Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 3
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, Uherské HradištěZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.75-41-E/01Zlínský krajOdborný výcvik, Odborná praxe
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Sociální činnost (75-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola prof. Zdeňka Matějčka, Ostrava-Poruba, 17. listopadu 1123, příspěvková organizace75-41-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe, Stáže učitelů, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Využití odborníků z praxe, Volnočasové aktivity
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy prof. Zdeňka Matějčka Ostrava Poruba ve spolupráci s organizacemi Čtyřlístek – centrum pro osoby se zdravotním postižením Ostrava a DOGMA, sdružení pro soužití člověka se psem a zvířaty ve společnosti, Hrabyně. Stav informací je platný ke dni 14.3.2014. Odborná praxe je realizována v prostorách zařízení ambulantních, pobytových nebo terénních sociálních služeb. Žáci jsou zařazeni na pozici pracovníka v sociálních službách a každý žák zodpovídá za přidělenou pracovní činnost podle typu zařízení a klientů. Dalšího vzdělávání učitelů se účastní jeden až dva učitelé odborných předmětů. V prvním pololetí školního roku probíhá jednodenní exkurze v zařízení sociálních služeb a vedoucí zařízení při exkurzi navrhuje několik možných témat pro stáž. Náboru nových žáků se účastní sdružení DOGMA, které na dni otevřených dveří prezentuje svou činnost. Sdružení předvádí účastníkům ukázku canisterapie pro seniory a děti se zdravotním postižením a znevýhodněním, poskytuje informace o své činnosti a nabízí další propagační materiály o této sociální službě. Součástí profilové maturitní zkoušky pro obor 75-41-M/01 Sociální činnost je praktická zkouška. Praktická zkouška je pojata formou praktického řešení modelového komplexního příkladu sociální situace. Odborníci z praxe ze zařízení Čtyřlístek společně s učiteli školy připraví pro učební praxi exkurzi s výukou v zařízení Čtyřlístek. Odborníci seznámí žáky s posláním centra, sociálními službami, které zařízení poskytuje a nakonec proběhne ukázka poskytování sociálně aktivizační služby pro klienty centra. Mezi volnočasové aktivity organizované školou patří kroužky boccia a florbalu pořádané ve spolupráci se zařízením Čtyřlístek.
Stáhnout Sociální činnost (75-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště a Střední odborná škola SČMSD, Znojmo, s. r. o.75-41-M/01Jihomoravský krajOdborná praxe, Profilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška, propojení školy a firmy
Případová studie popisuje zkušenosti SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo s Domovem pro seniory (Centrum sociálních služeb Znojmo) při zajištění odborné praxe. Dále popisuje záměr spolupráce školy a téhož sociálního partnera pro školní rok 2015/2016 při zajištění profilové části maturitní zkoušky.