Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 384
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Klempíř (23-55-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-55-H/01Královéhradecký krajOdborný výcvik, Stáže učitelů, Závěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra Dobruška ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření a rozšíření kompetencí získaných ve školní výuce daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Jde o poznání podmínek reálného pracoviště. Žáci jsou vedeni pracovníkem v dílnách lisovny a svařovny a dalších pro výrobu karoserií. Stáže a další vzdělávání učitelů probíhá ve firmě, kdy si pedagogové projdou veškeré provozy formou exkurze, poté mají přístup na pracoviště a mohou konzultovat postupy, vyzkoušet si je. Závěrečná zkouška je v kompetenci školy, při ní se sleduje náročnost, přesnost zpracování a hodnocení směřuje ke kvalitě žáků, zejména z prestižních důvodů školy.</p>
Stáhnout Kaučuky, jejich zpracování a využití v průmysluZobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ28-52-H/01Celorepubliková působnostOdborný výcvikodborný výcvik, metodické publikace a učební materiály, z praxe škol
Publikace je určena pro žáky prvního ročníku oboru vzdělání Chemik, kód oboru 28-52-H/01. Seznámí žáky interaktivní formou s informacemi o výrobě kaučuku, jeho zpracování a nejběžnějšího využití, tzn. výrobě pneumatik. Skládá se z pěti navazujících prezentací. Úvodní prezentace se věnuje věnovat původu kaučuku a kaučukodárným rostlinám. Druhá prezentace uvádí způsob zpracování kaučuku prostřednictvím míchání směsí. Třetí, čtvrtá a pátá publikace se zaměřují na výrobu pneumatik. Publikaci je vhodné doplnit exkurzí do výrobní firmy, která upevní vědomosti nabyté při výuce. Autorský kolektiv: Ing. Emil Vašíček, Ing. Miroslav Vičánek Publikace je součástí edice Praxe škol.
Stáhnout Katalýza – vliv katalyzátoru na elektrolýzuZobrazit/skrýt anotaci
JVU
Masarykova střední škola chemická, Praha 1, Křemencova 1228-44-M/01Hlavní město PrahaOdborná praxeECVET, jednotky výsledků učení ECVET
<p>Jednotka výsledků učení je určena pro žáky 3. ročníku MSŠCH. Žáci provádí aktivaci membrán anodového a katodového prostoru. Připraví elektrody a provedou vlastní elektrolýzu. Měří závislosti proudové hustoty na napětí s katalyzátorem a bez něj.</p>
Stáhnout Katalýza - Charakterizace zeolitového katalyzátoruZobrazit/skrýt anotaci
JVU
Masarykova střední škola chemická, Praha 1, Křemencova 1228-44-M/01Hlavní město PrahaOdborná praxeECVET, jednotky výsledků učení ECVET
Jednotka výsledků učení je určena pro žáky 3. ročníku, kteří mají znalosti z chemické kinetiky.
Otevřít KaruselováníZobrazit/skrýt anotaci
UM
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-56-H/01, 23-51-E/01, 23-41-M/01Ústecký krajOdborný výcvik, Odborná praxevelké firmy, malé a střední firmy
Videoukázka karuselování ze série prezentací obrábění. Zpracoval: Karel Špaček.
Stáhnout Karosář (23-55-H/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Centrum odborné přípravy technické Kroměříž23-55-H/02Zlínský krajOdborný výcvik, Závěrečná zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy - Centra odborné přípravy technické Kroměříž ve spolupráci s Autoeden Zedník. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Žák si během odborného výcviku osvojuje a rozvíjí tyto konkrétní odborné kompetence: získává potřebné informace z technické dokumentace, zhotovuje potřebné dílenské náčrty částí karoserií a skříní, vypočítává rozměry dílů, spotřebu materiálu pro jejich výrobu, rozlišuje druhy materiálů, rozměřuje a orýsovává plechy, stanovuje rozvinuté tvary součástí, ručně zpracovává jemné plechy a profily, volí a používá k tomu nástroje, nářadí, ruční mechanizované nářadí, měřidla, seřizuje a obsluhuje základní druhy klempířských strojů. Při nové závěrečné zkoušce má forma na starosti materiálně technické zabezpečení zkoušky, včetně technologického vybavení. Členem komise je i pracovník z firmy, jenž byl vyučen v oboru a žáka dlouhodobě připravoval na závěrečnou zkoušku.
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik, Nábor žáků, Závěrečná zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Jak připravit žáky na reálné pracovní prostředí. Návrh metodiky odborného výcviku.Zobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ66-51-H/01Celorepubliková působnostOdborný výcvikmetodický inspiromat, odborný výcvik, metodické publikace a učební materiály
<p>Publikace je zaměřena na profesní přípravu žáků oborů vzdělání skupiny 66 Obchod, kategorie dosaženého vzdělání H. Principy a metody obsažené v publikaci jsou demonstrovány na oboru vzdělání 66-51-H/01 Prodavač. Je určena učitelům odborných předmětů a učitelům odborného výcviku. Některé části mohou využít i zástupci zaměstnavatelů, kteří mají na starosti komunikaci se školami nebo přímo výuku žáků (instruktoři), nicméně publikace cílí primárně na školy. Záměrem publikace je představit návody a příklady efektivního plánování, přípravy, realizace a hodnocení odborného výcviku, a tím dosáhnout lepší připravenosti absolventů na vstup do reálného pracovního prostředí. Autoři: Ing. Lydia Čistá, Mgr. Mojmír Novotný. Publikace je součástí edice Metodický inspiromat.</p>
Stáhnout Integrované obvodyZobrazit/skrýt anotaci
UM
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška26-41-L/01Královéhradecký krajOdborný výcvik, Odborná praxevelké firmy, malé a střední firmy
Materiál na téma Integrované obvody. Zpracoval: Petr Voborník.
Stáhnout Instruktor 2015Zobrazit/skrýt anotaci
MP
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostOdborný výcvikvelké firmy, malé a střední firmy, standardy odborného výcviku
V rámci projektu Pospolu byla v prosinci 2014 vyhlášena Cena Pospolu pro instruktora ve firmě, a to ve dvou kategoriích – v kategorii 1 pro firmy a školy zapojené do projektu Pospolu a v kategorii 2 pro firmy a školy mimo něj. Dohromady se sešlo 21 nominací na tuto cenu. Zaslané příběhy nominovaných instruktorů a jejich hodnocení žáky a zástupci firem a škol najdete v publikaci Instruktor 2015, jenž vyšla u příležitosti závěrečné konference Pospolu (14. května 2015 v Praze) a je součástí zapojení se Pospolu do kampaně Roku průmyslu a technického vzdělávání. Jedná se o ocenění nikoliv finanční, ale především o společenské uznání, vyjádření úcty, obdivu a poděkování všem nominovaným instruktorům za to, že dělají dobrou, smysluplnou a společensky významnou práci. Autorský kolektiv: Taťána Vencovská, Martina Kaňáková, Lenka Bečvářová Editace a redakce: Lucie Šnajdrová, Lenka Bečvářová, Pavla Kudělková Grafický návrh obálky a zlom: Michaela Houdková Jazyková korektura: Petra Tonhauserová Fotografie na titulní straně byly pořízeny v prostorách firmy AUTO JAROV, spol. s r. o. Vydal Národní ústav pro vzdělávání Praha 2015 ISBN 978-80-7481-095-4