Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 86
1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola automobilní a technická, České Budějovice, Skuherského 323-45-L/01Jihočeský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy automobilní a technické, ve spolupráci s firmou Robert Bosch, spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření teoretických znalostí daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Žáci vykonávají komplexní činnosti podle pokynů MOV, žáci pracují pokud možno samostatně. Příklady činností: frézovaní rovinných a tvarových ploch, soustružení válcových a kuželových ploch, vrtání, řezání závitů, sestavování elektrických zařízení dle schématu, sestavování elektropneumatických zapojení a práce se senzory. Cílem odborné praxe je poznat podmínky reálného pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Žáci se během odborné praxe navštěvují výrobní oddělení, kde pomáhají opravovat a seřizovat výrobní stroje. Využívají zde své teoretické znalosti ze školy, které doplňují novými poznatky z praxe. Maturitní zkouška má za cíl ověřit veškeré znalosti žáků, které se během OV naučili. Proto se MZ skládá z vytvoření CNC programu a následné obrobení součásti, z elektropneumatiky a PLC, ze senzoriky a elektroniky.
Stáhnout Praktická maturitní zkouška z odborných předmětůZobrazit/skrýt anotaci
UM
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01, 23-41-M/01Ústecký krajProfilová maturitní zkouškavelké firmy, malé a střední firmy
Materiál obsahuje zadání Praktické maturitní zkoušky z odborných předmětů maturitního oboru Mechanik seřizovač CNC strojů na téma: Technická dokumentace a CAD/CAM systémy, včetně ukázky možného správného vypracování. Zpracoval: Vlastimil Černý.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01Ústecký krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy a Střední školy Varnsdorf, ve spolupráci s firmou TOS Varnsdorf. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem stáže učitelů ve firmě je seznámení se s novými technologiemi a pracovními postupy ve firmě TOS Varnsdorf. Učitelé si vyzkouší práci, programování, výrobu na nových CNC strojích používaných ve firmě. Učitel OV absolvuje stáž ve firmě v délce 1 týdne. V této době se seznámí s technologiemi obrábění a novinkami v této oblasti, zdokonalí se v tvorbě CNC programů na konkrétní výrobek, jehož výroby se též účastní.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Provoz a ekonomika dopravy (37-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
ŠKODA AUTO a. s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod37-41-M/01Středočeský krajProfilová maturitní zkouškaprofilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti školy ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod, a firmy ŠKODA AUTO a.s. Pojednává o spolupráci při zajištění profilové části maturitní zkoušky.
Stáhnout Zdravotnický asistent (53-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola, Prostějov, Vápenice 353-41-M/01Olomoucký krajProfilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy Prostějov s firmou Středomoravská nemocniční a.s. &ndash; odštěpný závod Nemocnice Prostějov. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe a profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Zdravotnický asistent (53-41-M/01) – případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Příbram I, Jiráskovy sady 11353-41-M/01Středočeský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Příbram ve spolupráci s Oblastní nemocnicí Příbram. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Další vzdělávání učitelů probíhá v Oblastní nemocnici Příbram, kdy nemocnice má na celý rok připravený plán akreditovaných seminářů a učitel si může vybrat téma, které ho zajímá. Po dohodě s hlavní sestrou se mohou semináře účastnit i žáci, pokud to kapacita dovolí. Odborné akreditované semináře probíhají v přednáškovém sále nemocnice. Exkurze probíhají na léčebně diagnostických a provozních odděleních celé nemocnice. Náboru nových žáků se účastní zástupci vedení nemocnice – ředitel a hlavní sestra ‒ formou prezentace na dni otevřených dveří. Prezentují žákům nabídky na pracovní místa pro zdravotnické asistenty v nemocnici. Náboru se účastní i další partneři např. z hygienické a záchranné stanice. Tyto akce jsou realizovány na půdě školy.
Stáhnout Oční optik (69-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Brno, Merhautova 1569-42-M/01Jihomoravský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Brno, ve spolupráci s Oční optikou Apia, Očním studiem Brno, Optikou Richter a Očním centrem Visual. Stav informací je platný ke dni 22.9.2015. Cílem odborné praxe je naučit žáky aplikovat získané odborné vědomosti, dovednosti a pracovat jako člen týmu. Odborná praxe přispívá k získání základních dovedností organizace práce a rozšíření komunikačních dovedností. Připravuje žáky na výkon povolání očního optika v provozních podmínkách oční optiky. Žáci poznají podmínky reálného pracoviště, zapojují se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávají zadané pracovní činnosti. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi, přístroji a vybavením v oční optice. Lépe se orientovat v produktech nabízených v oční optice. Seznámit se s novými optickými programy a softwarem. Firma se účastní náboru nových žáků formou prezentace na dnu otevřených dveří a poskytuje propagační materiály. Zájemci se mohou přijít podívat přímo do oční optiky a prohlédnout si i dílenskou část. Odborník z praxe vyučuje na škole praktický předmět zhotovování brýlí, zejména ve vyšších ročnících trénuje s žáky obchodní dovednosti a simulovanou obsluhu zákazníka. Někteří odborníci z praxe seznamují žáky s novými trendy v oční optice v rámci jednorázových seminářů (téma: orientace v katalozích firem, reklamace v oční optice, prodejní dovednosti, centrovací systém v oční optice, optické programy aj.). Žáci vytváří ze seminářů prezentace pro nižší ročníky nebo pro opakování v hodinách. Profilová část MZ je realizována formou praktické zkoušky a probíhá v optických laboratořích školy. Odborník z praxe se účastní celé praktické maturitní zkoušky a dohlíží a klasifikuje hlavně prodejní část a obsluhu fiktivního zákazníka. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou volitelného předmětu. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku oboru oční optik na škole a schvaluje ji ředitelka školy. Při této aktivitě se žáci připravují na výkon povolání očního optika v provozovnách oční optiky. Navazuje svým charakterem na odbornou praxi.
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Stáhnout Sociální činnost (75-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola prof. Zdeňka Matějčka, Ostrava-Poruba, 17. listopadu 1123, příspěvková organizace75-41-M/01Moravskoslezský krajProfilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy prof. Zdeňka Matějčka Ostrava Poruba ve spolupráci s organizacemi Čtyřlístek – centrum pro osoby se zdravotním postižením Ostrava a DOGMA, sdružení pro soužití člověka se psem a zvířaty ve společnosti, Hrabyně. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Odborná praxe je realizována v prostorách zařízení ambulantních, pobytových nebo terénních sociálních služeb. Žáci jsou zařazeni na pozici pracovníka v sociálních službách a každý žák zodpovídá za přidělenou pracovní činnost podle typu zařízení a klientů. Dalšího vzdělávání učitelů se účastní jeden až dva učitelé odborných předmětů. V prvním pololetí školního roku probíhá jednodenní exkurze v zařízení sociálních služeb a vedoucí zařízení při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž. Náboru nových žáků se účastní sdružení DOGMA, které na dni otevřených dveří prezentuje svou činnost. Sdružení předvádí účastníkům ukázku canisterapie pro seniory a děti se zdravotním postižením a znevýhodněním, poskytuje informace o své činnosti a nabízí další propagační materiály o této sociální službě. Součástí profilové maturitní zkoušky pro obor 75-41-M/01 Sociální činnost je praktická zkouška. Praktická zkouška je pojata formou praktického řešení modelového komplexního příkladu sociální situace. Odborníci z praxe ze zařízení Čtyřlístek společně s učiteli školy připraví pro učební praxi exkurzi s výukou v zařízení Čtyřlístek. Odborníci seznámí žáky s posláním centra, sociálními službami, které zařízení poskytuje a nakonec proběhne ukázka poskytování sociálně aktivizační služby pro klienty centra. Mezi volnočasové aktivity organizované školou patří kroužky boccia a florbalu pořádané ve spolupráci se zařízením Čtyřlístek.