Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 8
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Kuchař-číšník (65-51/H01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Beroun - Hlinky, Okružní 140465-51-H/01Středočeský krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti SOŠ a SOU Beroun - Hlinky s hotelem Grand Beroun, Hotelem Koruna Karlštejn, hotelem Na Ostrově Beroun, restaurací Na ranči Hořovice a hotelem Zelený strom Hořovice. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>
Stáhnout Cestovní ruch (65-42-M/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Beroun - Hlinky, Okružní 140465-42-M/02Středočeský krajOdborná praxe, Profilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy a středního odborného učiliště Beroun - Hlinky a firem Best Western Hotel Grand, hotel Parkán a apartmánový dům Puk. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe. Také popisuje záměr spolupráce Střední odborné školy a středního odborného učiliště Beroun - Hlinky a cestovní agentury JK Travel pro školní rok 2015/2016. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe a profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Hotelnictví (65-42-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborné učiliště a Střední odborná škola SČMSD, Znojmo, s. r. o.65-42-M/01Jihomoravský krajOdborná praxe, Profilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška, využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo s Hotelem Lahofer při zajištění odborné praxe. Dále popisuje záměr spolupráce školy a téhož sociálního partnera pro školní rok 2015/2016 při zajištění profilové části maturitní zkoušky.
Stáhnout Cestovní ruch (65-42-M/02) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s. r. o.65-42-M/02Moravskoslezský krajOdborná praxe, Profilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, ve spolupráci s Park golf klub Ostrava. Stav informací je platný ke dni 3.11.2014. Cílem odborné praxe v golfovém resortu je osvojení si základních komunikačních dovedností a postupů v týmové práci, posílení komunikačních dovedností k zákazníkovi a v neposlední řadě získání odborných znalostí o chodu golfového klubu. Profilová část maturitní zkoušky v herní a golfové způsobilosti je volitelná. V první části je žák povinen před komisí obhájit svou seminární práci v rozsahu 10 stran na téma fiktivní golfový zájezd. Zde je oponentem zaměstnanec klubu a zároveň zkušený provozovatel golfových zájezdů. Druhá část praktické maturitní zkoušky se odehrává v prostorách golfového klubu (test teoretických znalostí golfových pravidel) a následně na golfovém hřišti (hrou na určitém počtu jamek, na každé z nich je žák povinen zahrát limitovaný počet ran). Přítomná komise je ve složení: zástupkyně školy pro odborný výcvik, zaměstnanec klubu a golfový trenér.
Stáhnout Kuchař-číšník (65-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s. r. o.65-51-H/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, ve spolupráci s Clarion Kongress Hotelem Ostrava. Stav informací je platný ke dni 3.11.2014. Cílem odborného výcviku na pracovišti je vést žáky oboru kuchař-číšník k naplňování činností daných oborem, a to vše v podmínkách reálného prostředí. Cílem je také naučit žáky pracovat v běžném pracovním kolektivu, samostatnému plnění zadaných úkolů a převzetí zodpovědnosti za dané úkony. Praxe v tomto vysoce prestižním prostředí má žáky přimět k vytříbenému jednání s klienty hotelu, stejně jako k personálu hotelu. Žáci zde praktikují na úseku technologie přípravy pokrmů a na úseku obsluhy v restauraci. Cílem odborného výcviku je seznámit žáky se všemi úseky hotelu, jejich provozem.</p>
Stáhnout Gastronomie (65-41-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola společného stravování, Ostrava - Hrabůvka, příspěvková organizace65-41-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik, Odborná praxe, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy společného stravování, Ostrava-Hrabůvka ve spolupráci s Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava, Vitana, a. s. a Montycon gastro, s. r. o.. Stav informací je platný ke dni 4.4.2014. Odborný výcvik je na pracovištích firmy realizován formou skupinové výuky. Na pracovišti jsou 2 smíšené skupiny žáků 1. – 4. ročníku, vedené učiteli odborného výcviku. Kromě učitelů odborného výcviku je na pracovišti celkem 9 instruktorů odborného výcviku, kteří jsou zaměstnanci hotelu. Žáci se v průběhu odborného výcviku učí pod dohledem učitelů odborného výcviku obsluhovat technologická zařízení. Náborovou aktivitou pořádanou školou ve spolupráci s firmou je soutěž „O čokoládovou vařečku“. Úkolem soutěžících je připravit tři porce teplého pokrmu s přílohou ve stanoveném časovém limitu. Soutěž je veřejně přístupná spolužákům soutěžících, rodičům i široké veřejnosti. Odborníci z praxe připravují pro vyučující odborných předmětů prezentační a instruktážní akce, které mohou být určeny i žákům. Prezentačních a instruktážních akcí se zúčastňují zpravidla 1–2 odborníci z praxe. Odborníci z firmy přímo vedou instruktáže pro pedagogické pracovníky a žáky a také spolupracují v rámci laboratorních cvičení.
Otevřít Příklad dobré praxe - Posílení kariérového poradenství na ZŠ a SŠ, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická, Praha 4, Zelený pruh 129465-51-E/01Hlavní město Prahanábor žáků, polytechnická výuka na ZŠ
Projekt Pospolu doporučuje posílení kariérového poradenství. To znamená: - metodicky a finančně podpořit kvalitu kariérového vzdělávání žáků na ZŠ i SŠ, jeho koordinaci se službami kariérového poradenství, a to vše ve spolupráci se zaměstnavateli; - podpořit pozici kariérového poradce ve škole – implementací konceptu školního poradenského pracoviště (ŠPP), kde některé činnosti výchovného poradce přebírá školní psycholog nebo speciální pedagog, vyřešit finanční podporu ŠPP a zajistit odpovídající kvalifikovanost kariérového poradce (např. PK NSK Kariérový poradce); - podpořit integrovaný systém kariérové poradenství, do kterého jsou zapojeny subjekty ze sféry vzdělávání a zaměstnanosti, na národní, regionální úrovni, podpořit koordinaci školních a školských poradenských služeb v oblasti kariérového poradenství. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedenými doporučeními. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická, Praha 4, Zelený pruh 129465-51-E/01Hlavní město Prahanadpředmětové projekty, polygony odborného výcviku, společná výuka ve více ročnících, výuka napříč ročníky ve výukových projektech
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje umožnit přijímání žáků do 1. ročníku odborného vzdělávání stejné kategorie dosaženého vzdělání, koncipovaného společně pro více současných oborů vzdělání, podpořit fungování multioborových tříd, umožnit stupňovité ukončování vzdělávání v oborech vzdělání kategorie dosaženého vzdělání H a L0, kde budou existovat odpovídající obory vzdělání, umožnit absolventům oborů kategorie L0 získat výuční list ve svém oboru (EQF4). Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.