Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 54
1 2 3 4 5 6 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zemědělská škola, Rakovník, Pražská 122241-41-M/01Středočeský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zemědělské školy Rakovník ve spolupráci se Zemědělským družstvem Lašovice. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborné praxe v reálném pracovním prostředí je poznat podmínky pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Na krátkodobých stážích učitelů, odborných konzultacích učitelé získají možnost seznámit se s nově užívaným pracovním postupem a novou mechanizací nebo získají informace o využití moderních technologií pěstování rostlin. Každý učitel zpracoval krátkou prezentaci zaměřenou na jím vyučovaný předmět. Při náboru nových žáků se firma podílí na přípravě Dne otevřených dveří a na soutěžích pro žáky základních škol. Odborníci z praxe konzultují možnosti školy a podniku na akcích pro učitele, přímo na výuce se nepodílí. Hlavní témata jsou: příprava půdy, setí a sázení, sklizeň polních plodin, posklizňová úprava, údržba a seřízení zemědělské mechanizace, organizace práce v zemědělském podniku. Těmto tématům odpovídají získané kompetence.
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm41-41-M/01Zlínský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy zemědělské a přírodovědné Rožnov pod Radhoštěm, ve spolupráci s Biofarmou Horutovi. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Praktická výuka odborné praxe je zaměřena zejména na odborná témata zaměřená na vlastní chov mléčných plemen skotu, získávání mléka a následné zpracování mléka jako významného produktu chovu zvířat. Žáci dále mají možnost proniknout do chodu malé rodinné zemědělské farmy a organizace prací v prostředí, kde není klasický vztah zaměstnanec ‒ nadřízený pracovník, a z toho vyplývajících odlišností vztahu k vlastnímu hospodářství. Odborníci z provozu si po domluvě s vyučujícím připraví přednášku, většinou doplněnou PP prezentací, na základě vlastních poznatků a zkušeností, podle kterých řídí zemědělský provoz. Informace, které podávají, vyplývají z provozně ověřených faktů a dochází tedy někdy k úpravě běžně zavedených pravidel chovu zvířat. V tom je originalita a cennost těchto informací, že provoz někdy ukazuje nutnost změny vyučované teorie chovu zvířat. Také zavádění nejmodernějších poznatků do provozu je vlastně ověřováno běžným provozem.
Stáhnout Aplikovaná chemie (28-44-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Masarykova střední škola chemická, Praha 1, Křemencova 1228-44-M/01Hlavní město PrahaOdborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Masarykova střední školy chemické, ve spolupráci s Laboratoří biotransformací Mikrobiologického ústavu AV ČR, Laboratoří Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR, Laboratoří Ústavu makromolekulární chemie AV ČR a Laboratoří Výzkumného ústavu maltovin. Stav informací je platný ke dni 15.9.2014. Odborná praxe umožňuje žákům poznat výrobní podniky a jejich organizaci, nevýrobní organizace a úkoly jednotlivých pracovišť. V úvodu odborné praxe absolvují žáci přednášku, která jim představí instituci a její organizační strukturu a fungování své ekonomiky. Žáci se setkají s různými chemickými, fyzikálně-chemickými a analytickými metodami a osvojí si moderní analytické a separační techniky, jakož i metody moderní syntézy. Žáci si v průběhu odborné praxe osvojí a rozvíjí znalosti chemie, environmentální a chemické legislativy (REACH, GHS/CLP), manuální dovednosti při práci v laboratoři a schopnosti vlastních posouzení získaných vlastností a zkušeností. Žáci se při práci v laboratořích seznamují s řadou činností a osvojují si teoretické znalosti a praktické dovednosti. Plně využívají své znalosti z oblasti obecné a anorganické chemie, organické chemie, fyzikální chemie, analytické chemie a řady dalších oblastí.</p>
Stáhnout Autotronik (39-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Ostrov39-41-L/01Karlovarský krajOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy Ostrov a firmy Witte Nejdek spol. s r.o. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Cestovní ruch (65-42-M/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s. r. o.65-42-M/02Moravskoslezský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, ve spolupráci s Park golf klub Ostrava. Stav informací je platný ke dni 3.11.2014. Cílem odborné praxe v golfovém resortu je osvojení si základních komunikačních dovedností a postupů v týmové práci, posílení komunikačních dovedností k zákazníkovi a v neposlední řadě získání odborných znalostí o chodu golfového klubu. Profilová část maturitní zkoušky v herní a golfové způsobilosti je volitelná. V první části je žák povinen před komisí obhájit svou seminární práci v rozsahu 10 stran na téma fiktivní golfový zájezd. Zde je oponentem zaměstnanec klubu a zároveň zkušený provozovatel golfových zájezdů. Druhá část praktické maturitní zkoušky se odehrává v prostorách golfového klubu (test teoretických znalostí golfových pravidel) a následně na golfovém hřišti (hrou na určitém počtu jamek, na každé z nich je žák povinen zahrát limitovaný počet ran). Přítomná komise je ve složení: zástupkyně školy pro odborný výcvik, zaměstnanec klubu a golfový trenér.
Stáhnout Cestovní ruch (65-42-M/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Beroun - Hlinky, Okružní 140465-42-M/02Středočeský krajOdborná praxeodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a středního odborného učiliště Beroun - Hlinky a firem Best Western Hotel Grand, hotel Parkán a apartmánový dům Puk. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe. Také popisuje záměr spolupráce Střední odborné školy a středního odborného učiliště Beroun - Hlinky a cestovní agentury JK Travel pro školní rok 2015/2016. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe a profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Dopravní prostředky (23-45-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště podnikání a služeb, Jablunkov, Školní 416, příspěvková organizace23-45-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ a SOU podnikání a služeb Jablunkov ve spolupráci s firmou PRO NORTH CZECH a. s., Třinec. Stav informací je platný ke dni 29.7.2014. Odborná praxe je realizována smluvně mezi školou a firmou. Žáci plní úkoly zadané školou z oblasti štíhlé výroby a logistiky na pracovišti firmy. Od žáků je požadována samostatnost a zapojení se do týmové práce. Ve firmě jsou určeni odpovědní pracovníci a instruktoři podle jednotlivých oblastí zadání odborné praxe. Další vzdělávání učitelů ve firmě je realizováno formou podrobné exkurze na pracovištích firmy a přednáškami s osobními konzultacemi na téma štíhlé výroby a logistiky. Učitelé se seznámí s technologickým vybavením firmy formou podrobné exkurze, přednášky a konzultace probíhají ve školicím středisku. Za vzdělávání učitelů ve firmě je zodpovědný mentor - ředitel firmy. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci firmy. Odborník z praxe realizuje výuku, která probíhá v rozmezí listopad – prosinec, celkem 20 hodin. Výuka probíhá formou výkladu, zaměstnanci se na výuku připraví individuálně (díky bohatým lektorským zkušenostem je příprava zaměstnanců zčásti i kolektivní – struktura, formy výuky, příprava na cílovou skupinu, metody).
Stáhnout Dopravní prostředky (23-45-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště podnikání a služeb, Jablunkov, Školní 416, příspěvková organizace23-45-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxeodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a Středního odborného učiliště podnikání a služeb, Jablunkov a pěti sociálních partnerů (BRANO, Autoservis Czudek, KOVONA SYSTEM, PRO NORTH CZECH, Třinecké železárny). Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe a profilové části maturitní zkoušky. Součástí je i popis záměru spolupráce s firmou PRO NORTH CZECH pro školní rok 2015/2016 při zajištění profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Ekologie a životní prostředí (16-01-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola pro ochranu a obnovu životního prostředí - Schola Humanitas, Litvínov, Ukrajinská 37916-01-M/01Ústecký krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí – Schola Humanitas ve spolupráci s firmami Marius Pedersen, a.s. Sběrný dvůr IV Litvínov, Správa CHKO České středohoří a Městská policie Litvínov. Stav informací je platný ke dni 17.6.2014. Při náboru nových žáků firma Marius Pedersen společně se školou organizuje propagační akce k tématice třídění odpadů. Akce probíhá v „Den životního prostředí“ – 5. června. Žáci diskutují s občany města Litvínov o problematice třídění, ale i ukládání či využití odpadů. Je připraven program pro předškoláky, žáky prvního stupně ZŠ a žáky druhého stupně ZŠ. Odborníci z praxe, se kterými škola spolupracuje, jsou pracovníci Správy CHKO České středohoří, se vzděláním v oboru a několikaletou praxí na Správě CHKO. Akce, které pracovníci pořádají pro školu, nejsou zpoplatněny. Jednotlivé realizované aktivity jsou exkurze do CHKO České středohoří, přednášky či stáže a dlouhodobé praxe. Volnočasové aktivity školy jsou realizovány formou kroužků. Tyto aktivity vznikly na základě zájmu žáků a probíhají druhým rokem v prostorách psího útulku nebo v učebně školy – přednáška, beseda, promítání. Realizace kroužku probíhá mimo jiné v prostorách psího útulku v Litvínově. Účast je dobrovolná na základě zájmu. Kroužek probíhá pravidelně jednou týdně v odpoledních hodinách v rozsahu dvou hodin. Volnočasovou aktivitu vede pracovník Městské policie Litvínov na pozici vedoucího psího útulku.
Stáhnout Ekonomika a podnikání (63-41-M/01 ) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola Brno, Charbulova, příspěvková organizace63-41-M/01Jihomoravský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy potravinářské, obchodu a služeb Brno ve spolupráci s Tesco Stores ČR a.s. (Tesco Vídeňská; Tesco Cimburkova; Tesco Skandinávská, Brno). Stav informací je platný ke dni 28.3.2014. Odborná praxe je realizována v prostorách tří hypermarketů firmy Tesco. Žáci jsou jmenovitě zařazeni do jednotlivých oddělení (lahůdky, maso, pekárna, zelenina, mléčné výrobky, koloniál, drogerie, EBF – nepotravinářské zboží) k činnostem, v nichž rozvíjí své odborné kompetence. Žáci vykonávají odbornou praxi na přiděleném pracovišti v rozsahu čtyř týdnů. Žáci využívají veškerá zařízení a vybavení obchodu k plnění zadaných úkolů. Na jednotlivých oddělení hypermarketu jsou vyškolení instruktoři, kteří zadávají žákům konkrétní pracovní úkoly a následně zkontrolují jejich provedenou práci a hodnocení zaznamenávají do záznamového listu. Za produktivní práci pobírají žáci finanční odměnu.