Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 5
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední zemědělská škola, Rakovník, Pražská 122241-41-M/01Středočeský krajOdborná praxe, Stáže učitelů, Nábor žáků, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední zemědělské školy Rakovník ve spolupráci se Zemědělským družstvem Lašovice. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborné praxe v reálném pracovním prostředí je poznat podmínky pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Na krátkodobých stážích učitelů, odborných konzultacích učitelé získají možnost seznámit se s nově užívaným pracovním postupem a novou mechanizací nebo získají informace o využití moderních technologií pěstování rostlin. Každý učitel zpracoval krátkou prezentaci zaměřenou na jím vyučovaný předmět. Při náboru nových žáků se firma podílí na přípravě Dne otevřených dveří a na soutěžích pro žáky základních škol. Odborníci z praxe konzultují možnosti školy a podniku na akcích pro učitele, přímo na výuce se nepodílí. Hlavní témata jsou: příprava půdy, setí a sázení, sklizeň polních plodin, posklizňová úprava, údržba a seřízení zemědělské mechanizace, organizace práce v zemědělském podniku. Těmto tématům odpovídají získané kompetence.
Stáhnout Agropodnikání (41-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm41-41-M/01Zlínský krajOdborná praxe, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy zemědělské a přírodovědné Rožnov pod Radhoštěm, ve spolupráci s Biofarmou Horutovi. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Praktická výuka odborné praxe je zaměřena zejména na odborná témata zaměřená na vlastní chov mléčných plemen skotu, získávání mléka a následné zpracování mléka jako významného produktu chovu zvířat. Žáci dále mají možnost proniknout do chodu malé rodinné zemědělské farmy a organizace prací v prostředí, kde není klasický vztah zaměstnanec ‒ nadřízený pracovník, a z toho vyplývajících odlišností vztahu k vlastnímu hospodářství. Odborníci z provozu si po domluvě s vyučujícím připraví přednášku, většinou doplněnou PP prezentací, na základě vlastních poznatků a zkušeností, podle kterých řídí zemědělský provoz. Informace, které podávají, vyplývají z provozně ověřených faktů a dochází tedy někdy k úpravě běžně zavedených pravidel chovu zvířat. V tom je originalita a cennost těchto informací, že provoz někdy ukazuje nutnost změny vyučované teorie chovu zvířat. Také zavádění nejmodernějších poznatků do provozu je vlastně ověřováno běžným provozem.
Stáhnout Opravář zemědělských strojů (41-55-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická a řemeslná, Nový Bydžov, Dr. M. Tyrše 11241-55-H/01Jihomoravský krajZávěrečná zkouškazávěrečná zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy technické a řemeslné Nový Bydžov s firmou AGRO SLATINY a.s. a firmou DS Agro Libštát s.r.o.. Pojednává o spolupráci při zajištění praktické závěrečné zkoušky.</p>
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, Uherské HradištěZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.41-52-E/01Zlínský krajOdborný výcvik, Odborná praxe
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Zemědělec - farmář (41-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm41-51-H/01Zlínský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Střední škola zemědělské a přírodovědné, Rožnov pod Radhoštěm ve spolupráci s Valašským ZOD Zašová. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s pravidly chovu všech kategorií skotu v souvislosti s ověřením teoretických znalostí získaných ve výuce. Také pochopit vztahy na pracovišti ke spolupracovníkům, nadřízeným a nutnost samostatnosti a zodpovědnosti ke svěřené práci. Žáci 1.‒3. ročníku pod dohledem provádí veškeré základní práce související s chovem skotu všech kategorií. Krmení, ošetřování, získávání mléka, asistence veterinárnímu lékaři, označování zvířat atd. Podílí se na úpravě pracovního a chovatelského prostředí.