zemědělským družstvem Lašovice. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborné praxe v reálném pracovním prostředí je poznat podmínky pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Na krátkodobých stážích učitelů, odborných konzultacích učitelé získají možnost seznámit se s nově užívaným pracovním postupem a novou mechanizací nebo získají informace o využití moderních technologií pěstování rostlin. Každý učitel zpracoval krátkou prezentaci zaměřenou na jím vyučovaný předmět. Při náboru nových žáků se firma podílí na přípravě Dne otevřených dveří a na soutěžích pro žáky základních škol. Odborníci z praxe konzultují možnosti školy a podniku na akcích pro učitele, přímo na výuce se nepodílí. Hlavní témata jsou: příprava půdy, setí a sázení, sklizeň polních plodin, posklizňová úprava, údržba a seřízení zemědělské mechanizace, organizace práce v zemědělském podniku. Těmto tématům odpovídají získané kompetence.
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm41-41-M/01Zlínský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy zemědělské a přírodovědné Rožnov pod Radhoštěm, ve spolupráci s Biofarmou Horutovi. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Praktická výuka odborné praxe je zaměřena zejména na odborná témata zaměřená na vlastní chov mléčných plemen skotu, získávání mléka a následné zpracování mléka jako významného produktu chovu zvířat. Žáci dále mají možnost proniknout do chodu malé rodinné zemědělské farmy a organizace prací v prostředí, kde není klasický vztah zaměstnanec ‒ nadřízený pracovník, a z toho vyplývajících odlišností vztahu k vlastnímu hospodářství. Odborníci z provozu si po domluvě s vyučujícím připraví přednášku, většinou doplněnou PP prezentací, na základě vlastních poznatků a zkušeností, podle kterých řídí zemědělský provoz. Informace, které podávají, vyplývají z provozně ověřených faktů a dochází tedy někdy k úpravě běžně zavedených pravidel chovu zvířat. V tom je originalita a cennost těchto informací, že provoz někdy ukazuje nutnost změny vyučované teorie chovu zvířat. Také zavádění nejmodernějších poznatků do provozu je vlastně ověřováno běžným provozem.
Stáhnout Dopravní prostředky (23-45-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště podnikání a služeb, Jablunkov, Školní 416, příspěvková organizace23-45-M/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ a SOU podnikání a služeb Jablunkov ve spolupráci s firmou PRO NORTH CZECH a. s., Třinec. Stav informací je platný ke dni 29.7.2014. Odborná praxe je realizována smluvně mezi školou a firmou. Žáci plní úkoly zadané školou z oblasti štíhlé výroby a logistiky na pracovišti firmy. Od žáků je požadována samostatnost a zapojení se do týmové práce. Ve firmě jsou určeni odpovědní pracovníci a instruktoři podle jednotlivých oblastí zadání odborné praxe. Další vzdělávání učitelů ve firmě je realizováno formou podrobné exkurze na pracovištích firmy a přednáškami s osobními konzultacemi na téma štíhlé výroby a logistiky. Učitelé se seznámí s technologickým vybavením firmy formou podrobné exkurze, přednášky a konzultace probíhají ve školicím středisku. Za vzdělávání učitelů ve firmě je zodpovědný mentor - ředitel firmy. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci firmy. Odborník z praxe realizuje výuku, která probíhá v rozmezí listopad – prosinec, celkem 20 hodin. Výuka probíhá formou výkladu, zaměstnanci se na výuku připraví individuálně (díky bohatým lektorským zkušenostem je příprava zaměstnanců zčásti i kolektivní – struktura, formy výuky, příprava na cílovou skupinu, metody).
Stáhnout Ekologie a životní prostředí (16-01-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola pro ochranu a obnovu životního prostředí - Schola Humanitas, Litvínov, Ukrajinská 37916-01-M/01Ústecký krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí – Schola Humanitas ve spolupráci s firmami Marius Pedersen, a.s. Sběrný dvůr IV Litvínov, Správa CHKO České středohoří a Městská policie Litvínov. Stav informací je platný ke dni 17.6.2014. Při náboru nových žáků firma Marius Pedersen společně se školou organizuje propagační akce k tématice třídění odpadů. Akce probíhá v „Den životního prostředí“ – 5. června. Žáci diskutují s občany města Litvínov o problematice třídění, ale i ukládání či využití odpadů. Je připraven program pro předškoláky, žáky prvního stupně ZŠ a žáky druhého stupně ZŠ. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci Správy CHKO České středohoří, se vzděláním v oboru a několikaletou praxí na Správě CHKO. Akce, které pracovníci pořádají pro školu, nejsou zpoplatněny. Jednotlivé realizované aktivity jsou exkurze do CHKO České středohoří, přednášky či stáže a dlouhodobé praxe. Volnočasové aktivity školy jsou realizovány formou kroužků. Tyto aktivity vznikly na základě zájmu žáků a probíhají druhým rokem v prostorách psího útulku nebo v učebně školy – přednáška, beseda, promítání. Realizace kroužku probíhá mimo jiné v prostorách psího útulku v Litvínově. Účast je dobrovolná na základě zájmu. Kroužek probíhá pravidelně jednou týdně v odpoledních hodinách v rozsahu dvou hodin. Volnočasovou aktivitu vede pracovník Městské policie Litvínov na pozici vedoucího psího útulku.
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická a zemědělská Mohelnice26-51-H/01Olomoucký krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy technické a zemědělské Mohelnice ve spolupráci s firmou Siemens s.r.o, odštěpný závod Busbar Trunking Systems Mohelnice. Stav informací je platný ke dni 23.6.2015. Žáci při odborném výcviku v reálném pracovním prostředí využívají část teoretických znalostí získaných ve škole a v souladu s praxí je dovedou využít. Odborný výcvik v reálném pracovním prostředí přispívá ke zkrácení adaptačního procesu ve firmě, kde někteří žáci po skončení studia najdou zaměstnání. Reálné pracovní prostředí žákům rozšiřuje odborné znalosti získané v teorii a na pracovištích odborného výcviku ve škole. Odborník z praxe se na tvorbě ŠVP nepodílí. Po dohodě učitele odborného předmětu v teoretické výuce ve škole nebo učitele odborného výcviku na dílnách elektro a odborníka z praxe na konkrétní instruktáži, besedě nebo přednášce, kde si žáci během výuky odborného předmětu nebo v praktické výuce rozvíjejí a osvojují výstupy pro uplatnění ve firmě po skončení školního vzdělávání. Odborník z praxe si připravuje pro žáky názornou ukázku nových trendů pracovních a technologických postupů při výrobě sběrnicových systémů. Profesní znalosti odborníka z praxe při výuce naplňují očekávané kompetence žáka.
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/01Plzeňský krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy. Odborník z praxe se účastní na přípravě a realizaci výuky, provádí formou přednášek seznámení s novými materiály (kabely, vodiče, elektronické součástky, komponenty slaboproudých a silnoproudých rozvodů). Dále dává podněty při tvorbě ŠVP, doplnění výuky žáků, odborné přednášky pro učitele. Je součástí odborné praxe žáků ve firmě.</p>
Stáhnout Elektrikář-silnoproud (26-51-H/02) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/02Plzeňský krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy. Odborník z praxe se účastní na přípravě a realizaci výuky, provádí formou přednášek seznámení s novými materiály (kabely, vodiče, elektronické součástky, komponenty slaboproudých a silnoproudých rozvodů). Dále dává podněty při tvorbě ŠVP, doplnění výuky žáků, odborné přednášky pro učitele. Je součástí odborné praxe žáků ve firmě.</p>
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov26-41-M/01Karlovarský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov, ve spolupráci s firmami z regionu. Stav informací je platný ke dni 5.9.2014. Cíle odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s reálným pracovním prostředím a konkrétním pracovištěm ve firmě. Žáci se seznamují s pracovními postupy při opravách, montážích a údržbě elektrických zařízení v hlavní výrobní činnosti jednotlivých firem. Možnost žáků upevnit a rozšířit si v praxi kompetence získané ve školní výuce. Získat potřebné návyky pro výkon budoucího povolání - zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání. Při odborné praxi žáci v reálném pracovním prostředí vykonávají tyto činnosti: orientace v elektrotechnických výkresech, normách a odborném textu, čtení a kreslení jednopólových schémat ovládacích obvodů, práce s vodiči, klasifikace vodičů podle barvy, atd. Budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání díky rozvoji orientace v pracovně právních vztazích během odborné praxe.
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.