Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 29
1 2 3 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Veterinářství (43-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola ekonomických studií a Střední průmyslová škola potravinářských technologií, Praha 2, Podskalská 1043-41-M/01Hlavní město PrahaVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy ekonomických studií a Střední průmyslové školy potravinářských technologií, Praha 2 ve spolupráci s Veterinární nemocnicí Český Brod. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Odborníky z praxe jsou lékaři Veterinární nemocnice v Českém Brodě (titul MVDr.) s mnohaletou praxí v oboru, kteří mají zkušenosti s chirurgickými zákroky i speciálními vyšetřeními zvířat (oční specialisté atd.). Odborníci z praxe participovali při zpracování ŠVP a zajišťují jednak teoretickou výuku specializovaných předmětů (např. nemoci zvířat, základní chirurgické postupy, porodnictví a inseminace), ale i praktické vzdělávání v odborné učebně ve škole a ve Veterinární nemocnici v Českém Brodě.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Mechanik strojů a zařízení (23-44-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA23-44-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti VÍTKOVICKÉ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÉ ŠKOLY ve spolupráci s VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a.s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cíle odborného výcviku vycházejí z cílů jeho třetí etapy realizované ve třetím a čtvrtém ročníku, kdy se vědomosti a dovednosti žáků orientují konkrétním směrem do oblasti zámečnických prací strojírenské výroby, což představuje první fázi profesní specializace. Obsah teoretických odborných předmětů a odborný výcvik je v této etapě směřován, s ohledem na zájmy žáků a potřeby zaměstnavatelů. Cílem vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů je seznámit je s novými technologiemi a pracovními postupy v technologických oblastech výroby ocelových konstrukcí a energetického strojírenství. Odborník z praxe se zapojuje do přípravy a realizace exkurzí zaměřených na nové trendy ve strojírenské výrobě. Žáci po ukončení hodnotí exkurzi s UOV ve smyslu pochopení probírané problematiky s případnými dotazy, které se mohou objasnit při následné exkurzi do provozu.
Stáhnout Provoz a ekonomika dopravy (37-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
ŠKODA AUTO a. s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod37-41-M/01Středočeský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště strojírenského Mladá Boleslav, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. V současnosti jsou přednášky odborníka z praxe realizovány na pracovištích, kam žáci oboru Provoz a ekonomika dopravy docházejí na odbornou praxi. Zástupce oddělení seznámí žáky se strukturou oddělení a s činnostmi, které oddělení vykonává. Žáci tak dostanou cenné informace před zahájením odborné praxe tak, aby chápali chod celého oddělení, a za co jsou jednotlivé osoby (pracovní pozice) zodpovědné. V současnosti odborník (zástupce oddělení) s učitelem OV spolupracoval pouze v rámci konzultace obsahu přednášky.
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zemědělská škola, Rakovník, Pražská 122241-41-M/01Středočeský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zemědělské školy Rakovník ve spolupráci se Zemědělským družstvem Lašovice. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborné praxe v reálném pracovním prostředí je poznat podmínky pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Na krátkodobých stážích učitelů, odborných konzultacích učitelé získají možnost seznámit se s nově užívaným pracovním postupem a novou mechanizací nebo získají informace o využití moderních technologií pěstování rostlin. Každý učitel zpracoval krátkou prezentaci zaměřenou na jím vyučovaný předmět. Při náboru nových žáků se firma podílí na přípravě Dne otevřených dveří a na soutěžích pro žáky základních škol. Odborníci z praxe konzultují možnosti školy a podniku na akcích pro učitele, přímo na výuce se nepodílí. Hlavní témata jsou: příprava půdy, setí a sázení, sklizeň polních plodin, posklizňová úprava, údržba a seřízení zemědělské mechanizace, organizace práce v zemědělském podniku. Těmto tématům odpovídají získané kompetence.
Stáhnout Zdravotnický asistent (53-41-M/01) – případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Příbram I, Jiráskovy sady 11353-41-M/01Středočeský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Příbram ve spolupráci s Oblastní nemocnicí Příbram. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Další vzdělávání učitelů probíhá v Oblastní nemocnici Příbram, kdy nemocnice má na celý rok připravený plán akreditovaných seminářů a učitel si může vybrat téma, které ho zajímá. Po dohodě s hlavní sestrou se mohou semináře účastnit i žáci, pokud to kapacita dovolí. Odborné akreditované semináře probíhají v přednáškovém sále nemocnice. Exkurze probíhají na léčebně diagnostických a provozních odděleních celé nemocnice. Náboru nových žáků se účastní zástupci vedení nemocnice – ředitel a hlavní sestra ‒ formou prezentace na dni otevřených dveří. Prezentují žákům nabídky na pracovní místa pro zdravotnické asistenty v nemocnici. Náboru se účastní i další partneři např. z hygienické a záchranné stanice. Tyto akce jsou realizovány na půdě školy.
Stáhnout Oční optik (69-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Brno, Merhautova 1569-42-M/01Jihomoravský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Brno, ve spolupráci s Oční optikou Apia, Očním studiem Brno, Optikou Richter a Očním centrem Visual. Stav informací je platný ke dni 22.9.2015. Cílem odborné praxe je naučit žáky aplikovat získané odborné vědomosti, dovednosti a pracovat jako člen týmu. Odborná praxe přispívá k získání základních dovedností organizace práce a rozšíření komunikačních dovedností. Připravuje žáky na výkon povolání očního optika v provozních podmínkách oční optiky. Žáci poznají podmínky reálného pracoviště, zapojují se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávají zadané pracovní činnosti. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi, přístroji a vybavením v oční optice. Lépe se orientovat v produktech nabízených v oční optice. Seznámit se s novými optickými programy a softwarem. Firma se účastní náboru nových žáků formou prezentace na dnu otevřených dveří a poskytuje propagační materiály. Zájemci se mohou přijít podívat přímo do oční optiky a prohlédnout si i dílenskou část. Odborník z praxe vyučuje na škole praktický předmět zhotovování brýlí, zejména ve vyšších ročnících trénuje s žáky obchodní dovednosti a simulovanou obsluhu zákazníka. Někteří odborníci z praxe seznamují žáky s novými trendy v oční optice v rámci jednorázových seminářů (téma: orientace v katalozích firem, reklamace v oční optice, prodejní dovednosti, centrovací systém v oční optice, optické programy aj.). Žáci vytváří ze seminářů prezentace pro nižší ročníky nebo pro opakování v hodinách. Profilová část MZ je realizována formou praktické zkoušky a probíhá v optických laboratořích školy. Odborník z praxe se účastní celé praktické maturitní zkoušky a dohlíží a klasifikuje hlavně prodejní část a obsluhu fiktivního zákazníka. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou volitelného předmětu. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku oboru oční optik na škole a schvaluje ji ředitelka školy. Při této aktivitě se žáci připravují na výkon povolání očního optika v provozovnách oční optiky. Navazuje svým charakterem na odbornou praxi.
Stáhnout Ošetřovatel (53-41-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary53-41-H/01Karlovarský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické škola a Vyšší odborné školy zdravotnické Karlovy Vary ve spolupráci s Karlovarskou krajskou nemocnicí, Farní charitou a Mateřským centrem Karlovy Vary. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Další vzdělávání učitelů probíhá formou seminářů a kongresů, kterých se vyučující účastní dle zájmu. Dbá se na kontinuální vzdělávání všech vyučujících na úseku ošetřovatelství. Seznámení s novinkami na úsecích ošetřovatelské péče (na odděleních) probíhá jako jednodenní stáž před zahájením výuky. Stáže na oddělení se účastní maximálně 2 vyučující a konají se v období srpen – září v karlovarské nemocnici. Škola se účastní náboru nových žáků formou prezentace na krajské výstavě Škola, na dnech otevřených dveří a poskytuje propagační materiály, letáčky. Jedná se o jednorázové akce, vždy dvakrát během školního roku. Výstava je v měsíci říjnu a dny otevřených dveří v měsíci lednu. Při praktické zkoušce z odborného výcviku žáci plně využívají vybavení oddělení. Pracují s dokumentací, s pomůckami k prevenci vzniku a šíření infekčních onemocnění nebo s pomůckami k ošetřování nemocných. Odborníkem z praxe jsou vrchní sestry oddělení interna, chirurgie a neurologie. Vyučující s vrchní sestrou společně vyberou téma, které může být pro žáky obtížné, nebo které je v současné době aktuální. Vyučující se ukázky, kterou provádí odborník z praxe, taktéž účastní. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou kroužku. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku žáků, jako příprava pro budoucí povolání. Volnočasové aktivity vedou vyučující školy a veškeré kroužky jsou pro žáky školy zdarma.
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm41-41-M/01Zlínský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy zemědělské a přírodovědné Rožnov pod Radhoštěm, ve spolupráci s Biofarmou Horutovi. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Praktická výuka odborné praxe je zaměřena zejména na odborná témata zaměřená na vlastní chov mléčných plemen skotu, získávání mléka a následné zpracování mléka jako významného produktu chovu zvířat. Žáci dále mají možnost proniknout do chodu malé rodinné zemědělské farmy a organizace prací v prostředí, kde není klasický vztah zaměstnanec ‒ nadřízený pracovník, a z toho vyplývajících odlišností vztahu k vlastnímu hospodářství. Odborníci z provozu si po domluvě s vyučujícím připraví přednášku, většinou doplněnou PP prezentací, na základě vlastních poznatků a zkušeností, podle kterých řídí zemědělský provoz. Informace, které podávají, vyplývají z provozně ověřených faktů a dochází tedy někdy k úpravě běžně zavedených pravidel chovu zvířat. V tom je originalita a cennost těchto informací, že provoz někdy ukazuje nutnost změny vyučované teorie chovu zvířat. Také zavádění nejmodernějších poznatků do provozu je vlastně ověřováno běžným provozem.
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická a zemědělská Mohelnice26-51-H/01Olomoucký krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy technické a zemědělské Mohelnice ve spolupráci s firmou Siemens s.r.o, odštěpný závod Busbar Trunking Systems Mohelnice. Stav informací je platný ke dni 23.6.2015. Žáci při odborném výcviku v reálném pracovním prostředí využívají část teoretických znalostí získaných ve škole a v souladu s praxí je dovedou využít. Odborný výcvik v reálném pracovním prostředí přispívá ke zkrácení adaptačního procesu ve firmě, kde někteří žáci po skončení studia najdou zaměstnání. Reálné pracovní prostředí žákům rozšiřuje odborné znalosti získané v teorii a na pracovištích odborného výcviku ve škole. Odborník z praxe se na tvorbě ŠVP nepodílí. Po dohodě učitele odborného předmětu v teoretické výuce ve škole nebo učitele odborného výcviku na dílnách elektro a odborníka z praxe na konkrétní instruktáži, besedě nebo přednášce, kde si žáci během výuky odborného předmětu nebo v praktické výuce rozvíjejí a osvojují výstupy pro uplatnění ve firmě po skončení školního vzdělávání. Odborník z praxe si připravuje pro žáky názornou ukázku nových trendů pracovních a technologických postupů při výrobě sběrnicových systémů. Profesní znalosti odborníka z praxe při výuce naplňují očekávané kompetence žáka.