Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 23
1 2 3 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Zpracování usní, plastů a pryže (32-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola polytechnická - Centrum odborné přípravy Zlín32-41-M/01Zlínský krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy polytechnické &ndash; Centra odborné přípravy Zlín ve spolupráci s firmami Continental Barum, s. r. o., Greiner Packaging Slušovice a s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně.<strong> Stav informací</strong> je platný ke dni 14.11.2014. Stáže probíhají dlouhodobě pro učitele praktické výuky a obvykle jednorázově pro ostatní odborné učitele. Firma zprostředkovává pro vybrané učitele odborných předmětů školy studijní stáže a odbornou exkurzi do příbuzných gumárenských závodů na Moravě. Firma sponzorsky podporuje propagaci a náborové činnosti školy. Sponzorsky se podílí na zabezpečení vzniku a vysílání rozhlasových spotů ke dni otevřených dveří školy. Sponzorsky zabezpečila spot o studiu a podpoře technických oborů školy, včetně záruky zaměstnání po vystudování určených oborů, který je umístěn trvale na webových stránkách školy pro oslovení veřejnosti. Na škole je zažitým a osvědčeným způsobem prováděna praktická zkouška v profilové části maturitní zkouška žáků skutečným, propracovaným a samostatným tvůrčím dílem, obsahujícím popisným způsobem vznik výrobku včetně doložení jeho výkresové dokumentace konstrukčních parametrů, materiálových vlastností, zhodnocené ekonomiky, technologie a předložení jeho fyzické podoby ‒ buď modelu, případně vzorku. Tímto samostatným tvůrčím dílem vzniká maturitní práce. Odborník z praxe se podílel na tvorbě učebnic a výukových videí pro výuku ve škole. Učebnice obsahují kromě výkladu technologie výroby pneumatik používané ve firmě i důležité informace a výukové materiály pro žáky k výrobní praxi ve firmě včetně návodů k ovládání strojního zařízení. Učební texty jsou sestaveny jako moduly navazující na sebe technologickým tokem materiálu a vznikajícího výrobku.</p>
Stáhnout Zdravotnický asistent (53-41-M/01) – případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Příbram I, Jiráskovy sady 11353-41-M/01Středočeský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Příbram ve spolupráci s Oblastní nemocnicí Příbram. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Další vzdělávání učitelů probíhá v Oblastní nemocnici Příbram, kdy nemocnice má na celý rok připravený plán akreditovaných seminářů a učitel si může vybrat téma, které ho zajímá. Po dohodě s hlavní sestrou se mohou semináře účastnit i žáci, pokud to kapacita dovolí. Odborné akreditované semináře probíhají v přednáškovém sále nemocnice. Exkurze probíhají na léčebně diagnostických a provozních odděleních celé nemocnice. Náboru nových žáků se účastní zástupci vedení nemocnice – ředitel a hlavní sestra ‒ formou prezentace na dni otevřených dveří. Prezentují žákům nabídky na pracovní místa pro zdravotnické asistenty v nemocnici. Náboru se účastní i další partneři např. z hygienické a záchranné stanice. Tyto akce jsou realizovány na půdě školy.
Stáhnout Strojírenství (23-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Bruntál, příspěvková organizace23-41-M/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy a Obchodní akademie Bruntál ve spolupráci s BRANO a. s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cílem odborného vzdělávání učitelů ve firmě je zvyšování odborných kompetencí učitelů odborného výcviku a učitelů odborných předmětů formou exkurze a stáže v provozu, seznámení s novými technologiemi a pracovními postupy, nebo samotným stínováním odborníka z firmy. Další vzdělávání učitelů odborného výcviku vede ke zvýšení povědomí o nových trendech v technologiích užívaných ve výrobní praxi se zaměřením na automobilový průmysl. Ověření teoretických znalostí a obsahu učiva v oboru strojírenství s praxí v reálném pracovním prostředí.</p>
Stáhnout Sociální činnost (75-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola prof. Zdeňka Matějčka, Ostrava-Poruba, 17. listopadu 1123, příspěvková organizace75-41-M/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy prof. Zdeňka Matějčka Ostrava Poruba ve spolupráci s organizacemi Čtyřlístek – centrum pro osoby se zdravotním postižením Ostrava a DOGMA, sdružení pro soužití člověka se psem a zvířaty ve společnosti, Hrabyně. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Odborná praxe je realizována v prostorách zařízení ambulantních, pobytových nebo terénních sociálních služeb. Žáci jsou zařazeni na pozici pracovníka v sociálních službách a každý žák zodpovídá za přidělenou pracovní činnost podle typu zařízení a klientů. Dalšího vzdělávání učitelů se účastní jeden až dva učitelé odborných předmětů. V prvním pololetí školního roku probíhá jednodenní exkurze v zařízení sociálních služeb a vedoucí zařízení při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž. Náboru nových žáků se účastní sdružení DOGMA, které na dni otevřených dveří prezentuje svou činnost. Sdružení předvádí účastníkům ukázku canisterapie pro seniory a děti se zdravotním postižením a znevýhodněním, poskytuje informace o své činnosti a nabízí další propagační materiály o této sociální službě. Součástí profilové maturitní zkoušky pro obor 75-41-M/01 Sociální činnost je praktická zkouška. Praktická zkouška je pojata formou praktického řešení modelového komplexního příkladu sociální situace. Odborníci z praxe ze zařízení Čtyřlístek společně s učiteli školy připraví pro učební praxi exkurzi s výukou v zařízení Čtyřlístek. Odborníci seznámí žáky s posláním centra, sociálními službami, které zařízení poskytuje a nakonec proběhne ukázka poskytování sociálně aktivizační služby pro klienty centra. Mezi volnočasové aktivity organizované školou patří kroužky boccia a florbalu pořádané ve spolupráci se zařízením Čtyřlístek.
Stáhnout Ošetřovatel (53-41-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary53-41-H/01Karlovarský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické škola a Vyšší odborné školy zdravotnické Karlovy Vary ve spolupráci s Karlovarskou krajskou nemocnicí, Farní charitou a Mateřským centrem Karlovy Vary. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Další vzdělávání učitelů probíhá formou seminářů a kongresů, kterých se vyučující účastní dle zájmu. Dbá se na kontinuální vzdělávání všech vyučujících na úseku ošetřovatelství. Seznámení s novinkami na úsecích ošetřovatelské péče (na odděleních) probíhá jako jednodenní stáž před zahájením výuky. Stáže na oddělení se účastní maximálně 2 vyučující a konají se v období srpen – září v karlovarské nemocnici. Škola se účastní náboru nových žáků formou prezentace na krajské výstavě Škola, na dnech otevřených dveří a poskytuje propagační materiály, letáčky. Jedná se o jednorázové akce, vždy dvakrát během školního roku. Výstava je v měsíci říjnu a dny otevřených dveří v měsíci lednu. Při praktické zkoušce z odborného výcviku žáci plně využívají vybavení oddělení. Pracují s dokumentací, s pomůckami k prevenci vzniku a šíření infekčních onemocnění nebo s pomůckami k ošetřování nemocných. Odborníkem z praxe jsou vrchní sestry oddělení interna, chirurgie a neurologie. Vyučující s vrchní sestrou společně vyberou téma, které může být pro žáky obtížné, nebo které je v současné době aktuální. Vyučující se ukázky, kterou provádí odborník z praxe, taktéž účastní. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou kroužku. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku žáků, jako příprava pro budoucí povolání. Volnočasové aktivity vedou vyučující školy a veškeré kroužky jsou pro žáky školy zdarma.
Stáhnout Oděvnictví (31-43-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola oděvního návrhářství a Střední průmyslová škola oděvní, Praha 7, Jablonského 331-43-M/01Hlavní město PrahaStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy oděvního návrhářství a Střední průmyslové školy oděvní ve spolupráci s firmou Hinrichs s.r.o., Slovenská republika. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi v průmyslové výrobě, s marketingovou činností, strojovým vybavením, požadavky na absolventy oděvních škol ze strany zaměstnavatelů. Forma spolupráce probíhá uzavřením smlouvy s firmou a dojednáním termínu pobytu učitelů. Protože se jedná o finančně náročný pobyt, je využíván program EU Leonardo da Vinci VETPRO.
Stáhnout Oční optik (69-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Brno, Merhautova 1569-42-M/01Jihomoravský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Brno, ve spolupráci s Oční optikou Apia, Očním studiem Brno, Optikou Richter a Očním centrem Visual. Stav informací je platný ke dni 22.9.2015. Cílem odborné praxe je naučit žáky aplikovat získané odborné vědomosti, dovednosti a pracovat jako člen týmu. Odborná praxe přispívá k získání základních dovedností organizace práce a rozšíření komunikačních dovedností. Připravuje žáky na výkon povolání očního optika v provozních podmínkách oční optiky. Žáci poznají podmínky reálného pracoviště, zapojují se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávají zadané pracovní činnosti. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je seznámit se s novými technologiemi, přístroji a vybavením v oční optice. Lépe se orientovat v produktech nabízených v oční optice. Seznámit se s novými optickými programy a softwarem. Firma se účastní náboru nových žáků formou prezentace na dnu otevřených dveří a poskytuje propagační materiály. Zájemci se mohou přijít podívat přímo do oční optiky a prohlédnout si i dílenskou část. Odborník z praxe vyučuje na škole praktický předmět zhotovování brýlí, zejména ve vyšších ročnících trénuje s žáky obchodní dovednosti a simulovanou obsluhu zákazníka. Někteří odborníci z praxe seznamují žáky s novými trendy v oční optice v rámci jednorázových seminářů (téma: orientace v katalozích firem, reklamace v oční optice, prodejní dovednosti, centrovací systém v oční optice, optické programy aj.). Žáci vytváří ze seminářů prezentace pro nižší ročníky nebo pro opakování v hodinách. Profilová část MZ je realizována formou praktické zkoušky a probíhá v optických laboratořích školy. Odborník z praxe se účastní celé praktické maturitní zkoušky a dohlíží a klasifikuje hlavně prodejní část a obsluhu fiktivního zákazníka. Volnočasové aktivity jsou realizovány formou volitelného předmětu. Tato aktivita je zahájena na základě požadavku oboru oční optik na škole a schvaluje ji ředitelka školy. Při této aktivitě se žáci připravují na výkon povolání očního optika v provozovnách oční optiky. Navazuje svým charakterem na odbornou praxi.
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.23-56-H/01Zlínský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy MESIT, o. p. s. ve spolupráci s MESIT ronex spol. s r. o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Žáci si v rámci realizace OV upevňují a rozvíjejí především odborné kompetence soustružení, frézování a broušení. Cílem OV je vést žáky k zodpovědnosti a vytvoření pracovních návyků, dodržování bezpečnosti práce a pracovní doby, zařazení do pracovního kolektivu. Žáci 2. a 3. ročníku pracují na pozici univerzální obráběč kovů, to znamená soustružník, frézař, brusič a obsluha CNC, podílejí se na přípravě výroby – dělení materiálu, kontrole a měření výrobků. Nenásilným způsobem se učí samostatnosti, komplexnosti činnosti, zodpovědnosti za vykonanou práci a sociálně se začleňují do pracovní skupiny. Žáci za produktivní práci pobírají odměnu, která závisí na výsledcích práce, pravidelné docházce a stupni hodnocení ze strany instruktora a učitele OV. Cílem vzdělávání učitelů OV a odborných předmětů je zvýšení jejich odborných kompetencí zejména v oblasti soustružení, frézování a obrábění CNC. Odborník z praxe se podílí na přednáškové činnosti pro žáky i učitele, která probíhá přímo ve firmě a je doplněna exkurzí. Výstupem jsou zpětnovazební dotazníky a krátké referáty žáků přednesené a vyhodnocené v OV a prezentace o činnosti firmy, které jsou využity v odborných předmětech.
Stáhnout Obráběč kovů (23-56-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola Třineckých železáren23-56-H/01Moravskoslezský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy Třineckých železáren ve spolupráci s firmou Strojírny a stavby Třinec, a. s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je zvýšení odborných kompetencí učitelů odborných předmětů a odborného výcviku. Další vzdělávání učitelů na pracovištích firmy se provádí formou stáže na specializovaných pracovištích firmy: laboratoř metrologie, technologický úsek, úsek programování. Během volnočasových aktivit jsou žáci motivováni k zodpovědnému přístupu ke vzdělávání kreditním systémem hodnocení. Během studia obdrží kredity nejen za celkový prospěch, ale velkou část kreditů mohou získat za výsledky v odborném výcviku a také za účast v soutěžích, za reprezentaci školy a další školní aktivity. Dosažení stanovené úrovně kreditů jim zajistí po absolvování školy postavení kmenového zaměstnance firmy. Proto žáci mají zájem se dobře odborně připravit a svůj um porovnat s ostatními v soutěžích.
Stáhnout Nástrojař (23-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
ŠKODA AUTO a. s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod23-52-H/01Středočeský krajStáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště strojírenského Mladá Boleslav, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je příprava žáků na výkon na pracovní pozice nástrojař, minimální doba adaptace při nástupu do zaměstnání, výchova kvalifikovaných zaměstnanců dle potřeb firmy. Na odborném výcviku provádí žáci stejné činnosti jako zaměstnanci, v souladu s požadavky ŠVP. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je zvyšování odborných kompetencí učitelů odborného výcviku a učitelů odborných předmětů. Stáží se účastní 3 učitelé odborného výcviku a 3 učitelé teoretických předmětů, kteří absolvují 3 denní stáž v nářaďovně firmy.