Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 49
1 2 3 4 5 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Umělecký kovář a záměčník (82-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola stavební Pardubice82-51-H/01Pardubický krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy stavební Pardubice ve spolupráci s firmou František A. Bečka, Umělecká kovárna Česká Třebová. Stav informací je platný ke dni 27.6 2014. Odborný výcvik ve firmě obvykle absolvuje pouze 1 žák z 3. ročníku, výjimečně z 2. ročníku. Žáka převezme instruktor a zodpovídá za jeho výuku. V tomto případě je instruktorem majitel firmy. Žák vykonává adekvátně ke svému věku a vzdělání pod dohledem instruktora činnosti odpovídající příslušné pozici zaměstnance. Firma poskytuje k výcviku žákům své technologické vybavení. Žák si tak během vzdělávání osvojí používání většího sortimentu nářadí, pomůcek a zařízení používaných v oboru. Velkou motivací pro žáky je finanční ohodnocení žáků za produktivní činnost. Vedoucí učitel odborného výcviku zajíždí do firmy kontrolovat dodržování dohodnutého plánu odborného výcviku (dle předaného ŠVP) a průběžně konzultuje s instruktorem případné korekce výuky ve firmě a jiné záležitosti související s činností žáka ve firmě.
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Operátor skladování (66-53-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Mladá Boleslav, Jičínská 76266-53-H/01Středočeský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a středního odborného učiliště Mladá Boleslav ve spolupráci s OBI Česká republika a Penny Market Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 19.3.2014. Na odborném výcviku si žáci ověří teoretické znalosti daného oboru v praxi a jejich další rozvoj se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Práce s konkrétním sortimentem zboží (stavebniny, dřevo, nářadí, sanita, barvy a laky, domácí potřeby, elektro, autodoplňky, vnitřní a venkovní zahrada). Rozvoj pracovních dovedností a návyků, práce v kolektivu, uvědomění si náplně a návaznost jednotlivých činností ve skladech.
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola dopravní, a. s.66-52-H/01, 23-61-H/01, 39-41-L/01, 26-51-H/01, 26-52-H/01, 18-20-M/01, 23-55-H/02, 26-41-L/01, 23-68-H/01, 66-41-L/01, 37-41-M/01, 23-51-H/01Hlavní město PrahaOdborný výcvikmetodické vedení instruktorů, podnikové standardy, propojení školy a firmy, školní vzdělávací program
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Prodavač (66-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola Brno, Charbulova, příspěvková organizace66-51-H/01Jihomoravský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy potravinářské, obchodu a služeb Brno ve spolupráci s firmami Datart International, a. s. a Baumax ČR. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Vzdělávání je zaměřeno na prodej zboží se specializací na prodej elektrotechnického zboží - ŠVP Specialista prodeje elektrotechnického zboží. Cílem je co nejvíce včlenit žáky do reálného prostředí maloobchodní jednotky, umožnit procvičování veškerých vědomostí, dovedností a návyků získaných v teoretickém vyučování a na odborných učebnách odborného výcviku. Vyzkoušet si a naučit se správné komunikaci se zákazníky, spolupráci s dospělými zaměstnanci – spolupracovníky, získat informace o vnitřním řádu firmy, etický kodex prodavače, odborné znalosti o prodávaném sortimentu. Cílem spolupráce s individuálními pracovišti je následné uplatnění absolventa na trhu práce v profesi prodavač a v dalších obchodně provozních funkcích již s určitými zkušenostmi a praxí v reálném prostředí maloobchodu.
Stáhnout Organizace a zajištění odborného výcviku žáků ve firmě JEDNOTA, spotřební družstvo České BudějoviceZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola obchodní, České Budějovice, Husova 966-51-H/01Jihočeský krajOdborný výcvikodborný výcvik
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy obchodní, České Budějovice, Husova 9 ve spolupráci s firmou JEDNOTA, spotřební družstvo České Budějovice. Stav informací je platný ke dni 30. 11. 2015, pro obor vzděláváni 66-51-H/01 Prodavač (ŠVP Prodavač &ndash; smíšené zboží). Odborný výcvik žáků je realizován tak, aby žáci v reálném prostředí firmy získali vědomosti a dovednosti, které se uplatní při výkonu povolání prodavače v pozici zaměstnanců velkých i malých provozoven. Po získání nezbytné praxe jsou připraveni se uplatnit i jako podnikatelé v malých obchodních firmách a živnostech. Cílem odborného výcviku je tedy připravit žáky na vstup do praxe v reálném prostředí, kde si upevní veškeré znalosti získané v teoretickém vyučování. Žáci mají možnost naučit se správně komunikovat se zákazníky, upevnit si odborné znalosti sortimentu prodávaného zboží a získat osobní zkušenosti z prostředí obchodu.</p>
Stáhnout Obchodník (66-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola Brno, Charbulova, příspěvková organizace66-41-L/01Jihomoravský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola potravinářská, obchodu a služeb Brno ve spolupráci se společnostmi Globus ČR, k.s. a Albert Hypermarket Brno. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Odborná praxe je realizována tak, aby žáci získali představu o reálném prostředí obchodně provozní jednotky, osvojili si zásady a návyky bezpečné a zdraví neohrožující pracovní činnosti, osvojili si etický kodex ve firmě, naučili se jednat v souladu s morálními principy a zásadami společenského chování a využili technologické vybavení firmy. Cílem odborného výcviku je připravit žáky na vstup do praxe a vychovat z žáka obchodníka, který bude připraven vykonávat kompletní obchodní činnost podniku, obchodně provozní a podnikatelské funkce. Předmět odborný výcvik klade důraz na vedení žáka k poctivosti, přesnosti, ke slušnému chování a ochotě, podnikatelské etice, komunikačním dovednostem, k dodržování hygienických, bezpečnostních, právních a jiných norem týkajících se zabezpečení obchodního provozu, dodržování práv spotřebitele a pracovně právních vztahů.
Stáhnout Kuchař-číšník (65-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s. r. o.65-51-H/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, ve spolupráci s Clarion Kongress Hotelem Ostrava. Stav informací je platný ke dni 3.11.2014. Cílem odborného výcviku na pracovišti je vést žáky oboru kuchař-číšník k naplňování činností daných oborem, a to vše v podmínkách reálného prostředí. Cílem je také naučit žáky pracovat v běžném pracovním kolektivu, samostatnému plnění zadaných úkolů a převzetí zodpovědnosti za dané úkony. Praxe v tomto vysoce prestižním prostředí má žáky přimět k vytříbenému jednání s klienty hotelu, stejně jako k personálu hotelu. Žáci zde praktikují na úseku technologie přípravy pokrmů a na úseku obsluhy v restauraci. Cílem odborného výcviku je seznámit žáky se všemi úseky hotelu, jejich provozem.</p>
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Stáhnout Zemědělec - farmář (41-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm41-51-H/01Zlínský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola zemědělské a přírodovědné, Rožnov pod Radhoštěm ve spolupráci s Valašským ZOD Zašová. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s pravidly chovu všech kategorií skotu v souvislosti s ověřením teoretických znalostí získaných ve výuce. Také pochopit vztahy na pracovišti ke spolupracovníkům, nadřízeným a nutnost samostatnosti a zodpovědnosti ke svěřené práci. Žáci 1.‒3. ročníku pod dohledem provádí veškeré základní práce související s chovem skotu všech kategorií. Krmení, ošetřování, získávání mléka, asistence veterinárnímu lékaři, označování zvířat atd. Podílí se na úpravě pracovního a chovatelského prostředí.