Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 86
1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Aplikovaná chemie (28-44-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Masarykova střední škola chemická, Praha 1, Křemencova 1228-44-M/01Hlavní město PrahaProfilová maturitní zkouškaprofilová maturitní zkouška, využití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Masarykovy střední školy chemické s Ústavem fyzikální chemie J. Heyrovského. Pojednává o spolupráci při zajištění profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Cestovní ruch (65-42-M/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s. r. o.65-42-M/02Moravskoslezský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, ve spolupráci s Park golf klub Ostrava. Stav informací je platný ke dni 3.11.2014. Cílem odborné praxe v golfovém resortu je osvojení si základních komunikačních dovedností a postupů v týmové práci, posílení komunikačních dovedností k zákazníkovi a v neposlední řadě získání odborných znalostí o chodu golfového klubu. Profilová část maturitní zkoušky v herní a golfové způsobilosti je volitelná. V první části je žák povinen před komisí obhájit svou seminární práci v rozsahu 10 stran na téma fiktivní golfový zájezd. Zde je oponentem zaměstnanec klubu a zároveň zkušený provozovatel golfových zájezdů. Druhá část praktické maturitní zkoušky se odehrává v prostorách golfového klubu (test teoretických znalostí golfových pravidel) a následně na golfovém hřišti (hrou na určitém počtu jamek, na každé z nich je žák povinen zahrát limitovaný počet ran). Přítomná komise je ve složení: zástupkyně školy pro odborný výcvik, zaměstnanec klubu a golfový trenér.
Stáhnout Cestovní ruch (65-42-M/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Beroun - Hlinky, Okružní 140465-42-M/02Středočeský krajProfilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a středního odborného učiliště Beroun - Hlinky a firem Best Western Hotel Grand, hotel Parkán a apartmánový dům Puk. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe. Také popisuje záměr spolupráce Střední odborné školy a středního odborného učiliště Beroun - Hlinky a cestovní agentury JK Travel pro školní rok 2015/2016. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe a profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Dopravní prostředky (23-45-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště podnikání a služeb, Jablunkov, Školní 416, příspěvková organizace23-45-M/01Moravskoslezský krajProfilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a Středního odborného učiliště podnikání a služeb, Jablunkov a pěti sociálních partnerů (BRANO, Autoservis Czudek, KOVONA SYSTEM, PRO NORTH CZECH, Třinecké železárny). Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe a profilové části maturitní zkoušky. Součástí je i popis záměru spolupráce s firmou PRO NORTH CZECH pro školní rok 2015/2016 při zajištění profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Ekologie a životní prostředí (16-01-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola pro ochranu a obnovu životního prostředí - Schola Humanitas, Litvínov, Ukrajinská 37916-01-M/01Ústecký krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí – Schola Humanitas ve spolupráci s firmami Marius Pedersen, a.s. Sběrný dvůr IV Litvínov, Správa CHKO České středohoří a Městská policie Litvínov. Stav informací je platný ke dni 17.6.2014. Při náboru nových žáků firma Marius Pedersen společně se školou organizuje propagační akce k tématice třídění odpadů. Akce probíhá v „Den životního prostředí“ – 5. června. Žáci diskutují s občany města Litvínov o problematice třídění, ale i ukládání či využití odpadů. Je připraven program pro předškoláky, žáky prvního stupně ZŠ a žáky druhého stupně ZŠ. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci Správy CHKO České středohoří, se vzděláním v oboru a několikaletou praxí na Správě CHKO. Akce, které pracovníci pořádají pro školu, nejsou zpoplatněny. Jednotlivé realizované aktivity jsou exkurze do CHKO České středohoří, přednášky či stáže a dlouhodobé praxe. Volnočasové aktivity školy jsou realizovány formou kroužků. Tyto aktivity vznikly na základě zájmu žáků a probíhají druhým rokem v prostorách psího útulku nebo v učebně školy – přednáška, beseda, promítání. Realizace kroužku probíhá mimo jiné v prostorách psího útulku v Litvínově. Účast je dobrovolná na základě zájmu. Kroužek probíhá pravidelně jednou týdně v odpoledních hodinách v rozsahu dvou hodin. Volnočasovou aktivitu vede pracovník Městské policie Litvínov na pozici vedoucího psího útulku.
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov26-41-M/01Karlovarský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov, ve spolupráci s firmami z regionu. Stav informací je platný ke dni 5.9.2014. Cíle odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s reálným pracovním prostředím a konkrétním pracovištěm ve firmě. Žáci se seznamují s pracovními postupy při opravách, montážích a údržbě elektrických zařízení v hlavní výrobní činnosti jednotlivých firem. Možnost žáků upevnit a rozšířit si v praxi kompetence získané ve školní výuce. Získat potřebné návyky pro výkon budoucího povolání - zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání. Při odborné praxi žáci v reálném pracovním prostředí vykonávají tyto činnosti: orientace v elektrotechnických výkresech, normách a odborném textu, čtení a kreslení jednopólových schémat ovládacích obvodů, práce s vodiči, klasifikace vodičů podle barvy, atd. Budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání díky rozvoji orientace v pracovně právních vztazích během odborné praxe.
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Stáhnout Geodézie a katastr nemovitostí (36-46-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola stavební, Liberec 1, Sokolovské náměstí 14, příspěvková organizace36-46-M/01Liberecký krajProfilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy stavební a Zoologické zahrady Liberec. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe. Dále obsahuje obecný záměr spolupráce pro školní rok 2017/2018 při zajištění profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Hotelnictví (65-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště a Střední odborná škola SČMSD, Znojmo, s. r. o.65-42-M/01Jihomoravský krajProfilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška, využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo s Hotelem Lahofer při zajištění odborné praxe. Dále popisuje záměr spolupráce školy a téhož sociálního partnera pro školní rok 2015/2016 při zajištění profilové části maturitní zkoušky.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.