Příklad dobré praxe - Posílení kariérového poradenství na ZŠ a SŠ, Praha

AnotaceProjekt Pospolu doporučuje posílení kariérového poradenství. To znamená: - metodicky a finančně podpořit kvalitu kariérového vzdělávání žáků na ZŠ i SŠ, jeho koordinaci se službami kariérového poradenství, a to vše ve spolupráci se zaměstnavateli; - podpořit pozici kariérového poradce ve škole – implementací konceptu školního poradenského pracoviště (ŠPP), kde některé činnosti výchovného poradce přebírá školní psycholog nebo speciální pedagog, vyřešit finanční podporu ŠPP a zajistit odpovídající kvalifikovanost kariérového poradce (např. PK NSK Kariérový poradce); - podpořit integrovaný systém kariérové poradenství, do kterého jsou zapojeny subjekty ze sféry vzdělávání a zaměstnanosti, na národní, regionální úrovni, podpořit koordinaci školních a školských poradenských služeb v oblasti kariérového poradenství. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedenými doporučeními. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Obory
  • Strojírenství a strojírenská výroba (23) – Mechanik opravář motorových vozidel (23-68-H/01)
  • Strojírenství a strojírenská výroba (23) – Provozní technika (23-43-L/51)
  • Strojírenství a strojírenská výroba (23) – Strojírenské práce (23-51-E/01)
  • Strojírenství a strojírenská výroba (23) – Strojní mechanik (23-51-H/01)
  • Strojírenství a strojírenská výroba (23) – Strojník (23-65-H/01)
  • Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika (26) – Autoelektrikář (26-57-H/01)
  • Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika (26) – Elektrikář - silnoproud (26-51-H/02)
  • Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika (26) – Provozní elektrotechnika (26-41-L/52)
  • Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů (33) – Nábytkářská a dřevařská výroba (33-42-L/51)
  • Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů (33) – Nábytkářská a dřevařská výroba (33-42-M/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Instalatér (36-52-H/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Kameník (36-54-H/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Malířské a natěračské práce (36-57-E/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Montér suchých staveb (36-66-H/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Podlahářské práce (36-59-E/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Stavební provoz (36-44-L/51)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Stavebnictví (36-47-M/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Tesař (36-64-H/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Tesařské práce (36-64-E/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Zednické práce (36-67-E/01)
  • Stavebnictví, geodézie a kartografie (36) – Zedník (36-67-H/01)
  • Speciální a interdisciplinární obory (39) – Malíř a lakýrník (39-41-H/01)
  • Speciální a interdisciplinární obory (39) – Mechanik instalatérských a elektrotechnických zařízení (39-41-L/02)
  • Gastronomie, hotelnictví a turismus (65) – Stravovací a ubytovací služby (65-51-E/01)
TypPřípadové studie
SpoluautorNÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ
KrajHlavní město Praha
Štítkynábor žáků, polytechnická výuka na ZŠ
Stáhnout materiál Zobrazit materiál

Vazby

Materiál se váže na:

INFO

Datum vložení: 09.09.2015
Počet stažení: 163
logo projektu Pospolu
Materiál byl finančně podpořen v letech 2013 až 2015 z IPN projektu POSPOLU. Ostatní materiály na tomto modulu jsou průběžně přidávány na základě aktivit Národního ústavu pro vzdělávání v době udržitelnosti projektu.