Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 211
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Jak připravit žáky na reálné pracovní prostředí. Návrh metodiky odborného výcviku.Zobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ66-51-H/01Celorepubliková působnostOdborný výcvikmetodický inspiromat, odborný výcvik, metodické publikace a učební materiály
<p>Publikace je zaměřena na profesní přípravu žáků oborů vzdělání skupiny 66 Obchod, kategorie dosaženého vzdělání H. Principy a metody obsažené v publikaci jsou demonstrovány na oboru vzdělání 66-51-H/01 Prodavač. Je určena učitelům odborných předmětů a učitelům odborného výcviku. Některé části mohou využít i zástupci zaměstnavatelů, kteří mají na starosti komunikaci se školami nebo přímo výuku žáků (instruktoři), nicméně publikace cílí primárně na školy. Záměrem publikace je představit návody a příklady efektivního plánování, přípravy, realizace a hodnocení odborného výcviku, a tím dosáhnout lepší připravenosti absolventů na vstup do reálného pracovního prostředí. Autoři: Ing. Lydia Čistá, Mgr. Mojmír Novotný. Publikace je součástí edice Metodický inspiromat.</p>
Stáhnout Integrované obvodyZobrazit/skrýt anotaci
UM
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška26-41-L/01Královéhradecký krajOdborný výcvikvelké firmy, malé a střední firmy
Materiál na téma Integrované obvody. Zpracoval: Petr Voborník.
Stáhnout Instruktor 2015Zobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostOdborný výcvikvelké firmy, malé a střední firmy, standardy odborného výcviku
V rámci projektu Pospolu byla v prosinci 2014 vyhlášena Cena Pospolu pro instruktora ve firmě, a to ve dvou kategoriích – v kategorii 1 pro firmy a školy zapojené do projektu Pospolu a v kategorii 2 pro firmy a školy mimo něj. Dohromady se sešlo 21 nominací na tuto cenu. Zaslané příběhy nominovaných instruktorů a jejich hodnocení žáky a zástupci firem a škol najdete v publikaci Instruktor 2015, jenž vyšla u příležitosti závěrečné konference Pospolu (14. května 2015 v Praze) a je součástí zapojení se Pospolu do kampaně Roku průmyslu a technického vzdělávání. Jedná se o ocenění nikoliv finanční, ale především o společenské uznání, vyjádření úcty, obdivu a poděkování všem nominovaným instruktorům za to, že dělají dobrou, smysluplnou a společensky významnou práci. Autorský kolektiv: Taťána Vencovská, Martina Kaňáková, Lenka Bečvářová Editace a redakce: Lucie Šnajdrová, Lenka Bečvářová, Pavla Kudělková Grafický návrh obálky a zlom: Michaela Houdková Jazyková korektura: Petra Tonhauserová Fotografie na titulní straně byly pořízeny v prostorách firmy AUTO JAROV, spol. s r. o. Vydal Národní ústav pro vzdělávání Praha 2015 ISBN 978-80-7481-095-4
Stáhnout Inspiromat pro technické oboryZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ21-52-H/01, 18-20-M/01, 23-45-L/01Celorepubliková působnostOdborný výcvikmetodický inspiromat, odborný výcvik, metodické publikace a učební materiály
<p>Publikace je zpracována jako metodický inspiromat a je určena pedagogům a žákům z širšího spektra oborů. Skládá se ze tří částí zaměřených na obory vzdělání informační technologie, strojírenství a hutnictví: 1. část je určena pro žáky prvních až čtvrtých ročníků oboru vzdělání 18-20-M/01 Informační technologie, obsahuje prezentaci &bdquo;Bezdrátové sítě&ldquo; a materiál určený pro interaktivní tabuli &bdquo;Aktivní a pasivní propojovací prvky&ldquo;; 2. část je určena pro žáky prvního ročníku oboru vzdělání 21-52-H/01 Hutník, obsahuje prezentaci &bdquo;Tavba železa ve vysoké peci&ldquo;; 3. část je určena pro žáky skupiny oborů 23 Strojírenství a strojírenská výroba, obsahuje materiál pro interaktivní tabuli &bdquo;Pilování rovinných ploch&ldquo;, který je určen pro žáky prvních ročníků technických oborů, dále materiál pro interaktivní tabuli &bdquo;Ostatní nekovové materiály&ldquo; určený pro žáky druhého ročníku oboru vzdělání 23-45-L/01 Mechanik seřizovač a prezentaci &bdquo;Výkresy&ldquo; pro žáky prvních až čtvrtých ročníků stejného oboru vzdělání. Autorský kolektiv: Josef Petr, Marian Kubala, Ing. Milena Vilímková, Ing. Petr Voborník, PhD., Mgr. Josef Ležal, Mgr. Helena Mitwallyová. Publikace je součástí edice Metodický inspiromat.</p>
Stáhnout Chemik (28-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Otrokovice28-52-H/01Zlínský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslová škola Otrokovice, ve spolupráci s firmou Continental Barum s. r. o. Stav informací je platný ke dni 24.7.2014. Cílem odborného výcviku je vytvoření praktických návyků a dovedností při obsluze strojů a zařízení v gumárenském průmyslu a ověření si teoretických znalostí získaných při výuce. Žáci se také seznámí s organizací práce ve firmě a naučí se pracovním návykům stejně jako stálí zaměstnanci (dodržování pracovní doby, plnění výkonové normy a dodržování zásad BOZP a PO). Na stážích se učitelé zaměřují především na tato témata: analýza výztužných materiálů a pryžových polotovarů, technologie úpravy plášťů, zkoušky v pryžové a textilní laboratoři. Realizace praktické části závěrečné zkoušky probíhá ve firmě Continental Barum s. r. o. podle jednotného zadání. Realizace písemné a ústní závěrečné zkoušky probíhá ve škole podle jednotného zadání. Odborníci z praxe seznamují žáky s novými metodami a technologiemi, které jsou zaváděny ve společnosti Continental Barum formou odborných přednášek. Žákům se rozšiřují teoretické a praktické znalosti a vědomosti, které uplatní v praxi.
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Otevřít Frézování 4Zobrazit/skrýt anotaci
UM
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-56-H/01, 23-51-E/01, 23-41-M/01Ústecký krajOdborný výcvikvelké firmy, malé a střední firmy
Videoukázka frézování ze série prezentací obrábění. Zpracoval: Karel Špaček.
Otevřít Frézování 3Zobrazit/skrýt anotaci
UM
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-56-H/01, 23-51-E/01, 23-41-M/01Ústecký krajOdborný výcvikvelké firmy, malé a střední firmy
Videoukázka frézování ze série prezentací obrábění. Zpracoval: Karel Špaček.