Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 95
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-45-L/01Královéhradecký krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Další vzdělávání učitelů probíhá stáží ve firmě pro posílení odborné kompetence, které si i učitelé osvojí a rozvíjí a vztahují se k učivu vyučovaných předmětů a oborů. Vzdělávání je realizováno dle smlouvy podle potřeby organizace a to zejména pokud jde o novou techniku, která není zpracována v učivu školy. Firma nabízí škole nové možnosti praktického vzdělávání. Nové poznatky se dále procvičují na cvičném CNC umístěném ve škole. Nábor žáků probíhá několika možnými formami: Dny otevřených dveří školy a firmy &ndash; zde návštěvníci obdrží reklamní předměty a uvidí výstavky výrobků žáků. Prezentační výstavy na burzách škol &ndash; probíhají v okresních městech v zařízeních tělocvičny nebo kulturního domu, i zde se účastníci setkají s ukázkami činností žáků. Pří náboru nových žáků škola kooperuje s firmou rozličnými formami spolupráce.</p>
Stáhnout Kráčíme Pospolu k efektivnější spolupráci škol a firemZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVyužití odborníků z praxeECVET, velké firmy, malé a střední firmy, standardy odborného výcviku
<p>Publikace byla vytvořena a vydána v projektu Pospolu &ndash; Podpora spolupráce škol a firem, který je realizován v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Publikace shrnuje principy rozvoje spolupráce řešené v modelech spolupráce škol a zaměstnavatelů. Jejím hlavním smyslem je usnadnění a případné zkvalitnění aktivní spolupráce škol a zaměstnavatelů v procesech odborného vzdělávání tam, kde je tato spolupráce již určitým způsobem navázána. Zároveň přináší potenciální metodické návody a postupy v oblasti spolupráce pro subjekty, které se k navázání spolupráce teprve připravují nebo o ní uvažují. Více informací o projektu najdete na www.projektpospolu.cz. Autorský kolektiv: Mgr. Petr Naske, Ing. Taťána Vencovská, - Ing. Eva Rathouská Grmelová, Ing. Filip Vencovský, PhDr. Helena Denková, Mgr. František Brož. Konzultace: PhDr. Viola Horská. Oponentura: Ing. Jiří Zajíček, Ing. Petr Jadrný, PhDr. Ludvík Vomáčka, CSc., Ing. Drahoslav Matonoha, RNDr. Jana Krauseová. Editor: Mgr. František Brož. Jazyková korektura: PhDr. Pavla Brožová. Grafická úprava: Michaela Houdková. Redakce: Lucie Šnajdrová Vydal Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) Praha 2015 ISBN 978-80-7481-099-2</p>
Stáhnout Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelůZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostVyužití odborníků z praxe
Publikace Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelů vznikla jako informativní materiál na podporu spolupráce mezi školami a firmami ve středních a odborných školách. Zabývá se problematikou zajištění činností mezi školami a firmami z pozice koordinátora, možnostmi financování této pozice ve škole a formami spolupráce.
Stáhnout Informační technologie (18-20-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška18-20-M/01Královéhradecký krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav - Pracoviště Kvasiny. Stav informací je platný ke dni 27.8.2014. Další vzdělávání učitelů ve firmě je smluvně zajištěno v rámci smlouvy o praxi žáků. Učitelé se vzdělávají podle potřeb firmy, kterou navštěvují a komunikují se zástupci. Mohou kdykoli požádat o přednášku a také o exkurzi. Této aktivity se účastní 3 učitelé a to ve dvoudenních školících blocích: 16 hodin sledování, 16 hodin přednáška a 16 hodin praktická cvičení. Stáž je realizována ve firmě i ve škole. Ve firmě přímo na pracovištích, kde výroba probíhá a ve škole na cvičných pracovištích s cvičným programem, který firma poskytla škole pro výuku. Náborové akce jsou realizované pod záštitou zřizovatele &ndash; &bdquo;Podorlického sdružení zaměstnavatelů&ldquo;. Konají se dny otevřených dveří školy a firmy, návštěvy v ZŠ s motivačním programem nebo jsou k dispozici různé letáky, články v tisku a inzerce. Zmiňované akce se uskutečňují v prostorách školy, firmy nebo v okresních městech v zařízeních jako tělocvičny. Aktivit se účastní zástupci firmy z propagačního oddělení a za školu prezentují všichni pedagogové a žáci.</p>
Stáhnout Chemik (28-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Otrokovice28-52-H/01Zlínský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslová škola Otrokovice, ve spolupráci s firmou Continental Barum s. r. o. Stav informací je platný ke dni 24.7.2014. Cílem odborného výcviku je vytvoření praktických návyků a dovedností při obsluze strojů a zařízení v gumárenském průmyslu a ověření si teoretických znalostí získaných při výuce. Žáci se také seznámí s organizací práce ve firmě a naučí se pracovním návykům stejně jako stálí zaměstnanci (dodržování pracovní doby, plnění výkonové normy a dodržování zásad BOZP a PO). Na stážích se učitelé zaměřují především na tato témata: analýza výztužných materiálů a pryžových polotovarů, technologie úpravy plášťů, zkoušky v pryžové a textilní laboratoři. Realizace praktické části závěrečné zkoušky probíhá ve firmě Continental Barum s. r. o. podle jednotného zadání. Realizace písemné a ústní závěrečné zkoušky probíhá ve škole podle jednotného zadání. Odborníci z praxe seznamují žáky s novými metodami a technologiemi, které jsou zaváděny ve společnosti Continental Barum formou odborných přednášek. Žákům se rozšiřují teoretické a praktické znalosti a vědomosti, které uplatní v praxi.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov26-41-M/01Karlovarský krajVyužití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov, ve spolupráci s firmami z regionu. Stav informací je platný ke dni 5.9.2014. Cíle odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s reálným pracovním prostředím a konkrétním pracovištěm ve firmě. Žáci se seznamují s pracovními postupy při opravách, montážích a údržbě elektrických zařízení v hlavní výrobní činnosti jednotlivých firem. Možnost žáků upevnit a rozšířit si v praxi kompetence získané ve školní výuce. Získat potřebné návyky pro výkon budoucího povolání - zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání. Při odborné praxi žáci v reálném pracovním prostředí vykonávají tyto činnosti: orientace v elektrotechnických výkresech, normách a odborném textu, čtení a kreslení jednopólových schémat ovládacích obvodů, práce s vodiči, klasifikace vodičů podle barvy, atd. Budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání díky rozvoji orientace v pracovně právních vztazích během odborné praxe.
Stáhnout Elektrikář-silnoproud (26-51-H/02) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/02Plzeňský krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy. Odborník z praxe se účastní na přípravě a realizaci výuky, provádí formou přednášek seznámení s novými materiály (kabely, vodiče, elektronické součástky, komponenty slaboproudých a silnoproudých rozvodů). Dále dává podněty při tvorbě ŠVP, doplnění výuky žáků, odborné přednášky pro učitele. Je součástí odborné praxe žáků ve firmě.</p>
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/01Plzeňský krajVyužití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy. Odborník z praxe se účastní na přípravě a realizaci výuky, provádí formou přednášek seznámení s novými materiály (kabely, vodiče, elektronické součástky, komponenty slaboproudých a silnoproudých rozvodů). Dále dává podněty při tvorbě ŠVP, doplnění výuky žáků, odborné přednášky pro učitele. Je součástí odborné praxe žáků ve firmě.</p>