Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 33
1 2 3 4 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Strojírenství (23-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Bruntál, příspěvková organizace23-41-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe, Stáže učitelů, Využití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy a Obchodní akademie Bruntál ve spolupráci s BRANO a. s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cílem odborného vzdělávání učitelů ve firmě je zvyšování odborných kompetencí učitelů odborného výcviku a učitelů odborných předmětů formou exkurze a stáže v provozu, seznámení s novými technologiemi a pracovními postupy, nebo samotným stínováním odborníka z firmy. Další vzdělávání učitelů odborného výcviku vede ke zvýšení povědomí o nových trendech v technologiích užívaných ve výrobní praxi se zaměřením na automobilový průmysl. Ověření teoretických znalostí a obsahu učiva v oboru strojírenství s praxí v reálném pracovním prostředí.</p>
Stáhnout Strojírenství (23-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Bruntál, příspěvková organizace23-41-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe, Profilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy a Obchodní akademie, Bruntál s firmami Erdrich Umformtechnik s. r. o a MetalPlast Lipník n. B. a.s. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe. Popisuje také záměr spolupráce Střední průmyslové školy a Obchodní akademie, Bruntál a firmy Alfa Plastik, a.s pro školní rok 2015/2016. Pojednává o spolupráci při zajištění profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Strojírenství (23-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední průmyslová škola Ostrov23-41-M/01Karlovarský krajOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední průmyslové školy Ostrov a firmy Witte Nejdek, spol. s r. o. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Strojírenství (23-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-41-M/01Ústecký krajOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti VOŠ a SŠ Varnsdorf a firmy TOS Varnsdorf a.s. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Mechanik strojů a zařízení (23-44-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA23-44-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik, Stáže učitelů, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti VÍTKOVICKÉ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÉ ŠKOLY ve spolupráci s VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a.s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cíle odborného výcviku vycházejí z cílů jeho třetí etapy realizované ve třetím a čtvrtém ročníku, kdy se vědomosti a dovednosti žáků orientují konkrétním směrem do oblasti zámečnických prací strojírenské výroby, což představuje první fázi profesní specializace. Obsah teoretických odborných předmětů a odborný výcvik je v této etapě směřován, s ohledem na zájmy žáků a potřeby zaměstnavatelů. Cílem vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů je seznámit je s novými technologiemi a pracovními postupy v technologických oblastech výroby ocelových konstrukcí a energetického strojírenství. Odborník z praxe se zapojuje do přípravy a realizace exkurzí zaměřených na nové trendy ve strojírenské výrobě. Žáci po ukončení hodnotí exkurzi s UOV ve smyslu pochopení probírané problematiky s případnými dotazy, které se mohou objasnit při následné exkurzi do provozu.
Otevřít Příklad dobré praxe - Systém zajišťování kvality odborného výcviku/odborné praxe, Uherské HradištěZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola MESIT, o. p. s.23-44-L/01, 23-56-H/01, 23-43-L/51, 23-51-E/01, 23-51-H/01Zlínský krajOdborný výcvik, Odborná praxe
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje zaměřit se na podporu systému zajišťování kvality odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) nejen ve firmách. To znamená vyžadovat od škol přípravu konkrétních plánů spolupráce se sociálními partnery formou dodatku ke školnímu vzdělávacímu programu (ŠVP), stanovit povinné náležitosti dokumentace pro hodnocení výsledků žáků v OV/OP na bázi kompetencí (včetně portfolia kompetencí, firemních dokladů, dokladů ECVET pro národní mobilitu a EUROPASS dodatků), podpořit vznik vzorových formulářů, zajistit kvalitu firemních pracovišť. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola automobilní a technická, České Budějovice, Skuherského 323-45-L/01Jihočeský krajOdborný výcvik, Odborná praxe, Profilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy automobilní a technické, ve spolupráci s firmou Robert Bosch, spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření teoretických znalostí daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Žáci vykonávají komplexní činnosti podle pokynů MOV, žáci pracují pokud možno samostatně. Příklady činností: frézovaní rovinných a tvarových ploch, soustružení válcových a kuželových ploch, vrtání, řezání závitů, sestavování elektrických zařízení dle schématu, sestavování elektropneumatických zapojení a práce se senzory. Cílem odborné praxe je poznat podmínky reálného pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Žáci se během odborné praxe navštěvují výrobní oddělení, kde pomáhají opravovat a seřizovat výrobní stroje. Využívají zde své teoretické znalosti ze školy, které doplňují novými poznatky z praxe. Maturitní zkouška má za cíl ověřit veškeré znalosti žáků, které se během OV naučili. Proto se MZ skládá z vytvoření CNC programu a následné obrobení součásti, z elektropneumatiky a PLC, ze senzoriky a elektroniky.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška23-45-L/01Královéhradecký krajOdborný výcvik, Stáže učitelů, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Využití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Střední školy &ndash; Podorlického vzdělávacího centra, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Další vzdělávání učitelů probíhá stáží ve firmě pro posílení odborné kompetence, které si i učitelé osvojí a rozvíjí a vztahují se k učivu vyučovaných předmětů a oborů. Vzdělávání je realizováno dle smlouvy podle potřeby organizace a to zejména pokud jde o novou techniku, která není zpracována v učivu školy. Firma nabízí škole nové možnosti praktického vzdělávání. Nové poznatky se dále procvičují na cvičném CNC umístěném ve škole. Nábor žáků probíhá několika možnými formami: Dny otevřených dveří školy a firmy &ndash; zde návštěvníci obdrží reklamní předměty a uvidí výstavky výrobků žáků. Prezentační výstavy na burzách škol &ndash; probíhají v okresních městech v zařízeních tělocvičny nebo kulturního domu, i zde se účastníci setkají s ukázkami činností žáků. Pří náboru nových žáků škola kooperuje s firmou rozličnými formami spolupráce.</p>
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední odborná škola strojní a elektrotechnická, Velešín, U Hřiště 52723-45-L/01Jihočeský krajOdborný výcvik, Odborná praxe, Profilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Střední odborné školy strojní a elektrotechnické Velešín, ve spolupráci s firmou Robert Bosch, spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Pří odborném výcviku žáci vykonávají komplexní činnosti podle pokynů mistrů odborného výcviku, žáci pracují pokud možno samostatně. Příklady činností: frézovaní rovinných a tvarových ploch, soustružení válcových a kuželových ploch, vrtání, řezání závitů, sestavování elektrických zařízení dle schématu, sestavování elektropneumatických zapojení a práce se senzory. V průběhu odborné praxe mají žáci poznat podmínky reálného pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Maturitní zkouška má za cíl ověřit veškeré znalosti žáků, které se během OV naučili. Proto se MZ skládá z vytvoření CNC programu a následné obrobení součásti, z elektropneumatiky a PLC, ze senzoriky a elektroniky.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01Ústecký krajOdborný výcvik, Stáže učitelů, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy a Střední školy Varnsdorf, ve spolupráci s firmou TOS Varnsdorf. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem stáže učitelů ve firmě je seznámení se s novými technologiemi a pracovními postupy ve firmě TOS Varnsdorf. Učitelé si vyzkouší práci, programování, výrobu na nových CNC strojích používaných ve firmě. Učitel OV absolvuje stáž ve firmě v délce 1 týdne. V této době se seznámí s technologiemi obrábění a novinkami v této oblasti, zdokonalí se v tvorbě CNC programů na konkrétní výrobek, jehož výroby se též účastní.