Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 33
1 2 3 4 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola automobilní a technická, České Budějovice, Skuherského 323-45-L/01Jihočeský krajOdborný výcvik, Odborná praxe, Profilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy automobilní a technické, ve spolupráci s firmou Robert Bosch, spol. s r.o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku je ověření teoretických znalostí daného oboru v praxi se zaměřením na budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě. Žáci vykonávají komplexní činnosti podle pokynů MOV, žáci pracují pokud možno samostatně. Příklady činností: frézovaní rovinných a tvarových ploch, soustružení válcových a kuželových ploch, vrtání, řezání závitů, sestavování elektrických zařízení dle schématu, sestavování elektropneumatických zapojení a práce se senzory. Cílem odborné praxe je poznat podmínky reálného pracoviště, zapojit se do pracovního kolektivu, samostatně vykonávat zadané pracovní činnosti a převzít za tuto práci odpovědnost, rozvíjet orientaci v pracovně právních vztazích. Žáci se během odborné praxe navštěvují výrobní oddělení, kde pomáhají opravovat a seřizovat výrobní stroje. Využívají zde své teoretické znalosti ze školy, které doplňují novými poznatky z praxe. Maturitní zkouška má za cíl ověřit veškeré znalosti žáků, které se během OV naučili. Proto se MZ skládá z vytvoření CNC programu a následné obrobení součásti, z elektropneumatiky a PLC, ze senzoriky a elektroniky.
Stáhnout Nástrojař (23-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola automobilní a technická, České Budějovice, Skuherského 323-52-H/01Jihočeský krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti VOŠ, SPŠ automobilní a technické České Budějovice, ve spolupráci s firmou MOTOR JIKOV Group a.s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je rychlejší zařazení absolventů do pracovního procesu ve firmě. Žáci jsou zařazení do pracovních kolektivů a dle svých schopností pracují i na produktivní práci. Podílí se na výrobě a údržbě forem pro tlakové odlévání.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01Ústecký krajOdborný výcvik, Stáže učitelů, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy a Střední školy Varnsdorf, ve spolupráci s firmou TOS Varnsdorf. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem stáže učitelů ve firmě je seznámení se s novými technologiemi a pracovními postupy ve firmě TOS Varnsdorf. Učitelé si vyzkouší práci, programování, výrobu na nových CNC strojích používaných ve firmě. Učitel OV absolvuje stáž ve firmě v délce 1 týdne. V této době se seznámí s technologiemi obrábění a novinkami v této oblasti, zdokonalí se v tvorbě CNC programů na konkrétní výrobek, jehož výroby se též účastní.
Stáhnout Mechanik seřizovač (23-45-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-45-L/01Ústecký krajOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti VOŠ a SŠ Varnsdorf a firmy TOS Varnsdorf a.s. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Strojírenství (23-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace23-41-M/01Ústecký krajOdborná praxeodborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti VOŠ a SŠ Varnsdorf a firmy TOS Varnsdorf a.s. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe.</p>
Stáhnout Strojní mechanik (23-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Vyšší odborná škola a Střední škola technická Česká Třebová23-51-H/01Pardubický krajOdborný výcvik
Případová studie popisuje zkušenosti Vyšší odborné školy a Střední školy technické Česká Třebová ve spolupráci s firmou CZ LOKO, a. s. Stav informací je platný ke dni 21.3.2014. Odborný výcvik v reálném pracovním prostředí výrobního podniku CZ LOKO, a. s., umožňuje žákům seznámit se s pracovními postupy a technologiemi při výrobě, modernizaci a opravách kolejových vozidel, které nelze realizovat ve školních dílnách. Žáci mají možnost ověřit si teoretické znalosti získané v odborných strojírenských předmětech a rozšířit své praktické dovednosti získané ve školních dílnách. Praxe žáků ve výrobním provozu vytváří podmínky k upevňování vztahu k práci a odpovědnosti a zkracuje adaptační proces po nástupu do zaměstnání. Firma podle svých personálních potřeb nabízí budoucí zaměstnání žákům, kteří se v odborném výcviku osvědčili. Společnost CZ LOKO zaměstnává velký počet absolventů oboru strojní mechanik.
Stáhnout Mechanik strojů a zařízení (23-44-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA23-44-L/01Moravskoslezský krajOdborný výcvik, Stáže učitelů, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti VÍTKOVICKÉ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÉ ŠKOLY ve spolupráci s VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a.s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Cíle odborného výcviku vycházejí z cílů jeho třetí etapy realizované ve třetím a čtvrtém ročníku, kdy se vědomosti a dovednosti žáků orientují konkrétním směrem do oblasti zámečnických prací strojírenské výroby, což představuje první fázi profesní specializace. Obsah teoretických odborných předmětů a odborný výcvik je v této etapě směřován, s ohledem na zájmy žáků a potřeby zaměstnavatelů. Cílem vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů je seznámit je s novými technologiemi a pracovními postupy v technologických oblastech výroby ocelových konstrukcí a energetického strojírenství. Odborník z praxe se zapojuje do přípravy a realizace exkurzí zaměřených na nové trendy ve strojírenské výrobě. Žáci po ukončení hodnotí exkurzi s UOV ve smyslu pochopení probírané problematiky s případnými dotazy, které se mohou objasnit při následné exkurzi do provozu.
Stáhnout Nástrojař (23-52-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
ŠKODA AUTO a. s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod23-52-H/01Středočeský krajOdborný výcvik, Stáže učitelů
Případová studie popisuje zkušenosti Středního odborného učiliště strojírenského Mladá Boleslav, ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je příprava žáků na výkon na pracovní pozice nástrojař, minimální doba adaptace při nástupu do zaměstnání, výchova kvalifikovaných zaměstnanců dle potřeb firmy. Na odborném výcviku provádí žáci stejné činnosti jako zaměstnanci, v souladu s požadavky ŠVP. Cílem dalšího vzdělávání učitelů je zvyšování odborných kompetencí učitelů odborného výcviku a učitelů odborných předmětů. Stáží se účastní 3 učitelé odborného výcviku a 3 učitelé teoretických předmětů, kteří absolvují 3 denní stáž v nářaďovně firmy.
Otevřít Příklad dobré praxe - Posílení kariérového poradenství na ZŠ a SŠ, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická, Praha 4, Zelený pruh 129423-68-H/01, 23-43-L/51, 23-51-E/01, 23-51-H/01, 23-65-H/01Hlavní město Prahanábor žáků, polytechnická výuka na ZŠ
Projekt Pospolu doporučuje posílení kariérového poradenství. To znamená: - metodicky a finančně podpořit kvalitu kariérového vzdělávání žáků na ZŠ i SŠ, jeho koordinaci se službami kariérového poradenství, a to vše ve spolupráci se zaměstnavateli; - podpořit pozici kariérového poradce ve škole – implementací konceptu školního poradenského pracoviště (ŠPP), kde některé činnosti výchovného poradce přebírá školní psycholog nebo speciální pedagog, vyřešit finanční podporu ŠPP a zajistit odpovídající kvalifikovanost kariérového poradce (např. PK NSK Kariérový poradce); - podpořit integrovaný systém kariérové poradenství, do kterého jsou zapojeny subjekty ze sféry vzdělávání a zaměstnanosti, na národní, regionální úrovni, podpořit koordinaci školních a školských poradenských služeb v oblasti kariérového poradenství. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedenými doporučeními. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Otevřít Příklad dobré praxe - Zajištění lepší prostupnosti systému, PrahaZobrazit/skrýt anotaci
PS
Střední škola technická, Praha 4, Zelený pruh 129423-68-H/01, 23-43-L/51, 23-51-E/01, 23-51-H/01, 23-65-H/01Hlavní město Prahanadpředmětové projekty, polygony odborného výcviku, společná výuka ve více ročnících, výuka napříč ročníky ve výukových projektech
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje umožnit přijímání žáků do 1. ročníku odborného vzdělávání stejné kategorie dosaženého vzdělání, koncipovaného společně pro více současných oborů vzdělání, podpořit fungování multioborových tříd, umožnit stupňovité ukončování vzdělávání v oborech vzdělání kategorie dosaženého vzdělání H a L0, kde budou existovat odpovídající obory vzdělání, umožnit absolventům oborů kategorie L0 získat výuční list ve svém oboru (EQF4). Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem se konkrétní škola realizuje v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.