Titulka » Titulní strana Pospolu » Výstupy projektu

Přehled výstupů

Skupina oborůOborKrajTypFormaAutorTagy
Zrušit filtr
Nalezeno: 124
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Název materiáluAnotace AutorOborKrajFormaTagy
Seřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupněSeřadit vzestupně Seřadit sestupně
Stáhnout Informační technologie (18-20-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
DELTA - Střední škola informatiky a ekonomie, Základní škola a Mateřská škola, s. r. o.18-20-M/01Pardubický krajOdborná praxe, Profilová maturitní zkouškaodborná praxe, profilová maturitní zkouška, propojení školy a firmy
Případová studie popisuje zkušenosti DELTA – Střední školy informatiky a ekonomie se studentskou firmou eDELTA, firmou eBRÁNA a odborníkem z praxe Bc. Adamem Poletem. Pojednává o spolupráci při zajištění odborné praxe a profilové části maturitní zkoušky.
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Gymnázium a Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Frenštát pod Radhoštěm, příspěvková organizace26-41-M/01Moravskoslezský krajOdborná praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Gymnázia a Střední průmyslové školy elektrotechniky a informatiky Frenštát pod Radhoštěm, ve spolupráci s Continental Automotive Czech Republic s. r. o. Stav informací je platný ke dni 14.5.2015. Žáci se během odborné praxe seznámí s většinou výrobních provozů firmy. Získají poznatky z výroby elektronických součástek a účastní se zejména procesu vstupní a výstupní kontroly součástek a zařízení. Cílem odborné praxe v reálném pracovním prostředí je ověření kompetencí získaných ve škole a získání nových v provozu firmy a zkrácení adaptačního procesu ve firmě.
Stáhnout Chemik operátor (28-42-L/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola - Centrum odborné přípravy a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Valašské Meziříčí28-42-L/01Zlínský krajOdborná praxe, Nábor žáků
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy – Centra odborné přípravy a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky Valašské Meziříčí ve spolupráci s DEZA, a. s., Valašské Meziříčí. Stav informací je platný ke dni 7.7.2014. Náboru nových žáků se firma účastní formou prezentace na dni otevřených dveří. Dny otevřených dveří jsou realizovány v prostorách školy, firma zajišťuje dostatek propagačních materiálů (letáky, brožury). Za firmu zajišťuje tuto akci jeden pověřený pracovník personálního a propagačního oddělení. Dále firma poskytuje žákům oboru stipendium a odměny za dosažený prospěch v pololetí a na konci školního roku.
Stáhnout Autolakýrník (23-61-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola automobilní, Brno, Křižíkova 1523-61-H/01Jihomoravský krajOdborný výcvik
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy automobilní Brno ve spolupráci s Dopravním podnikem města Brna, a. s. Stav informací je platný ke dni 12.5.2015. Jsou přesně stanoveny kompetence žáků, které žák v průběhu odborného výcviku získá. Při odborném výcviku je kladen důraz na individuální hodnocení jednotlivých žáků, a to především na: přístup a zodpovědnost při plnění úkolů, manuální zručnost a dovednost, kvalitu odvedené práce, dodržování technologických postupů a BOZP, samostatnost žáků při procvičování daných témat. Odborný výcvik žáků probíhá v moderně vybavené lakovně pro osobní, nákladní a drážní vozidla. Žáci vykonávají samostatnou komplexní činnost také v rámci produktivní činnosti.</p>
Otevřít Příklad dobré praxe - Provázanost ŠVP a NSK, BrnoZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola automobilní, Brno, Křižíkova 1523-61-H/01, 23-55-H/02, 23-68-H/01Jihomoravský krajhodnotící standard NSK, inovace školní výuky, školní vzdělávací program
Projekt Pospolu ve svých opatřeních doporučuje provázat školní vzdělávací programy (ŠVP) s odpovídajícími profesními kvalifikacemi Národní soustavy kvalifikací (NSK) s cílem umožnit žákům počátečního odborného vzdělávání přípravu na profesní kvalifikaci NSK již v rámci vzdělávacího procesu ve školách. Dále doporučuje připravit s ohledem na revidovanou soustavu oborů vzdělání základnu profesních kvalifikací potřebných pro naplnění ŠVP. Tento příklad dobré praxe ilustruje, jakým způsobem konkrétní škola realizuje praktické vyučování v souladu s výše uvedeným doporučením. Popis tohoto případu je součástí publikace Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání viz odkaz níže.
Stáhnout Elektrotechnika (26-41-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov26-41-M/01Karlovarský krajOdborný výcvik, Odborná praxe, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Využití odborníků z praxe
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov, ve spolupráci s firmami z regionu. Stav informací je platný ke dni 5.9.2014. Cíle odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je seznámit žáky s reálným pracovním prostředím a konkrétním pracovištěm ve firmě. Žáci se seznamují s pracovními postupy při opravách, montážích a údržbě elektrických zařízení v hlavní výrobní činnosti jednotlivých firem. Možnost žáků upevnit a rozšířit si v praxi kompetence získané ve školní výuce. Získat potřebné návyky pro výkon budoucího povolání - zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání. Při odborné praxi žáci v reálném pracovním prostředí vykonávají tyto činnosti: orientace v elektrotechnických výkresech, normách a odborném textu, čtení a kreslení jednopólových schémat ovládacích obvodů, práce s vodiči, klasifikace vodičů podle barvy, atd. Budoucí zkrácení adaptačního procesu ve firmě po nástupu žáka do zaměstnání díky rozvoji orientace v pracovně právních vztazích během odborné praxe.
Stáhnout Kadeřník (69-51-H/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Integrovaná střední škola živnostenská, Plzeň, Škroupova 1369-51-H/01Plzeňský krajOdborný výcvik, Nábor žáků, Závěrečná zkouška
Případová studie popisuje zkušenosti Integrované střední školy živnostenské Plzeň ve spolupráci s Kadeřnickými studii v Plzni. Stav informací je platný ke dni 13.6.2014. Cílem odborného výcviku v reálném pracovním prostředí je zprostředkovaný kontakt žáků se zákazníky v reálném prostředí a malém kolektivu, využívají teoretické poznatky v praxi, získávají základní pracovní návyky, naučí se dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotně hygienické předpisy. Náborové akce probíhají formou účasti firem na dnech otevřených dveří, kdy firma se školou uspořádala soutěž žáků v účesové tvorbě. Zájemci z řad žáků základních škol si prohlédli práci žáků, v anketě mohli dát hlas tomu účesu, který se jim nejvíce líbil, dále se dozvěděli o Studiu Eva od jejího zástupce i žáků. Soutěže se zúčastnili žáci 3. ročníků z našeho i ze smluvních pracovišť, nejlepší žáci pak reprezentovali školu na kadeřnických soutěžích a veřejnost prostřednictvím školních webových stránek mohla sledovat jejich úspěchy.
Stáhnout Aplikovaná chemie (28-44-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Masarykova střední škola chemická, Praha 1, Křemencova 1228-44-M/01Hlavní město PrahaProfilová maturitní zkouškaprofilová maturitní zkouška, využití odborníků z praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Masarykovy střední školy chemické s Ústavem fyzikální chemie J. Heyrovského. Pojednává o spolupráci při zajištění profilové části maturitní zkoušky.</p>
Stáhnout Aplikovaná chemie (28-44-M/01) - případová studieZobrazit/skrýt anotaci
PS
Masarykova střední škola chemická, Praha 1, Křemencova 1228-44-M/01Hlavní město PrahaOdborná praxe
<p>Případová studie popisuje zkušenosti Masarykova střední školy chemické, ve spolupráci s Laboratoří biotransformací Mikrobiologického ústavu AV ČR, Laboratoří Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR, Laboratoří Ústavu makromolekulární chemie AV ČR a Laboratoří Výzkumného ústavu maltovin. Stav informací je platný ke dni 15.9.2014. Odborná praxe umožňuje žákům poznat výrobní podniky a jejich organizaci, nevýrobní organizace a úkoly jednotlivých pracovišť. V úvodu odborné praxe absolvují žáci přednášku, která jim představí instituci a její organizační strukturu a fungování své ekonomiky. Žáci se setkají s různými chemickými, fyzikálně-chemickými a analytickými metodami a osvojí si moderní analytické a separační techniky, jakož i metody moderní syntézy. Žáci si v průběhu odborné praxe osvojí a rozvíjí znalosti chemie, environmentální a chemické legislativy (REACH, GHS/CLP), manuální dovednosti při práci v laboratoři a schopnosti vlastních posouzení získaných vlastností a zkušeností. Žáci se při práci v laboratořích seznamují s řadou činností a osvojují si teoretické znalosti a praktické dovednosti. Plně využívají své znalosti z oblasti obecné a anorganické chemie, organické chemie, fyzikální chemie, analytické chemie a řady dalších oblastí.</p>
Stáhnout Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzděláváníZobrazit/skrýt anotaci
PS
NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍCelorepubliková působnostOdborný výcvik, Odborná praxe, Nábor žáků, Profilová maturitní zkouška, Závěrečná zkouška, Využití odborníků z praxe
Příklady dobré praxe byly zpracovány k doplnění systémových doporučení projektu Pospolu. Ukazují na to, že mnohá doporučení jsou funkční a realizovatelná již za současných podmínek, ovšem pouze tehdy, jestliže existuje dobrá vůle příslušných aktérů k překonání existujících bariér. Publikace obsahuje 19 příkladů dobré praxe z 8 škol. Publikaci sestavil autorský tým projektu Pospolu na základě podkladů jednotlivých škol.