Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 23
1 2 3 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Informační technologie (18-20-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška18-20-M/01Královéhradecký krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav - Pracoviště Kvasiny. Stav informací je platný ke dni 27.8.2014. Další vzdělávání učitelů ve firmě je smluvně zajištěno v rámci smlouvy o praxi žáků. Učitelé se vzdělávají podle potřeb firmy, kterou navštěvují a komunikují se zástupci. Mohou kdykoli požádat o přednášku a také o exkurzi. Této aktivity se účastní 3 učitelé a to ve dvoudenních školících blocích: 16 hodin sledování, 16 hodin přednáška a 16 hodin praktická cvičení. Stáž je realizována ve firmě i ve škole. Ve firmě přímo na pracovištích, kde výroba probíhá a ve škole na cvičných pracovištích s cvičným programem, který firma poskytla škole pro výuku. Náborové akce jsou realizované pod záštitou zřizovatele &ndash; &bdquo;Podorlického sdružení zaměstnavatelů&ldquo;. Konají se dny otevřených dveří školy a firmy, návštěvy v ZŠ s motivačním programem nebo jsou k dispozici různé letáky, články v tisku a inzerce. Zmiňované akce se uskutečňují v prostorách školy, firmy nebo v okresních městech v zařízeních jako tělocvičny. Aktivit se účastní zástupci firmy z propagačního oddělení a za školu prezentují všichni pedagogové a žáci.</p>
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Strojírenství (23-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Bruntál, příspěvková organizace23-41-M/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy a Obchodní akademie Bruntál ve spolupráci s BRANO a. s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cílem odborného vzdělávání učitelů ve firmě je zvyšování odborných kompetencí učitelů odborného výcviku a učitelů odborných předmětů formou exkurze a stáže v provozu, seznámení s novými technologiemi a pracovními postupy, nebo samotným stínováním odborníka z firmy. Další vzdělávání učitelů odborného výcviku vede ke zvýšení povědomí o nových trendech v technologiích užívaných ve výrobní praxi se zaměřením na automobilový průmysl. Ověření teoretických znalostí a obsahu učiva v oboru strojírenství s praxí v reálném pracovním prostředí.</p>
Stáhnout Mechanik strojů a zařízení (23-44-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA23-44-L/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti VÍTKOVICKÉ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÉ ŠKOLY ve spolupráci s VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a.s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cíle odborného výcviku vycházejí z cílů jeho třetí etapy realizované ve třetím a čtvrtém ročníku, kdy se vědomosti a dovednosti žáků orientují konkrétním směrem do oblasti zámečnických prací strojírenské výroby, což představuje první fázi profesní specializace. Obsah teoretických odborných předmětů a odborný výcvik je v této etapě směřován, s ohledem na zájmy žáků a potřeby zaměstnavatelů. Cílem vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů je seznámit je s novými technologiemi a pracovními postupy v technologických oblastech výroby ocelových konstrukcí a energetického strojírenství. Odborník z praxe se zapojuje do přípravy a realizace exkurzí zaměřených na nové trendy ve strojírenské výrobě. Žáci po ukončení hodnotí exkurzi s UOV ve smyslu pochopení probírané problematiky s případnými dotazy, které se mohou objasnit při následné exkurzi do provozu.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-45-L/01Královéhradecký krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Další vzdělávání učitelů probíhá stáží ve firmě pro posílení odborné kompetence, které si i učitelé osvojí a rozvíjí a vztahují se k učivu vyučovaných předmětů a oborů. Vzdělávání je realizováno dle smlouvy podle potřeby organizace a to zejména pokud jde o novou techniku, která není zpracována v učivu školy. Firma nabízí škole nové možnosti praktického vzdělávání. Nové poznatky se dále procvičují na cvičném CNC umístěném ve škole. Nábor žáků probíhá několika možnými formami: Dny otevřených dveří školy a firmy &ndash; zde návštěvníci obdrží reklamní předměty a uvidí výstavky výrobků žáků. Prezentační výstavy na burzách škol &ndash; probíhají v okresních městech v zařízeních tělocvičny nebo kulturního domu, i zde se účastníci setkají s ukázkami činností žáků. Pří náboru nových žáků škola kooperuje s firmou rozličnými formami spolupráce.</p>
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01Ústecký krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy a Střední školy Varnsdorf, ve spolupráci s firmou TOS Varnsdorf. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem stáže učitelů ve firmě je seznámení se s novými technologiemi a pracovními postupy ve firmě TOS Varnsdorf. Učitelé si vyzkouší práci, programování, výrobu na nových CNC strojích používaných ve firmě. Učitel OV absolvuje stáž ve firmě v délce 1 týdne. V této době se seznámí s technologiemi obrábění a novinkami v této oblasti, zdokonalí se v tvorbě CNC programů na konkrétní výrobek, jehož výroby se též účastní.
Stáhnout Dopravní prostředky (23-45-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště podnikání a služeb, Jablunkov, Školní 416, příspěvková organizace23-45-M/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ a SOU podnikání a služeb Jablunkov ve spolupráci s firmou PRO NORTH CZECH a. s., Třinec. Stav informací je platný ke dni 29.7.2014. Odborná praxe je realizována smluvně mezi školou a firmou. Žáci plní úkoly zadané školou z oblasti štíhlé výroby a logistiky na pracovišti firmy. Od žáků je požadována samostatnost a zapojení se do týmové práce. Ve firmě jsou určeni odpovědní pracovníci a instruktoři podle jednotlivých oblastí zadání odborné praxe. Další vzdělávání učitelů ve firmě je realizováno formou podrobné exkurze na pracovištích firmy a přednáškami s osobními konzultacemi na téma štíhlé výroby a logistiky. Učitelé se seznámí s technologickým vybavením firmy formou podrobné exkurze, přednášky a konzultace probíhají ve školicím středisku. Za vzdělávání učitelů ve firmě je zodpovědný mentor - ředitel firmy. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci firmy. Odborník z praxe realizuje výuku, která probíhá v rozmezí listopad – prosinec, celkem 20 hodin. Výuka probíhá formou výkladu, zaměstnanci se na výuku připraví individuálně (díky bohatým lektorským zkušenostem je příprava zaměstnanců zčásti i kolektivní – struktura, formy výuky, příprava na cílovou skupinu, metody).
Stáhnout Nástrojař (23-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
ŠKODA AUTO a. s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod23-52-H/01Středočeský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště strojírenského Mladá Boleslav, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je příprava žáků na výkon na pracovní pozice nástrojař, minimální doba adaptace při nástupu do zaměstnání, výchova kvalifikovaných zaměstnanců dle potřeb firmy. Na odborném výcviku provádí žáci stejné činnosti jako zaměstnanci, v souladu s požadavky ŠVP. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je zvyšování odborných kompetencí učitelů odborného výcviku a učitelů odborných předmětů. Stáží se účastní 3 učitelé odborného výcviku a 3 učitelé teoretických předmětů, kteří absolvují 3 denní stáž v nářaďovně firmy.
Stáhnout Klempíř (23-55-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-55-H/01Královéhradecký krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra Dobruška ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření a rozšíření kompetencí získaných ve školní výuce daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Jde o poznání podmínek reálného pracoviště. Žáci jsou vedeni pracovníkem v dílnách lisovny a svařovny a dalších pro výrobu karoserií. Stáže a další vzdělávání učitelů probíhá ve firmě, kdy si pedagogové projdou veškeré provozy formou exkurze, poté mají přístup na pracoviště a mohou konzultovat postupy, vyzkoušet si je. Závěrečná zkouška je v kompetenci školy, při ní se sleduje náročnost, přesnost zpracování a hodnocení směřuje ke kvalitě žáků, zejména z prestižních důvodů školy.</p>
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.23-56-H/01Zlínský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy MESIT, o. p. s. ve spolupráci s MESIT ronex spol. s r. o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Žáci si v rámci realizace OV upevňují a rozvíjejí především odborné kompetence soustružení, frézování a broušení. Cílem OV je vést žáky k zodpovědnosti a vytvoření pracovních návyků, dodržování bezpečnosti práce a pracovní doby, zařazení do pracovního kolektivu. Žáci 2. a 3. ročníku pracují na pozici univerzální obráběč kovů, to znamená soustružník, frézař, brusič a obsluha CNC, podílejí se na přípravě výroby – dělení materiálu, kontrole a měření výrobků. Nenásilným způsobem se učí samostatnosti, komplexnosti činnosti, zodpovědnosti za vykonanou práci a sociálně se začleňují do pracovní skupiny. Žáci za produktivní práci pobírají odměnu, která závisí na výsledcích práce, pravidelné docházce a stupni hodnocení ze strany instruktora a učitele OV. Cílem vzdělávání učitelů OV a odborných předmětů je zvýšení jejich odborných kompetencí zejména v oblasti soustružení, frézování a obrábění CNC. Odborník z praxe se podílí na přednáškové činnosti pro žáky i učitele, která probíhá přímo ve firmě a je doplněna exkurzí. Výstupem jsou zpětnovazební dotazníky a krátké referáty žáků přednesené a vyhodnocené v OV a prezentace o činnosti firmy, které jsou využity v odborných předmětech.