Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 23
1 2 3 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zemědělská škola, Rakovník, Pražská 122241-41-M/01Středočeský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zemědělské školy Rakovník ve spolupráci se Zemědělským družstvem Lašovice. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborné praxe v reálném pracovním prostředí je poznat podmínky pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Na krátkodobých stážích učitelů, odborných konzultacích učitelé získají možnost seznámit se s nově užívaným pracovním postupem a novou mechanizací nebo získají informace o využití moderních technologií pěstování rostlin. Každý učitel zpracoval krátkou prezentaci zaměřenou na jím vyučovaný předmět. Při náboru nových žáků se firma podílí na přípravě Dne otevřených dveří a na soutěžích pro žáky základních škol. Odborníci z praxe konzultují možnosti školy a podniku na akcích pro učitele, přímo na výuce se nepodílí. Hlavní témata jsou: příprava půdy, setí a sázení, sklizeň polních plodin, posklizňová úprava, údržba a seřízení zemědělské mechanizace, organizace práce v zemědělském podniku. Těmto tématům odpovídají získané kompetence.
Stáhnout Autotronik (39-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola dopravní, a. s.39-41-L/01Hlavní město PrahaStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy dopravní Praha 5, ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Stav informací je platný ke dni 7.1.2015. Absolvování OV v reálném prostředí firmy žákům umožní zejména bezproblémový přechod do zaměstnání např. právě na pracoviště partnerské firmy. Škole tento program především snižuje náklady na vybavení dílen a umožňuje lepší komunikaci mezi školou a partnerskou firmou – v tomto případě přímo zřizovatelem školy. Partnerská firma má možnost ovlivňovat výukové programy ve škole a získávat mladé a kvalifikované pracovníky na specializovaná pracoviště, kteří již nepotřebují delší dobu zácviku. Prostřednictvím odborných stáží v útvarech DP se umožní pedagogům SPŠD přenos nejnovějších odborných poznatků z pracovišť v DP do teoretické výuky žáků vybraných oborů SPŠD uplatnitelných v DP, tím zvýšit kvalitu odborného vzdělávání žáků v těchto oborech a rozvíjet tak spolupráci mezi DP a SPŠD. Náborové akce jsou ve spolupráci s firmou realizovány společnými propagačními akcemi – poskytnutí reklamního prostoru v dopravních prostředcích MHD, kde jsou umístěny letáky, jejichž grafická podoba se přibližuje grafickému vizuálu partnerské firmy tak, aby cílovou skupinu na první pohled informovala o propojení školy a firmy. Škola se pravidelně prezentuje na dnu otevřených dveří DPP v prostorách partnerské firmy, který má velmi vysokou návštěvnost a je mediálně podpořen ze strany firmy.
Stáhnout Dopravní prostředky (23-45-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště podnikání a služeb, Jablunkov, Školní 416, příspěvková organizace23-45-M/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ a SOU podnikání a služeb Jablunkov ve spolupráci s firmou PRO NORTH CZECH a. s., Třinec. Stav informací je platný ke dni 29.7.2014. Odborná praxe je realizována smluvně mezi školou a firmou. Žáci plní úkoly zadané školou z oblasti štíhlé výroby a logistiky na pracovišti firmy. Od žáků je požadována samostatnost a zapojení se do týmové práce. Ve firmě jsou určeni odpovědní pracovníci a instruktoři podle jednotlivých oblastí zadání odborné praxe. Další vzdělávání učitelů ve firmě je realizováno formou podrobné exkurze na pracovištích firmy a přednáškami s osobními konzultacemi na téma štíhlé výroby a logistiky. Učitelé se seznámí s technologickým vybavením firmy formou podrobné exkurze, přednášky a konzultace probíhají ve školicím středisku. Za vzdělávání učitelů ve firmě je zodpovědný mentor - ředitel firmy. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci firmy. Odborník z praxe realizuje výuku, která probíhá v rozmezí listopad – prosinec, celkem 20 hodin. Výuka probíhá formou výkladu, zaměstnanci se na výuku připraví individuálně (díky bohatým lektorským zkušenostem je příprava zaměstnanců zčásti i kolektivní – struktura, formy výuky, příprava na cílovou skupinu, metody).
Stáhnout Elektrikář (26-51-H/01) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/01Plzeňský krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy. Odborník z praxe se účastní na přípravě a realizaci výuky, provádí formou přednášek seznámení s novými materiály (kabely, vodiče, elektronické součástky, komponenty slaboproudých a silnoproudých rozvodů). Dále dává podněty při tvorbě ŠVP, doplnění výuky žáků, odborné přednášky pro učitele. Je součástí odborné praxe žáků ve firmě.</p>
Stáhnout Elektrikář-silnoproud (26-51-H/02) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-51-H/02Plzeňský krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy. Odborník z praxe se účastní na přípravě a realizaci výuky, provádí formou přednášek seznámení s novými materiály (kabely, vodiče, elektronické součástky, komponenty slaboproudých a silnoproudých rozvodů). Dále dává podněty při tvorbě ŠVP, doplnění výuky žáků, odborné přednášky pro učitele. Je součástí odborné praxe žáků ve firmě.</p>
Stáhnout Elektromechanik pro zařízení a přístroje (26-52-H/01) - případová studie (1)Zobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 5626-52-H/01Plzeňský krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště elektrotechnické Plzeň, ve spolupráci s KAPPENBERGER + BRAUN, Elektro-Technik spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 11.12.2014. Cílem odborného výcviku je využití znalostí a dovedností, které žáci získali ve škole a jejich další rozvoj. Budování vztahu k práci, pracovních návyků, využívání pracovní doby, dodržování termínů. Pěstování odpovědnosti za svěřené úkoly a vytvořenou práci. Rozvoj kompetencí k práci v kolektivu, ochota a vstřícnost k požadavkům spolupracovníků, zaměstnavatele a zákazníka. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi a inovativními postupy v oblastech výroby a osazování rozvaděčů, příprava a montáže kabelových svazků, kompletace složitějších elektrotechnických systémů regulace a měření, montáž komunikačních a informačních systémů s důrazem na orientaci v technické dokumentaci. Firma se účastní náboru formou prezentace na Dnech otevřených dveří školy a poskytuje informace zájemcům a drobné propagační materiály. Na konci roku probíhá beseda firmy ve škole, kde firma prezentuje svůj výrobní program a nabízí pracovní uplatnění vycházejícím absolventům. Realizace praktické zkouška probíhá v dílnách odborného výcviku školy.</p>
Stáhnout Hutník operátor (21-43-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA21-43-L/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Vítkovické střední průmyslové školy ve spolupráci s firmami Arcelor Mittal Ostrava, a. s., EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a. s. a VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY, a. s. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. V 1. a časti 2. ročníku je odborný výcvik realizován v žákovských dílnách školy. Ve 2. ročníku žáci vykonávají činnosti související s pozicí opravář hutních agregátů pod vedením instruktorů. Ve 3. a 4. ročníku pak žáci pod vedením instruktorů vykonávají činnosti související s technologií metalurgie: hutník ocelář, hutník vysokopecař, tavič nebo tváření kovů – valcíř kovů. Stáže pedagogických pracovníků začínají nejprve exkurzí, při které se učitel seznámí s chodem příslušného provozu firmy. Vedoucí příslušného provozu nebo odborný technolog při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž a učitel odborných předmětů má možnost volby tématu, které mu nejvíce vyhovuje. Firmy se účastní náboru formou osobní účasti svých zástupců na dnech otevřených dveří a poskytují propagační materiály. Odborník z praxe připravuje svůj výklad do odborného předmětu společně s učitelem odborného předmětu na téma související s příslušným předmětem a jeho kompetencemi. Učitel odborného výcviku a odborník z praxe se podílí na přípravě konkrétního zadání praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky tak, aby odpovídala skutečným podmínkám ve firmě.
Stáhnout Chemik (28-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Otrokovice28-52-H/01Zlínský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslová škola Otrokovice, ve spolupráci s firmou Continental Barum s. r. o. Stav informací je platný ke dni 24.7.2014. Cílem odborného výcviku je vytvoření praktických návyků a dovedností při obsluze strojů a zařízení v gumárenském průmyslu a ověření si teoretických znalostí získaných při výuce. Žáci se také seznámí s organizací práce ve firmě a naučí se pracovním návykům stejně jako stálí zaměstnanci (dodržování pracovní doby, plnění výkonové normy a dodržování zásad BOZP a PO). Na stážích se učitelé zaměřují především na tato témata: analýza výztužných materiálů a pryžových polotovarů, technologie úpravy plášťů, zkoušky v pryžové a textilní laboratoři. Realizace praktické části závěrečné zkoušky probíhá ve firmě Continental Barum s. r. o. podle jednotného zadání. Realizace písemné a ústní závěrečné zkoušky probíhá ve škole podle jednotného zadání. Odborníci z praxe seznamují žáky s novými metodami a technologiemi, které jsou zaváděny ve společnosti Continental Barum formou odborných přednášek. Žákům se rozšiřují teoretické a praktické znalosti a vědomosti, které uplatní v praxi.
Stáhnout Informační technologie (18-20-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška18-20-M/01Královéhradecký krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav - Pracoviště Kvasiny. Stav informací je platný ke dni 27.8.2014. Další vzdělávání učitelů ve firmě je smluvně zajištěno v rámci smlouvy o praxi žáků. Učitelé se vzdělávají podle potřeb firmy, kterou navštěvují a komunikují se zástupci. Mohou kdykoli požádat o přednášku a také o exkurzi. Této aktivity se účastní 3 učitelé a to ve dvoudenních školících blocích: 16 hodin sledování, 16 hodin přednáška a 16 hodin praktická cvičení. Stáž je realizována ve firmě i ve škole. Ve firmě přímo na pracovištích, kde výroba probíhá a ve škole na cvičných pracovištích s cvičným programem, který firma poskytla škole pro výuku. Náborové akce jsou realizované pod záštitou zřizovatele &ndash; &bdquo;Podorlického sdružení zaměstnavatelů&ldquo;. Konají se dny otevřených dveří školy a firmy, návštěvy v ZŠ s motivačním programem nebo jsou k dispozici různé letáky, články v tisku a inzerce. Zmiňované akce se uskutečňují v prostorách školy, firmy nebo v okresních městech v zařízeních jako tělocvičny. Aktivit se účastní zástupci firmy z propagačního oddělení a za školu prezentují všichni pedagogové a žáci.</p>
Stáhnout Klempíř (23-55-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-55-H/01Královéhradecký krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra Dobruška ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření a rozšíření kompetencí získaných ve školní výuce daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Jde o poznání podmínek reálného pracoviště. Žáci jsou vedeni pracovníkem v dílnách lisovny a svařovny a dalších pro výrobu karoserií. Stáže a další vzdělávání učitelů probíhá ve firmě, kdy si pedagogové projdou veškeré provozy formou exkurze, poté mají přístup na pracoviště a mohou konzultovat postupy, vyzkoušet si je. Závěrečná zkouška je v kompetenci školy, při ní se sleduje náročnost, přesnost zpracování a hodnocení směřuje ke kvalitě žáků, zejména z prestižních důvodů školy.</p>