Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 7
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Uměleckořemeslné zprac. kamene a keramiky (82-51-L/04) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola, Horní Bříza, U Klubu 30282-51-L/04Plzeňský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy Horní Bříza ve spolupráci s firmou LASSELSBERGER, s.r.o. Horní Bříza. Stav informací je platný ke dni 2.7.2014. Odborná praxe probíhá v laboratoři (zkušebně) a v provozních pracovištích firmy LASSELSBERGER, s. r. o., v Horní Bříze. Podle ŠVP vykonávají žáci odbornou praxi v rozsahu 4 týdnů (3 týdny ve 3. ročníku, 1 týden ve 4. ročníku studia), pracovní doba žáků při výuce odborné praxe činí 7 vyučovacích hodin denně. Materiálně technické zabezpečení je plně v kompetenci firmy LASSELSBERGER, s. r. o. Firma žákům přiděluje školitele (instruktora), zpravidla kvalifikovaného a zkušeného odborníka. Dohled nad obsahem, organizací a průběhem odborné praxe zajišťuje vedoucí učitelka odborného výcviku SŠ.
Otevřít Příklad dobré praxe - Koordinační řízení odborného vzdělávání, Horní BřízaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola, Horní Bříza, U Klubu 30282-51-L/04, 82-41-M/12Plzeňský krajcechy, členství školy, prognózy trhu práce, Silikátový svaz
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje koordinační řízení odborného vzdělávání. To znamená: - ustavení koordinační/poradní platformy pro odborné vzdělávání na národní úrovni; - podporu fungování krajských koordinačních/poradních platforem s využitím stávajících struktur a ve vazbě na tvorbu RAP (regionální akční plány) a KAP (krajské akční plány) zaměřené na rozvoj vzdělávání v regionu; - začlenění sektorového principu do koordinačního systému na národní i krajské úrovni (sektorové rady, sektorové dohody, pakty zaměstnanosti). Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola funguje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém predikcí potřeb trhu práce, Horní BřízaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola, Horní Bříza, U Klubu 30282-51-L/04, 82-41-M/12Plzeňský krajprognózy trhu práce, Silikátový svaz
Projekt Pospolu doporučuje vytvoření systému predikcí potřeb trhu práce, které na celostátní i regionální úrovni mohou poukázat na trendy v potřebách zaměstnavatelů a tím dát dobrý základ pro strukturu podporovaných oborů vzdělání otevíraných na školách. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola funguje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Kvantitativní rozšíření odborného výcvikuZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola stavební Jihlava82-51-H/02VysočinaOdborný výcvikposílení odborného výcviku, souvislé bloky odborného výcviku, školní mini firmy
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zařadit alespoň 12 týdnů odborného výcviku (OV) v reálném nebo modelovém pracovním prostředí, umožnit souvislejší bloky OV ve firmách a souvislé období OV ve 2. pol. 3. ročníku oborů vzdělání v kategorii dosaženého vzdělání H a oborů vzdělání v kategorii dosaženého vzdělání L0; konkrétní délku praktického vyučování řešit vždy dle oborových specifik v RVP. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Posílení kariérového poradenství na ZŠ a SŠ, JihlavaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola stavební Jihlava82-51-H/02Vysočina
Projekt Pospolu doporučuje posílení kariérového poradenství. To znamená: - metodicky a finančně podpořit kvalitu kariérového vzdělávání žáků na ZŠ i SŠ, jeho koordinaci se službami kariérového poradenství, a to vše ve spolupráci se zaměstnavateli; - podpořit pozici kariérového poradce ve škole – implementací konceptu školního poradenského pracoviště (ŠPP), kde některé činnosti výchovného poradce přebírá školní psycholog nebo speciální pedagog, vyřešit finanční podporu ŠPP a zajistit odpovídající kvalifikovanost kariérového poradce (např. PK NSK Kariérový poradce); - podpořit integrovaný systém kariérové poradenství, do kterého jsou zapojeny subjekty ze sféry vzdělávání a zaměstnanosti, na národní, regionální úrovni, podpořit koordinaci školních a školských poradenských služeb v oblasti kariérového poradenství. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedenými doporučeními. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Umělecký kovář a záměčník (82-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola stavební Pardubice82-51-H/01Pardubický krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy stavební Pardubice ve spolupráci s firmou František A. Bečka, Umělecká kovárna Česká Třebová. Stav informací je platný ke dni 27.6 2014. Odborný výcvik ve firmě obvykle absolvuje pouze 1 žák z 3. ročníku, výjimečně z 2. ročníku. Žáka převezme instruktor a zodpovídá za jeho výuku. V tomto případě je instruktorem majitel firmy. Žák vykonává adekvátně ke svému věku a vzdělání pod dohledem instruktora činnosti odpovídající příslušné pozici zaměstnance. Firma poskytuje k výcviku žákům své technologické vybavení. Žák si tak během vzdělávání osvojí používání většího sortimentu nářadí, pomůcek a zařízení používaných v oboru. Velkou motivací pro žáky je finanční ohodnocení žáků za produktivní činnost. Vedoucí učitel odborného výcviku zajíždí do firmy kontrolovat dodržování dohodnutého plánu odborného výcviku (dle předaného ŠVP) a průběžně konzultuje s instruktorem případné korekce výuky ve firmě a jiné záležitosti související s činností žáka ve firmě.
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, Uherské HradištěZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.82-51-H/01Zlínský krajOdborný výcvik, Odborná praxe
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.